جمعه 20 مرداد 1385

دستگيری شرکت کنندگان در مراسم يادبود اکبر محمدی، علی رضا جباری (آذرنگ)

بعد ازظهر ديروز، پنج شنبه ۱۹/۵/۸۵، در ساعت پنج وسی دقيقه تعداد ۵۰ تا ۶۰ نفر برای شرکت در آيين يادبود زنده ياد اکبر محمدی در محل تعيين شده برای اين آيين، مسجدالنبی، واقع در خيابان کارگر شمالی حضور يافتند.

پيشتر به نقل از مراکز مسؤل گزارش شده بود که اين برنامه لغو شده است اما مادر و پدر اکبر محمدی که درتاريخ دوشنبه ۹/۵/ ۸۵، پس از ۱۰ روز اعتصاب غذا در زندان اوين جان باخت بود، بر برگزاری اين مراسم پای فشرده و اعلام کرده بودند که در محل حاضر خواهند شد.

تقريبا به تعداد تجمع کنندگان ماموران نيروی انتظامی و لباس شخصی در محل حضور داشتند. از خانواده ی زنده ياد اکبر محمدی در محل خبری نبود. گفته شده است که آنها در راه با مانعی جدی رو در رو شده اند. افراد حاضر به طور پراکنده در جلو مسجدالنبی ، کنار خيابان يا درمجاورت ايستگاه های اتوبوس تجمع کرده بودند و در انتظار روند تحولات اوضاع بودند. درست در وقت شروع آيين، در مسجد قفل شد و ماموران از خيابان جنوبی مسجد به جلو در آن هجوم بردند و بدون اينکه سعی در متوقف کردن جمعيت داشته باشند تعدادی را در خودرو استيشنی که در سمت مقابل مسجد توقف کرده بود سوار و از محل دور کردند. سپس ماموران ،به ويژه لباس شخصی ها در کنار خيابان با آرامش، اما با حالتی توهين آميز پشت سر افراد حرکت کرده و گهگاه برخی را بازداشت و با خوروهای خود می بردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تا ساعت شش و بيست دقيقه، ماموران، بدون برخورد خشونت آميز، تعداد ۳۰ تا۴۰ نفر را بازداشت و از محل بيرون بردند. پس از آن شمار بسيار کمی از افراد در خيابان مانده بودند، اما ماموران دولت مهرورزی همچنان در تعقيب افراد بودند و افرادی را که در خيابان ايستاده و حرکت نمی کردند با خود می بردند.

از محل انتقال بازداشت شدگان يا چگونگی تداوم رخدادها اطلاعی دردست نيست.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دستگيری شرکت کنندگان در مراسم يادبود اکبر محمدی، علی رضا جباری (آذرنگ)' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016