پنجشنبه 25 خرداد 1385

حبيبی: مؤتلفه با تکيه بر اسلام در برابر ليبرال دموکراسی غرب ايستاد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی

مجلس بزرگداشت شهدای ۲۶ خرداد مؤتلفه ( امانی، بخارايی، صفار هرندی، نيک‌نژاد) عصر روز چهارشنبه در حزب مؤتلفه استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين جلسه که با حضور برخی از نمايندگان مجلس از جمله فدايی و کوچک‌زاده، برخی از اعضای شورای شهر و اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه چون بادامچيان، ترقی، عسگراولادی، محمدنبی حبيبی و همچنين برخی از شخصيت‌های سياسی چون صفار هرندی، دری نجف‌آبادی و فاطمه کروبی همراه بود، ابتدا يکی از مداحان اهل بيت به مداحی و بعد از آن محمدنبی حبيبی، دبيرکل حزب مؤتلفه به تجليل از شهدای مؤتلفه و مبارزه‌ آنها پرداخت.

بنا براين گزارش، محمدنبی حبيبی در اين مراسم اظهار داشت: حرکت انقلابی از ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ آغاز شد و حرکت شهيدان امانی، بخارايی، صفار هرندی و نيک‌نژاد در ۲۶ خرداد سال ۱۳۴۲ پيوند ناگسستنی با ۱۵ خرداد دارد.

حبيبی با اعتقاد به اين‌که ماهيت تشکيلاتی حزب مؤتلفه، صد در صد مذهبی است، اظهار داشت: افتخار شهدای ۲۶ خرداد آن است که از مرجعيت شيعه تبعيت می‌کردند.

وی با بيان اين‌که مؤتلفه از سه دوران گذار عبور کرده، گفت: من بايد به اين نکته اشاره کنم که مدعيان ملی‌گرايی يعنی جبهه‌ی ملی بعد از حادثه‌ی تاريخی ۱۵ خرداد، آن را يک شورش تلقی کرده و باعث ايجاد یأس در ادامه‌ی مبارزه بودند.

دبير کل موتلفه اسلامی با اشاره به حضور شهيد مطهری در تشکيلات مؤتلفه اظهار داشت: شهيد مطهری به ما می‌گفت ما برای شکستن اين سکوت بايد عده‌ای از سران رژيم را به خاک بيفکنيم، حال شما در نظر داشته باشيد که فضای بعد از خرداد سال ۱۳۴۲ چه فضايی بود؟ فضايی اختناقی و خفقان‌آور.

وی با بيان اين‌که شهدای مؤتلفه و اين تشکل از همان دوران مبارزه اعلام کرده بودند که به دنبال جامعه‌ی نمونه‌ی اسلامی هستند، گفت: معنای اين حرف اين بود که ما می‌خواهيم حکومتی تشکيل دهيم با محتوای دينی و بيان اين سخنان در آن جو که پر از اختناق و یأس بود، بسيار ارزشمند بود.

حبيبی ادامه داد: در آن شرايط مرجع شيعه از مبارزه سخن می‌گفت و در برابر يک مسأله و آن هم کاپيتولاسيون به شدت ايستاده بود که بسياری از مدعيان ملی‌گرا در برابر آن سکوت کرده بودند.

وی گفت: رژيم شاهنشاهی با ارائه حق کاپيتولاسيون، ملت را با ارزان‌ترين قيمت فروخته بود و مشاهده می‌کرديم که در ستون حقوق کارشناسان خارجی با وقاحت، ستونی به نام حق توحش گنجانده شده بودند؛ گويی کارشناسان خارجی از بهترين نقاط به کشوری آمده‌اند که در آن مردم وحشی هستند و به همين علت به اين کارشناسان حق توحش پرداخت می‌شود، البته من از بيان اين مطلب از ملت ايران عذرخواهی می‌کنم، ولی اين مساله‌ای بود که وجود داشت و در اين شرايط بود که شهيد مطهری گفت بايد عده‌ای از سران برجسته رژيم را به خاک افکنيم.

حبيبی با بيان اين‌که راهی که شهدای ۲۶ خرداد طی کرده‌اند، راه روشنی است، افزود: از ديدگاه ما تمام ملل اسلامی برای نجات خود از يوغ استکبار بايد به مبارزه اصيل اسلامی گرايش پيدا کنند و تا زمانی که مبارزه بر اساس اسلام نباشد، نمی‌توانيم توفيقی پيدا کنيم. در فلسطين نيز همين اتفاق افتاد، وقتی که مبارزه بر اساس شعارهای ناسيوناليسم عربی بود، به جايی نمی‌رسيد، ولی وقتی که محتوای مبارزه اسلامی شد آنها توانستند به توفيق برسند و کل جهان غرب و اسرائيل را در برابر حرکت مبارزاتی خود قرار دادند.

وی گفت: در حال حاضر نيز تمام تلاش غرب و اسرائيل اين است که مبارزه اين ملت را از محتوای اسلامی خارج کند.

به گزارش ايسنا دبير کل حزب موتلفه اسلامی با بيان اين‌که تشکل‌ها بدون محتوای اسلامی چيزی نيستند، گفت: ما شرط تداوم کار حزب مؤتلفه را ادامه راه قبلی می‌دانيم و معتقديم که حزب مؤتلفه بدون اطاعت از ولايت فقيه، مرجعيت و تشيع علوی هيچ‌گونه ارزشی ندارد. ما نيز برای مؤتلفه بدون اين مؤلفه‌ها ارزشی قائل نيستيم.

وی اشاره کرد: برخی از دوستان حزبی به تازگی مدعی شدند که مثلا تشکل متبوعشان سوسيال دموکرات يا ليبرال دموکرات است، اين سخنان چيست؟ ما بايد بگوييم که تشکل‌هايمان طرفدار اسلام ناب محمدی (ص) هستند و از ولايت فقيه تبعيت می‌کنند و در فضای ولايت فقيه هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حبيبی افزود: برای آن‌که به آنها ايراد گرفته نشود، می‌گويند ما سوسيال دموکرات مسلمان هستيم، اين که نمی‌شود معنای لغوی کلمات را ناديده گرفت. سوسيال، ليبرال و دموکرات دارای معنای خاصی هستند و نمی‌توان اين ادعا را داشت و بعد گفت مسلمان نيز هستيم.

وی گفت: حزب مؤتلفه در برابر ليبرال دموکراسی غرب ايستادگی کرد و تکيه خود را بر اسلام قرار داد.

اين فعال سياسی با بيان اين‌که از نوع دشمنی غرب می‌توان فهميد که کدام راه درست است، ادامه داد: غربی‌ها با اسلامی که مدعی حکومت، مبارزه و ضدظلم است، مشکل دارند، ولی با اسلام‌هايی که ادعای حکومت و مبارزه و ظلم‌ستيزی ندارند، مشکلی ندارند.

وی گفت: ما بدون هيچ ترديدی می‌توانيم بگوييم که اين چهار شهيد بزرگوار در ۲۶ خرداد ۱۳۴۲ برای برپايی اسلام شهيد شدند و اينکه اثبات کنند با اسلام می‌توان حکومت ساخت، پيشرفت کرد و در فضای ولايت تنفس کرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حبيبی: مؤتلفه با تکيه بر اسلام در برابر ليبرال دموکراسی غرب ايستاد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016