دوشنبه 19 فروردین 1387

پیراهن مارادونا بر تن احمدی نژاد!، طنزنوشته ای از م. ف، فرارو

«زیرگذر» م.ف. پايگاه خبری تحليلی فرارو

با فرارسیدن نوروز، سال 86 باتمام خوبی و بدی هایش به تاریخ پیوست و سال 87 با تمام خوبی و بدی هایش آغاز شد. به محض آغاز سال نو، فرخنده ترین اتفاق این سال که نزدیک تر شدن به سال پایانی ریاست جمهوری یک بنده خدایی هست، شروع شد و از این بابت می توان این سال را با تمام معضلاتی که همان بنده خدا درست خواهد کرد، به فال نیک گرفت!

رویدادهای دیگر از این قرارند:

ارزانی اساسی ترین کالا
سال 87 با ارزانی بی سابقه ای آغاز شد. در حالی که با همدستی اصلاح طلبان و صهیونیستها و ایادی شهرداری تهران و آمریکائی ها و نیروهای القاعده و کشور ترکمنستان و خلاصه تمام آنهایی که تمام مشکلات دولت و مملکت تقصیر آنهاست در سال نو قيمت هر کيلو گوشت مرغ به حدود 3 هزار تومان و گوشت قرمز به 10 هزار تومان رسيد و قیمت گوجه فرنگي و موز و خیار سه برابر شد و فرآورده های لبنیاتی دست کم 20 درصد رشد قیمت داشتند و به کرایه تاکسی ها دست کم 50 تومان افزوده شد، در مقابل و با کمک مردم و مسئولان، از قیمت اساسی ترین کالای زندگی، یعنی "جان آدم" باز هم کاسته شد. در ایام نوروز همانند سالهای گذشته در اثر هزاران تصادف رانندگی که در جاده های ایران رخ داد هزاران نفر مجروح و صدها نفر کشته شدند و باز هم همانند سال های گذشته آب از آب تکان نخورد. در فاجعه بارترین حادثه ، بر اثر تصادف يك دستگاه اتوبوس كاروان راهيان نور در محور ايذه حدود 20 تن از گردشگران جوان و نوجوان مناطق جنگی در میان شعله های آتش جان خود را از دست دادند که البته باز هم آب از آب تکان نخورد. ظاهرا بر عکس سایر زمینه ها، در زمینه جان آدم ها ، اصولا ممکت آرام و با ثباتی داریم که حتی توپ هم نمی تواند آن را تکان بدهد و آب از آبش را تکان بدهد!

جانفروشی در عراق
واقعا حیف است که حرف از جان آدم ها بشود و یادی از اخوان عراقی نشود. در ایام نوروز در عراق که رکورددار ارزانی جان آدمهاست (بطوریکه به خاطر ارزانی نیروی کار، کشورهایی مثل آمریکا که این کالای اساسی در آنجا گران است، بخشی از صنایع خود را در آنجا متمرکز کرده اند!) حراج بزرگی در این زمینه برپاشد. در این حراج بزرگ که توسط مقتدی صدر و نوری المالکی شخصا هدایت می شد صدها تن از نیروهای شورشی و نیروهای دولتی عراق رهسپار همان دیاری شدند که مسافران نوروزی ایرانی دسته دسته به آنجا کوچ می کردند! اوج این درگیری ها در بصره اتفاق افتاد که طرفین بر روی هم آتش گشودند. گویا دلیل عصبانیت نیروهای مقتدی صدر به خاطر این بوده است که المالکی نخست وزیر عراق اعلام کرده بود که دولت مرکزی قصد دارد تا حاکمیت خود را بر بصره اعمال دارد و آنگونه که از واکنش تند طرفداران صدر برمی آید، احتمالا این سخن به زبان عربی-عراقی به معنای فحش بسیار زشتی است. شایان ذکر است که اعمال حاکمیت حکومت مرکزی بر یک شهر در سایر زبان های آدمیزادی روی کره زمین یک حرف طبیعی محسوب می شود.

در همین رابطه وزارت کشور عراق، مرز بصره با ایران را مسدود کرد و خیل عظیم زائرانی که در سایه هوشمندی و تدبیر مسوولان ایرانی قرار بود با گلوله نیروهای عراقی به فیض عظیم شهادت برسند، از ورود به سرزمین امن عراق محروم شدند.

سرانجام اوضاع پس از چند روز، احتمالا به خاطر تمام شدن مهمات یا آدم هایی که مهمات را مصرف کنند، در بصره آرام شد؛ هرچند که اولتیماتوم المالکی و دستور آتش بس مقتدی صدر را هم نمی توان از نظر دور داشت!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پیراهن مارادونا بر تن احمدی نژاد!
در ساعات پایانی سال گذشته، یک فوتبالیست خوشنام آرژانتینی که به هیچ وجه به جرزنی و رفتار غیر ورزشکاری و اعتباد و دوپینگ و حمل مواد مخدر و این چیزها مشهور نیست، پیراهنش را به ما تقدیم کرد.

این ورزشکار خوشنام همانطور که با شنیدن نام آرژانتین و دوپینگ و جرزنی و اعتیاد و مواد مخدر درست حدس زده اید دیه گو مارادونا نام داشته و طی یک اقدام جالب انگیز، پیراهن شماره ده تیم ملی اش را امضا کرد و به نماینده ما ( منظور جناب آقای دکتر احمدی نژاد می باشد که با حفظ سمت نماینگی ملت ایران، نقش غمخوار مستضعفان جهان و قهرمان امت عرب و خودپرداز(ATM) برای دولت های آمریکای لاتین را برعهده دارند) تقدیم کرد و در مقابل آقای احمدی نژاد هم با نوشتن نامه مفصلی خطاب به «آن جناب»! ضمن تشکر مبسوط مقادیر معتنابهی از تئوری های همیشگی را بازنویسی فرمودند.

هنوز از انگیزه این فوتبالیست خوشنام برای اهدای پیراهنش به آقای احمدی نژاد اطلاع دقیقی در دست نیست، اما از آنجا که آقای احمدی نژاد تنها رئیس جمهور دنیاست که قد و سایزش به مارادونا می خورد، بعید نیست که چون مارادونا نذر داشته تا پیراهنش را به یک رئیس جمهور بدهد مجبور به این انتخاب شده باشد؛ هرچند که ماریجوانای خوب هم می تواند بی اثر نباشد!

گل و سبزه چینی
بهار فصل گل و سبزه است و بهار امسال به معنای واقعی کلمه «گل بود به سبزه نیز آراسته شد» منتها در مساله پرونده هسته ای! آسوشیتدپرس به نقل از دیپلمات های آگاه در پرونده هسته ای ایران گزارش داد چین مدارک جدیدی علیه فعالیت های هسته ایران و در راستای اثبات این ادعای آمریکا که ایران در پی ساختن بمب هسته ای است به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه کرده است. منظور از "چین" در عبارت بالا همان کشور چین، بزرگترین شریک تجاری ایران است که بعد از توزرد درآمدن روسیه، و درمیان دشمنی آشکار سه ابرقدرت دیگر، مقامات ایرانی به آن به عنوان آخرین حامی ایران در شورای امنیت نگاه می کردند.

با این وضع به نظر می رسند با توجه به تاکتیک پناه بردن به مار غاشیه از شر عقرب های جهنم، بهترین راهکار برای برون رفت از این برزخی که ایران در آن گرفتار آمده مذاکره مستقیم با همان ایالات غاشیه متحده باشد!

پل هوایی
1- امسال به خودم قول داده ام که م.ف. خوبی باشم و به طور مرتب زیرگذر بنویسم. بنابراین اول و وسط هر هفته منتظر زیرگذر باشید. این خط این نشان!

2- ترتیب انتشار نظرات بخش زیرگذر، بیشتر دست پرسنل سایت فراروست تا من؛ در نتیجه اگر نظری منتشر شد که به مذاق کسی خوش نیامد، فوری نیاید یقه من را بگیرد. البته با توجه به کثرت شاکیان حقیقی و حقوقی این حقیر، رعایت نوبت در گرفتن یقه م.ف. نشان دهنده شخصیت شماست!

ایمیل meem.fe@gmail.com

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پیراهن مارادونا بر تن احمدی نژاد!، طنزنوشته ای از م. ف، فرارو' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016