شنبه 26 فروردین 1385

از آزادی دخترم خبری نیست، نگرانم، گفتگوی سايت "کانون زنان" با پدر الهام افروتن

كانون زنان ايراني- نازنین خسروانی:در حالي كه در آخرين اخبار اعلام شده بود كه شادي صدر وكالت الهام افروتن را پذيرفته است، چندي پيش خبرگزاري ها به نقل از عبدالصمد خرمشاهي به عنوان وكيل الهام افروتن، اعلام كردند كه جلسه دادگاه او 19 ارديبهشت ماه برگزار خواهد شد. در خصوص اين تغيير با خانواده و وكيل او تماس گرفتم. اين بار با پدر الهام گفتگو كردم. به نظر مي رسيد كه خانواده افروتن با حسن نيت بيشتري نسبت به دفعه قبل با خبرنگاران برخورد مي كنند.
محمد افروتن ، پدر الهام وقتي ازاو درباره وضعيت پرونده دخترش پرسيدم با سادگي پاسخ داد كه "من نمي دانم پرونده الهام در چه وضعيتي است . فقط مي دانم كه وكيل او عوض شده".

آقاي افروتن از دليل تغيير وكيل الهام نيز بي اطلاع بود :

_ " من دليل اين تغيير را نمي دانم. فقط با خبر شدم كه وكيل الهام عوض شده است. چيز ديگري به من نگفتند."

_ آقاي افروتن شما هم مانند همسرتان مطمئن هستيد كه الهام آزاد مي شود ؟

_ نمي دانم بخدا. الهام خيلي صاف و ساده است . قاضي پرونده هم اوايل ما را خيلي اميدوار كرد . اما بعد از مدتي ديديم كه نه، خبري از آزادي الهام نيست . نگرانم و اميدوارم به لطف خدا و كمك شما [‍‍خبرنگاران] الهام آزاد شود".

_ نظرتان راجع به سخنان آقاي ديرباز در دادگاه مبني بر اينكه نسبت به اقدام الهام مشكوك هستند ، چيست؟

_ راستش من در آن دادگاه حضور داشتم. فقط شنيدم كه آقاي ديرباز گفت الهام در دندانپزشكي كار مي كرده و بقيه اين چيزها را متوجه نشدم. اما بعدا شنيدم كه گويا حرفهاي ديگري هم گفته است. نمي دانم. واقعا نمي دانم چرا اين طور برخورد كردند.

_ آقاي افروتن ، از الهام خبر داريد؟

_ " بله . حالش خوب است و مرتب با ما تماس مي گيرد. من هم دو هفته تهران بودم. هر سه شنبه هم امكان ملاقات دارد. "

الهام ترسيده است

عبدالصمد خرمشاهي كه پيش ازشادي صدر نيز وكالت افروتن را عهده دار بود ، در پاسخ به اين سئوال كه آيا در حال حاضر شما و خانم صدر با هم وكالت الهام را بر عهده داريد ، مي گويد: "خير "و توضيح مي دهد: " الهام تمايل داشت كه من وكالتش را بر عهده بگيرم" .

خرمشاهي درخصوص آخرين وضعيت پرونده الهام توضيحي نمي دهد و مي گويد: " مسائل حقوقي را در دادگاه بيان خواهم كرد." خرمشاهي با بيان اينكه تا كنون دو بار الهام را ملاقات كرده ،‌مي گويد كه او را دختر جواني مي بيند كه به نويسندگي و مسائل اجتماعي علاقمند است: " الهام تقريبا دو سال است كه كار خبرنگاري را آغاز كرده و تا جايي كه پرونده را مطالعه كردم و صحبتهاي او را شنيدم، دختر جواني است كه به نويسندگي علاقمند است و حوزه كار او اجتماعي و طنز بوده است. خارج از محتواي پرونده ، استنباط من اين است كه اين مقاله حاصل بي دقتي الهام و سهل انگاري او بوده و ظاهرا سو نيتي در كار نبوده است."

وكيل مدافع الهام افروتن مي گويد: " الهام مدعي است كه تا بحال وارد حوزه سياست نشده است."

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در حالي كه صدر در گفتگوهاي خود با خبرنگاران با قطعيت از بي گناهي موكلش و اطمينان از آزادي او سخن مي گفت، خرمشاهي در توضيحاتش در خصوص موكل خود از عباراتي همچون " ظاهرا" و " مدعي است" استفاده مي كند ، وقتي اين نكته را با او در ميان مي گذارم ، پاسخ مي دهد: " من كه از باطن قضايا خبر ندارم. مقاله چاپ شده هم مقاله ي ساده ايي نيست اما ظاهر قضيه نشان مي دهد كه تعمدي در كار نبوده. الهام مقاله را كامل و با دقت نخوانده ، بيمار بوده و عجله داشته كه صفحه را زود تر پر كند. "

دليل تغيير وكيل مدافع الهام افروتن نكته ايي است كه به نظر قدري عجيب مي آيد. چرا كه بر اساس اطلاعات من، الهام هنگامي كه پيشنهاد شادي صدر را مبني بر اينكه حاضر است وكالت او را بذيرد دريافت كرده ‌، با خوشحالي از اين پيشتنهاد استقبال و آن را پذيرفته است.

يك منبع آگاه از دلايل اين تغيير مي گويد: "گويا پس از آنكه الهام افروتن پيشنهاد خانم صدر را پذيرفته ، الهام و خانواده اش را ترسانده اند كه اين فرد روند پرونده ات را در مسير خوبي قرار نخواهد داد و الهام هم ترجيح داده كه تنها عبدالصمد خرمشاهي وكالت او را عهده دار شود."

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'از آزادی دخترم خبری نیست، نگرانم، گفتگوی سايت "کانون زنان" با پدر الهام افروتن' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016