چهارشنبه 17 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت‌الله مقتدايی، مدير حوزه علميه قم: کسانی که فکر می‌کنند حق‌شان ضايع شده برای حفظ انقلاب سکوت کنند، ايسنا

- بعد از تاييد شورای نگهبان بايد پرونده انتخابات بسته شود و اگر کسی اطلاعيه صادر کند به صلاح نيست.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) آيت‌الله مقتدايی در گردهمايی ائمه جماعات استان قم با بيان اين مطلب و با اشاره به انتخابات ۲۲ خرداد تصريح کرد: انتخابات، برکت نظام اسلامی بود که مورد تاييد امام زمان(عج) و پروردگار است و هيچ مشکلی در آن راه ندارد.

وی افزود: حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند که «ما همواره شاهد عنايت خداوند در حمايت و هدايت اين نظام اسلامی بوده‌ايم» و هم‌اکنون نيز بعد از سی سال از انقلاب ۸۵ درصد مردم پای صندوق‌های رای آمده‌اند و اين حرکت در دنيا نظير ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نايب رييس جامعه مدرسين خاطرنشان کرد: در گزارشی که وزير اطلاعات در بين اعضای جامعه مدرسين ارايه داد، نه تنها اين انتخابات بلکه در همه انتخابات‌ها راه‌های تقلب به شدت کنترل می‌شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علميه گفت: به گفته وزير اطلاعات از وقتی که تعرفه‌ها چاپ و به مناطق کشور ارسال می‌شود، از طرفداران همه کانديداها نماينده داشته و بر آن نظارت مستقيم دارند و همچنين ماموران وزارت اطلاعات هنگام پلمب صندوق‌ها در روز انتخابات و شمارش آراء حضور دارند و ناظر بر امور هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اعتقاد به ولايت فقيه يعنی اعتقاد به کسی که حرف او حرف امام زمان (عج) است و بر اساس مصالح اسلام، کشور و جامعه حرف می‌زند؛ لذا وقتی ولی‌فقيه می‌گويد «تقلبی صورت نگرفته» بايد فصل‌الخطاب باشد.

مقتدايی ادامه داد: بعضی از روحانيون در شمارش شورای نگهبان از ۱۰ درصد صندوق‌های رای حضور داشتند و بيان می‌کنند که هيچ اشکال و تقلبی صورت نگرفته است.

نايب رييس جامعه مدرسين به حمايت دشمنان از اغتشاش‌گران اشاره کرد و افزود: دشمنان در کنار اغتشاش‌گران قرار گرفتند و حمايت جدی خود را از آنان اعلام کردند و بايد آنهايی که فکر می‌کنند حقشان تضييع شده برای حفظ اسلام و انقلاب اسلامی و خون شهدا تسليم قانون باشند و سکوت کنند تا نظام اسلامی با اقتدار و پشتوانه بی‌نظير مردم به راه خود ادامه دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش ديگری از سخنان خود با تبريک ولادت حضرت علی (ع) گفت: وجود مبارک حضرت علی (ع) سرچشمه کرامت‌ها و قله رفيع و بلند فضايل و کرامات انسانی است و ايشان به منزله جان و نفس پيغمبر است.

وی خاطرنشان کرد: قرآن تصريح می‌کند آن حضرت برادر پيغمبر است که بعد از نزول آيه اخوت، پيامبر (ص) ايشان را به عنوان برادر خودش برگزيد.

به گزارش ايسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، نايب رييس جامعه مدرسين با بيان اينکه فضيلتی بالاتر از شيعه بودن نيست، اظهار کرد: شيعه کسی است که قدم، جای قدم اميرالمومنين (ع) بگذارد و کسی شيعه علی (ع) محسوب می‌شود که همواره تقوای الهی و اطاعت خدا را داشته باشد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علميه، ائمه جماعات را الگوی جامعه اسلامی بيان کرد و گفت: اگر رفتار شما با موازين اسلام و شرع همسان شود و عبادت و برخوردها با محبت باشد، مردم ائمه جماعات را الگوی حقيقی خود قرار خواهند داد.

مقتدايی با بيان اينکه قول، فعل و حرکات ائمه جماعات مورد توجه مردم است، ابراز کرد: کسی که ملبس به لباس روحانيت می‌شود، در سلک روحانی است و هر جا باشد، نظرها بر او دوخته می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016