یکشنبه 14 اسفند 1384

گزارش دادگاه هاي نشريات نيلوفر ‌‏آبي، سپاس، جهان اقتصاد، صبح اقتصاد و جلوه، ايلنا

دادگاه نشريه نيلوفر‌‏آبي برگزار شد

تهران- خبرگزاري كار ايران

جلسه رسيدگي به اتهامات مهناز مظاهري، مدير مسوول نشريه نيلوفر آبي صبح امروز در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي صارمي و با حضور اعضاي هيأت منصفه مطبوعات برگزار شد.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، در ابتداي اين جلسه، سيدعلي ميراحمدي، نماينده مدعي‌‏العموم اتهام مدير مسوول نشريه نيلوفر آبي را انتشار مطالب خلاف واقع عنوان كرد.
در ادامه اين جلسه، منشي دادگاه شكايت شهرداري چهاردانگه را قرائت كرد كه در آن آمده بود: نشريه نيلوفر آبي به دليل انتشار مطالبي كذب، با غيرقانوني خواندن نشريه شهر و شهروند به مردم شهيدپرور چهاردانگه توهين كرده است.
در ادامه اين جلسه، مهناز مظاهري، مدير مسوول نشريه نيلوفر آبي نيز با قرار گرفتن در جايگاه در دفاع از خود، گفت: اگر مطلب منتشر شده را مطالعه كنيد، متوجه مي‌‏شويد كه مطلب خاصي عليه شهرداري چهاردانگه ذكر نشده است، ما فقط در نشريه خود آورده‌‏ايم كه نشريه شهر و شهروند يك نشريه داخلي است و نبايد در خارج از محدوده اين شهرداري توزيع شود.
-------------------------

دادگاه نشريه سپاس برگزار شد

تهران- خبرگزاري كار ايران

جلسه رسيدگي به اتهامات حسين سعيدي‌‏پور، مدير مسوول نشريه "سپاس" صبح امروز در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي صارمي و با حضور اعضاي هيأت منصفه مطبوعات برگزار شد.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، در ابتداي اين جلسه، سيدعلي ميراحمدي، نماينده مدعي‌‏العموم ضمن قرائت كيفرخواست صادره عليه مدير مسوول نشريه سپاس، اتهام وي را انتشار مطالب خلاف عفت عمومي از طريق انتشار مطالبي تحت عنوان "سي‌‏روز ديگر آغاز مي‌‏شود؛ همجنس‌‏بازي قانوني در اسپانيا"، "درخواست تغيير جنسيت 200 مرد ايراني" و "خطر حراج دختران ايراني در دبي" عنوان كرد و خواستار تعيين كيفر از سوي دادگاه براي سعيدي‌‏پور شد.
در ادامه اين جلسه، حسين سعيدي‌‏پور، مدير مسوول نشريه سپاس در جايگاه قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت.
وي در مورد مطالب "درخواست تغيير جنسيت 200 مرد ايراني" كه در نشريه تحت مديريتش به چاپ رسيده و مورد ايراد مدعي‌‏العموم قرار گرفته بود، گفت: اين مطلب به نقل از رييس روابط عمومي سازمان پزشكي قانوني عنوان شده بود و ما نيز آن را در نشريه خود به چاپ رسانديم.
مدير مسوول نشريه سپاس در مورد مطلب "خطر حراج دختران ايراني در دبي" نيز گفت: ما اين خبر را دقيقا از روزنامه رسالت استفاده و منتشر كرديم.
وي تأكيد كرد: ما به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران پايبند بوده و هستيم و هيچ‌‏گاه نخواسته‌‏ايم خدشه‌‏اي به اين نظام وارد كنيم.
سعيدي‌‏پور در آخرين دفاع خود گفت: قبول دارم كه مطالب شماره مورد نظر نشريه مقداري تند بود اما در شماره‌‏هاي بعدي رويه خود را اصلاح كرديم.
------------------------------------

دادگاه روزنامه جهان اقتصاد تجديد شد

تهران- خبرگزاري كار ايران

جلسه رسيدگي به اتهامات فرزانه خرقاني، مدير مسوول روزنامه جهان اقتصاد كه قرار بود صبح امروز در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران برگزار شود، به علت عدم حضور شاكي و متهم پرونده برگزار نشد و به وقت ديگري موكول شد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا" در ابتداي اين جلسه قاضي صارمي اعلام كرد كه با توجه به اينكه شاكي پرونده در لايحه‌‏اي عنوان كرده كه قرار است در اين پرونده صلح و سازشي صورت گيرد، جلسه دادگاه تجديد شود كه ما نيز حسب وصول اين درخواست و با اميدواري نسبت به اينكه اين پرونده با صلح و سازش مختومه شود، جلسه دادگاه را تجديد و به وقت ديگري موكول مي‌‏كنيم.
------------------------------

دادگاه روزنامه صبح اقتصاد برگزار شد

تهران- خبرگزاري كار ايران

دادگاه روزنامه صبح اقتصاد به مدير مسوولي محمد سلطاني‌‏فر صبح امروز در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي صارمي و با حضور اعضاي هيأت منصفه مطبوعات برگزار شد.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، در ابتداي اين جلسه سيدعلي ميراحمدي، نماينده مدعي‌‏العموم اتهام مدير مسوول روزنامه صبح اقتصاد را چاپ مطالب خلاف واقع از طريق انتشار مطلبي تحت عنوان "اعلام اسامي شش شركت غيرقانوني پيش‌‏فروش مسكن" عنوان كرد و خواستار تعيين كيفر براي مدير مسوول اين روزنامه شد.
در ادامه اين جلسه، وكيل شركت جلوه‌‏سازان افق كه شاكي پرونده محسوب مي‌‏شود، ضمن قرائت شكوائيه شركت متبوع موكلش، خواستار تعيين مجازات براي سلطاني‌‏فر شد.
محمد سلطاني‌‏فر، مدير مسوول روزنامه صبح اقتصاد نيز در اين جلسه با قرار گرفتن در جايگاه به دفاع از خود پرداخت و گفت: اصل خبر مزبور برگرفته از خبرگزاري فارس كه يك خبرگزاري رسمي است، بود و ما حتي با رعايت اصل امانتداري در خبر با ذكر منبع اقدام به انتشار آن كرديم. حتي به وكيل شركت مزبور نيز اعلام كرديم كه اگر جوابيه‌‏اي در اين راستا داريد، براي ما ارسال كنيد كه وقتي ارسال كردند، مشاهده كرديم كه حجم جوابيه بيش از دو برابر مطلب منتشر شده است و درخواست كرديم كه جوابيه‌‏اي ديگري را با رعايت قانون مطبوعات براي ما ارسال كنند اما اين امر به دليل تغيير چند وكيل در اين پرونده محقق نشد.
وي در آخرين دفاع خود ضمن رد اتهامات انتسابي، گفت: اگر جرمي به وقوع پيوسته يا منبع خبر يا گوينده خبر كه وزير سابق مسكن و شهرسازي است، بايد تحت تعقيب قرار گيرند.
------------------------------

مدير مسوول نشريه جلوه محاكمه شد

تهران- خبرگزاري كار ايران

جلسه رسيدگي به اتهامات حميدرضا نيكبخت، مدير مسوول نشريه "جلوه" صبح امروز در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي صارمي و با حضور اعضاي هيأت منصفه مطبوعات برگزار شد.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، در ابتداي اين جلسه سيدعلي ميراحمدي، نماينده مدعي‌‏العموم اتهام مدير مسوول نشريه جلوه را انتشار مطالب خلاف واقع از طريق انتشار مطلبي تحت عنوان "خانه‌‏هاي مجردي استادان براي فريب دختران كنكوري" عنوان كرد.
در ادامه اين جلسه، منشي دادگاه شكايت يك استاد موسسه كنكور را قرائت كرد كه در آن شاكي پرونده مطالب منتشر شده در اين نشريه را متوجه خود دانسته و عنوان كرده بود كه مطالب منتشر شده باعث هتك حيثيت وي كه از طريق معلمي امرار معاش مي‌‏كند، شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ادامه اين جلسه، حميدرضا نيكبخت، مدير مسوول نشريه جلوه نيز با قرار گرفتن در جايگاه در دفاع از خود، گفت: در مطلب منتشر شده در نشريه نام يا عكسي از شاكي پرونده وجود ندارد و بنده نمي‌‏دانم كه ايشان از كجا استنباط كرده‌‏اند كه منظور ما وي بوده است.
وي افزود: عين مطلب منتشر شده در نشريه جلوه نيز در تمام نشريه‌‏هاي ديگر به چاپ رسيده بود و حتي واكنش و هشدار نيروي انتظامي به خانواده‌‏ها را نيز به دنبال داشت. ضمن اينكه شاكي خود پرونده‌‏اي در اين راستا در شعبه دوم دادياري دادسراي جنايي تهران دارد و پرونده نيكبخت در بخش رابطه نامشروع نيز همچنان باز است. اگر ما اينگونه خبرها را منتشر نكنيم، صحنه براي مجرمين امن مي‌‏شود.
مدير مسوول نشريه جلوه تصريح كرد: در هر صورت، اگر مطلب ما باعث آبرويزي شاكي پرونده شده است، از ايشان عذرخواهي مي‌‏كنم.

Copyright: gooya.com 2016