یکشنبه 11 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دستگیری خبرنگار ایرانی-آمریکایی در ایران، بی بی سی

لینک به خبر مرتبط در سایت خبری ان پی آر

بر اساس برخی منابع خبری، رکسانا صابری، خبرنگار 31 ساله ایرانی-آمریکایی در ایران بازداشت شده است.

شبکه رادیویی ان پی آر که خانم صابری از جمله برای آن فعالیت می کرد، این خبر را به نقل از رضا صابری، پدر این خبرنگار منتشر کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رضا صابری تاریخ بازداشت را حدود یک ماه قبل عنوان کرد و گفت از روز دهم فوریه خبری از فرزند خود نداشته است.

شبکه ان پی آر از آقای صابری نقل کرد که رکسانا صابری در روز دهم فوریه با خانواده خود که در شهر فارگو در ایالت داکوتای شمالی ساکن هستند "از نقطه ای نامعلوم" تماس گرفت و از زندانی شدن خود خبر داد.

منابع خبری آمریکایی دلیل تاخیر در اعلام خبر بازداشت این خبرنگار را تصمیم خانواده صابری اعلام کرده اند و از تماس این خانواده با وزارت خارجه آمریکا و همچنین یک وکیل مدافع در ایران جهت فراهم کردن موجبات آزادی او اطلاع داده اند.

رکسانا صابری که در داکوتای شمالی متولد شده است شش سال قبل برای فعالیت های خبری به ایران رفت و با مجوز دولت ایران از جمله برای تلویزیون و رادیو سرویس جهانی بی بی سی هم مشغول به خبر رسانی بوده است.

هرچند شبکه ان پی آر تایید کرده که مجوز فعالیت های خبری خانم صابری از حدود یک سال پیش تمدید نشد، اما این سازمان در سایت اینترنتی خود نوشته با وجود آن "انتشار اخباری کوتاه در مواردی نادر از سوی این خبرنگار با ممانعت دولت ایران مواجه نشد."

خبر بازداشت و دلیل این امر از سوی مقام های رسمی ایران اعلام نشده است، اما رضا صابری پدر این خبرنگار "بهانه" بازداشت او را "خرید شراب" عنوان کرده است.

رکسانا صابری که در سال 1997 به عنوان دختر شایسته ایالت داکوتای شمالی انتخاب شده بود، پیش از بازداشت در حال مطالعه برای تکمیل تحصیلات خود در رشته مطالعات ایران و روابط بین المللی (در سطح فوق لیسانس) و همچنین نوشتن کتابی درباره ایران بود.





















Copyright: gooya.com 2016