یکشنبه 31 اردیبهشت 1385

محسن رضايي: نامه رييس‌جمهور ابتكار سياسي بود، ايسنا

- آمريكا از تبديل ايران به قدرت منطقه‌اي هراس دارد
- جوانان اجازه نمي‌دهند نامحرمان آمريكايي قله‌هاي ايران را ‌فتح كنند



خبرگزاري دانشجويان ايران - قم
سرويس: سياسي


دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: نامه‌ي رييس‌جمهور ايران به بوش، در جبهه‌ي متحد آمريكا ترديد ايجاد كرد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) محسن رضايي طي سخناني با عنوان " ايران و چالش‌هاي پيش‌رو در روابط بين‌الملل" در مراسمي كه شنبه شب از سوي انجمن اسلامي دانشجويان مستقل پرديس قم در سالن امام خميني(ره) اين دانشگاه برگزار شد، تصريح كرد: با ارسال اين نامه طرفداران آمريكا به اين اميد هستند كه فشار بوش به ايران كارساز شد. ولي مخالفان بوش نامه دكتر احمدي‌نژاد را نشان از ديپلماسي برتر ايران و همچنين باز شدن راه مذاكرات عنوان كرده‌اند.


وي با بيان اين كه " نامه احمدي‌نژاد بيشتر موجب ابهام و ترديد در جوامع غربي شد" ادامه داد: با اين‌كه هنوز جوابي از نامه ارسال نشده است، ولي در خارج از كشور هم به نتيجه‌ي قطعي دست پيدا نكرده‌ايم.


وي نامه رييس جمهور را يك ابتكار دانست و گفت: اگرچه اين نامه مي‌توانست در زمان بهتر و با متن مناسب‌تري ارسال شود. ولي يك نوع ابتكار سياسي بود.


رضايي در بخش ديگري از سخنان خود حادثه‌ي دارزين را برنامه‌اي سازماندهي شده از سوي كشورهاي غربي دانست و گفت: اين حادثه با هدف هيبت‌شكني و اقتدار برنامه‌ريزي شد و دشمنان مي‌خواستند به مخالفين در ايران اطمينان دهند كه اگر آن‌ها دست به توطئه‌هاي بزنند رژيم ايران حتما تغيير خواهد كرد، ولي غافلند كه هوشياري مردم ايران مطمئنا اين توطئه‌ها را خنثي خواهدكرد.


وي هم‌چنين در بخش ديگري از سخنان خود نقش ايران را در تشكيل دولت جديد عراق را مثبت ارزيابي كرد و گفت: در بحران سياسي عراق يكي از جوانان گمنام ايراني طي يك هفته با ارائه راهكارهايي مناسب باعث حل اختلافات جناح‌هاي سياسي عراق و تشكيل دولت جديد اين كشور شد كه جك استراو و رايس نتوانستند انجام دهند.


وي اقدامات صورت گرفته را خطري براي آمريكا اعلام كرد و گفت: تشكيل دولت و مجلس در عراق نقش موثري در آينده‌ي اين كشور و خاورميانه دارد.


دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين كه " آمريكايي‌ها از تبديل ايران به يك قدرت منطقه‌اي هراس دارند و حاضر نيستند پيشرفت‌هاي پژوهشگران و دانشمندان ايراني را تحمل كنند" افزود: ايران آن ظرفيت را دارد كه با استفاده از تحقيقات دانشمندان به يك امپراطور كوچك در منطقه تبديل شود.


وي مهمترين چالش فعلي دشمنان را مساله هسته‌يي ايران عنوان كرد و حقوق بشر، ارتباط با جنبش‌هاي اسلامي و حماس و موشك‌هاي دوربرد را از جمله چالش‌هاي آينده آن‌ها عنوان كرد.


وي افزود: مذاكره با آمريكا بايد در چارچوب مشخص و زمان مناسبي باشد و منافع ملي ما را تامين كند.


دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام هم‌چنين طي سخناني در مراسم اختتاميه‌ي " كنگره ملي جوانان سازمان‌هاي مردم نهاد و انرژي هسته‌يي" انرژي هسته‌يي را نماد يك مبارزه جدي غرب با ايران دانست و گفت: اين مبارزه سال‌ها ادامه خواهد داشت و اگر ايران از مواضع خود عقب‌نشيني كند از آينده روشن خود عقب مانده است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) محسن رضايي گفت‌وگو و مذاكره با اروپايي‌ها در خصوص آينده انرژي هسته‌يي را موجب اهميت ايران دانست و افزود: ايران وارد يك مرحله از پيشرفت شده و براي پيشرفت و اهداف خود بايد هزينه پرداخت كند تا به موفقيت برسد.


وي وجود تشكل‌هاي غيردولتي را در ايجاد وحدت و بسيج توده‌اي مردم و هوشياري آن‌ها موثر دانست و خاطرنشان كرد: اين تشكل‌ها با تبيين مساله‌ي انرژي هسته‌يي براي مردم و با دادن اطلاعات دقيق به آن‌ها نقش مهمي در خنثي كردن تئوري‌هاي دشمنان دارند.


وي افزود: زماني جوانان ايراني با تانك و توپ جواب حرف مردم را در مقابل دشمنان مي‌داندند ولي امروز جوانان با فكر و فناوري و بيداري كامل در برابر دشمنان ايستادگي مي‌كنند.


وي هدف اصلي آمريكايي‌ها را تعليق غني‌سازي هسته‌يي دانست و گفت: آمريكايي‌ها حداقل حقوق قانوني و بين‌المللي را براي ايران قائل نيستند.


رضايي همچنين ماه‌هاي آينده برخورد آمريكا با ايران را حساس دانست و افزود: ميداني كه آمريكايي‌ها انتخاب كردند جزء صعب العبورترين ارتفاعات سياسي و بين‌المللي است.


وي افزود: جوانان ايراني با قامت بلند خود منتظر كوه‌نوردان آمريكايي عجول هستند و به هيچ وجه حاضر نيستند كه نامحرمان آمريكايي قله‌هاي ايران را فتح كنند.


دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: دشمنان جنگ را بر ما تحميل كردند تا انقلاب را از ما بگيرند ولي اين خيال خام بود و امروز جوانان انقلاب اسلامي و ايرانيان به آن افتخار مي‌كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با بيان اين كه " امروز هدف اصلي دشمنان از بين بردن استقلال ملت و ساقط كردن نظام ايران است" ادامه داد: نگراني اصلي آمريكا و اروپا از آن است كه يك ايران هسته‌يي در منطقه حكومت خواهد كرد، يعني دستيابي دانشمندان ايراني به پيشرفت‌هاي بالاي علمي و هسته‌يي نگرانند. آن‌ها فكر مي‌كنند كه دستيابي ايران به فناوري هسته‌يي باعث ناامني در جامعه و منطقه خواهد شد، ولي بدانند ايرانيان در پي استقلال هويت خود هستند تا روي پاي خود بايستند.


وي هم‌چنين با بيان اين كه " هدف اصلي آمريكا جلوگيري نفوذ و پيشرفت ايران در خارج مرزهاست" خاطرنشان كرد: آمريكا با ايجاد تفرقه و نفاق در بين قوم‌ها، ايجاد آشوب‌ها و نارضايتي‌ها و اختلافات مذهبي مي‌خواهند وحدت مردم را از بين ببرند تا از آن طريق مسوولان ايران در برابر خواسته غربي‌ها تسليم شوند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محسن رضايي: نامه رييس‌جمهور ابتكار سياسي بود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016