دوشنبه 25 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش تظاهرات ۱۴ ژوئن ايرانيان در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در بروکسل (همراه با عکس)، علی صمد

هم زمان با شروع اعتراضات و سرکوب اعتراضات مردم در ايران عده ای از ايرانيان و تشکل های دمکراتيک آنان در بلژيک، تظاهراتی را در برابر سفارت جمهوری اسلامی در بروکسل، برای همبستگی با مردم کشورمان، برای اعتراض به سرکوب خشونت آميز آنان در خيابان ها، برای دفاع ازحقوق شهروندی، برای مخالفت با تقلب و تخلفات انتخاباتی، برای مخالفت با کودتای احمدی نژاد، احمد جنتی و علی خامنه ای سازمان دادند و بيش از ۲۰۰ ايرانی ساکن بلژيک در اين تجمع اعتراضی شرکت کردند.


در اين تظاهرات شرکت کنندگان با سر دادن شعارهايی متناسب با شعارهايی که در داخل کشور در اعتراضات خيابانی داده می شود، پرداختند و بدين طريق موافقت و همبستگی خود را با مردم ايران برای تغيير سياست های تنش زا و احيای کرامت انسانی با صدای بلند در بروکسل اعلام کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايرانيان مقيم بلژيک با شرکت خود در اين تظاهرات بارقه ای از اميد و همبستگی را در دل هم ميهنانشان درداخل کشور تاباندند و نشان دادند که به مسائل کشورشان توجه ويژه دارند و خواهان تغييرات عميق و اساسی در ايران هستند. ارتباط ها و تماس های منظم و تجربه بيش از دو دهه فعالين تشکل های دمکراتيک ايرانی با وسائل ارتباط جمعی بلژيکی باعث پوشش خبری گسترده از تظاهرات بروکسل شد.

بسياری از کانال های تلويزيونی به تهيه گزارش و خبر از تظاهرات کنندگان پرداختند و مصاحبه هايی هم با سازمان دهندگان و ايرانيان شرکت کننده در تجمع انجام دادند. در تظاهرات شعارهايی به زبان فرانسه برای خبر رسانی و اطلاع بلژيکی ها در دست شرکت کنندگان گرفته شد و بارها بزبان فرانسوی شعارهايی در تظاهرات داده شد. بزرگترين و مهم ترين آژانس خبری و رسانه ای بلژيک با نام "بلگا" از اين تظاهرات گزارش تهيه و مخابره کرد.

در ادامه تظاهرات کنندگان خواهان ادامه چنين حرکات اعتراضی در سطح اروپا و آمريکا شدند و از ايرانيان سراسر جهان خواستند ظرف روزهای آتی آکسيون های مشترکی را بطور همزمان در سراسر جهان برگزار کنند تا بلکه صدای اعتراض ايرانيان هر چه فراتر به گوش جهانيان برسد. در آخر تظاهرات کنندگان با خواندن سرود أی ايران محل تظاهرات را ترک کردند.

گزارش دهنده: علی صمد از بروکسل


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016