جمعه 20 مرداد 1385

ناآرامی در اطراف مسجد النبی و کوی دانشگاه، گزارش کميته دانشجويی گزارشگران حقوق بشر در حين برگزاری مراسم يادبود اکبر محمدی

بر اساس اخبار رسيده، جمعيتی حدود ۸۰ نفر در ساعت ۵:۳۰ همزمان با شروع مراسم اعلام شده برای گراميداشت اکبر محمدی در مقابل مسجد النبی در خيابان امير آباد شمالی حضور پيدا کردند. اين افراد که با وجود اعلام لغو اين مراسم از سوی برگزار کنندگان، در مقابل مسجد حاضر شده بودند با برخورد شديد نيروهای امنيتی حاضر در محل، دقايقی پيش متفرق شدند.

به گفته ی شاهدان عينی حدود ۲۵ تن از اين افراد توسط حفاظت اطلاعات ناجا بازداشت شده و به مکان نامعلومی منتقل گشته اند که حدود۱۰ تن از بازداشت شدگان زن بوده اند.

هم اکنون حضور نيروهای اطلاعاتی و انتظامی در خيابان های اطراف مسجد و کوی دانشگاه بسيار چشمگير می باشد.

همچنين از آمل خبر می رسد که مادر و پدر اکبر محمدی که صبح امروز به اداره اطلاعات آمل احضار شده بودند، ساعتی پيش آزاد شدند. به نظر می رسد اين اقدام وزارت اطلاعات در جهت جلوگيری از شرکت خانواده ی محمدی در مراسم گراميداشت وی در تهران می باشد. پيش از اين خانواده ی محمدی اعلام کرده بودند که با وجود تمامی تهديدات، در مراسم گراميداشت اکبر محمدی در تهران حضور پيدا می کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شب گذشته نيز وزارت اطلاعات در تماس با تعدادی از فعالين دانشجويی و برگزار کنندگان مراسم، آن ها را تهديد کرد که در صورت برگزاری مراسم با شرکت کنندگان به شدت برخورد خواهد شد.

کميته دانشجويی گزارشگران حقوق بشر

Komite_gozareshgar@yahoo.com
Komite.gozareshgar@gmail.com
http://www.komitegozareshgar.blogfa.com

Copyright: gooya.com 2016