پنجشنبه 17 فروردین 1385

اکبر گنجي: بناي سكوت ندارم، مانيفست جمهوري خواهي را در شكل مبسوط تري ارائه می کنم، ادوار نيوز

ديدار اعضاي سازمان دانش آموختگان (ادوار تحكيم) با اكبر گنجي


ادوار نيوز : شامگاه چهارشنبه تعدادي از اعضاي سازمان دانش آموختگان ايران اسلامي ( ادوار تحكيم ) در منزل اكبر گنجي با وي ديدار كردند .

در اين ديدار كه به مناسبت آزادي آقاي گنجي و تبريك سال نو انجام پذيرفت ،‌ حاضرين ضمن ابراز خوشحالي از آزادي سرفرازانه آقاي گنجي ، مقاومت و پايمردي وي را در طول شش سال حبس ستودند .

در ابتداي اين ديدار مهندس علي اكبر موسوي خوئيني دبيركل سازمان با تبريك سال نو به اكبر گنجي ابراز اميدواري كرد كه سال جديد سالي پر از موفقيت و شادي براي وي و مردم ايران باشد .

وي همچنين در سخنان كوتاهي به تشريح وضعيت ماههاي پاياني حبس آقاي گنجي و تلاش هاي صورت گرفته براي دفاع از حقوق انساني وي پرداخت .

همچنين در اين ديدار تعداي از حاضران به ابراز عقيده در مورد مواضع آقاي گنجي پرداختند .

اكبر گنجي در اين نشست صميمانه با رد اين موضوع كه او پس از آزادي قصد دارد تا سكوت اختيار كند گفت : ‌بنده بناي آن ندارم كه سكوت كنم .

گنجي در ابتداي سخنان خود گفت كه از تمامي كساني كه در مدت اعتصاب غذاي او به هر نحو از او حمايت كرده اند و در اين راه دچار مشقاتي نيز شده اند تشكر و قدرداني مي كند .

گنجي در اين ديدار با اشاره به اينكه هم اكنون دو مدل مشروطه خواهي و جمهوري خواهي در ميان اصلاح طلبان مطرح است ،‌ ابراز اميدواري كرد كه به مرور مانيفست جمهوري خواهي خود را در شكل مبسوط تري ارائه نمايد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گنجي در اين ديدار بارها بر اين نكته تاكيد كرد كه هيچ خواسته اي بدون پرداخت هزينه به دست نخواهد آمد ، وي گفت كه اين مساله را از اوايل دوره اصلاحات بارها به دوستان گفتم اما آنها طور ديگري مي انديشيدند ، كه البته تلقي آنها با شكست مواجه شد .

گنجي با تاكيد بر اين نكته كه پرداخت هزينه براي نيل به مقصود امري عقلي و اجتناب ناپذير است گفت : روشنفكران امروز جامعه ما بايد بدانند كه با بازي با مفاهيم نتيجه اي به دست نخواهد آمد . وي گفت : تمامي كشورهايي كه به آرمان هايي نظير دموكراسي ، آزادي و ... رسيده اند هزينه هاي آن را نيز پرداخته اند و اين اصل هيچ استثنايي ندارد .

Copyright: gooya.com 2016