یکشنبه 20 فروردین 1385

امتياز هفته نامه "تمدن هرمزگان" لغو و علي ديرباز، مديرمسوول آن به ۲۰ ماه حبس تعزيري محكوم شد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

علي ديرباز، مدير مسوول هفته‌‏نامه توقيف‌‏شده تمدن هرمزگان و نماينده بندرعباس در مجلس هفتم از سوي شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران به 20 ماه حبس تعزيري و محروميت از فعاليت‌‏هاي مطبوعاتي محكوم شد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، قاضي صارمي پس از برگزاري جلسه دادگاه و با توجه به اعلام نظر هيأت منصفه مطبوعات مبني بر مجرميت علي ديرباز، اين نماينده مجلس هفتم را به اتهام اهانت به مقام بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران به تحمل 20 ماه حبس تعزيري و محروميت از فعاليت‌‏هاي مطبوعاتي محكوم كرد.
قاضي شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران همچنين علي ديرباز را از اتهام توهين به مقام رهبري و مسوولين نظام، تبليغ عليه نظام و ترويج مطالبي كه به اساس نظام جمهوري اسلامي ايران لطمه وارد مي‌‏كند، تبرئه كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

طبق حكم صادره امتياز نشريه تمدن هرمزگان نيز لغو شده است.
هفته‌‏نامه تمدن هرمزگان اواخر سال گذشته به علت درج مطلبي تحت عنوان "چگونه مبارزه با ايدز را علني كنيم" با توقيف مواجه و پرونده آن جهت رسيدگي به دادگاه مطبوعات ارسال شده بود.
در صورتي كه حكم علي ديرباز از سوي محاكم عالي نيز مورد تأييد قرار گرفته و به قطعيت برسد، اجراي اين حكم تا پايان دوران نمايندگي وي در مجلس هفتم به حالت تعليق درخواهد آمد.

Copyright: gooya.com 2016