یکشنبه 15 مهر 1386

دادستان ويژه روحانيت قم: طلاب در برابر انحرافات احتمالي هوشيار باشند، ایسنا

دادستان ويژه روحانيت قم در جمع طلاب مدرسه علميه مهدي موعود(عج) بر آگاهي و هوشياري طلاب در برابر انحرافات احتمالي تأکيد کرد.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين عبداللهي با اشاره به جايگاه حوزه‌هاي علميه و نقش آن در هويت جامعه، تخريب چهره روحانيت به عنوان الگوي معنوي جامعه را بسيار خطرناک دانست.

دادستان ويژه روحانيت قم، عملکرد مثبت و هوشمندانه روحانيت شيعه در طول تاريخ به ويژه قبل از انقلاب اسلامي را نشان از گذشته درخشان حوزه‌هاي علميه ارزيابي كرد و با اشاره به استقبال جوانان مستعد و مؤمن براي تحصيل در حوزه‌هاي علوم ديني گفت: افزايش طلاب حوزه علميه سراسر کشور از 12 هزار نفر در قبل از پيروزي انقلاب اسلامي به 160 هزار طلبه نشان از وضعيت مطلوب حوزه است.

وي وجود برخي فعاليت‌هاي مغرضانه و کج‌انديشي‌هاي افراطي را از مهمترين عوامل انحراف طلاب دانست و بر هوشياري آنان در برخورد با جريانات مختلف اجتماعي و مذهبي تأکيد كرد.

به گزارش ايسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، عبداللهي، بي‌تدبيري، غفلت، بي‌خردي و سستي را از عوامل لغزش طلاب برشمرد و گفت: طلاب بايد با برخورداري از عزم راسخ و تحمل سختي‌ها به تحصيل علم و تهذيب نفس و سپس تبليغ و ارشاد جامعه بپردازند.

وي افزود: طلبه بايد با تلاش فراوان در مسير اصلي علم و تقوي قرار گيرد و سه محور علم، عقل و عزم که در بيانات مقام معظم رهبري خطاب به طلاب بر آن تأکيد شده است را نصب‌العين خود قرار دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دادستان ويژه روحانيت قم: طلاب در برابر انحرافات احتمالي هوشيار باشند، ایسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016