پنجشنبه 20 بهمن 1384

نامه سرگشاده جمعیت جهانی همجنسگرایان – ایلگا به وزیر خارجه امریکا در اعتراض به حمایت دولت امریکا از پیشنهاد ایران و چند کشور ضد همجنسگرایی

نامه سرگشاده جمعیت جهانی همجنسگرایان – ایلگا به وزیر خارجه امریکا که در اعتراض به حمایت دولت امریکا از پیشنهاد ایران و چند کشور ضد همجنسگرایی نوشته است برای سازمان همجنسگرایان ایرانی که به عنوان نماینده ایران در این سازمان حضور دارد نیز ارسال شده است که توجه شما را به ترجمه فارسی آن جلب می نماییم.

نامه سرگشاده به وزیر خارجه امریکا خانم دکتر کاندلیزا رایس
وزیر محترم خارجه
مجمع امور اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد درخواست برقراری مجدد نقش مشاور برای جمعیت جهانی همجنسگرایان – ایلگا را رد کرده است. ایلگا تنها نماینده جهانی افراد همجنسگراست و در حملاتی که از گوشه کنار متعصب دنیا به آنان می شود بی نصیب نمی ماند. ایلگا دارای 90 عضو از کشورهای مختلف می باشد و تا کنون حقوق تضعیف شده یا سرکوب گرایانه ای نبوده است که ما ندیده باشیم و ECOSOC درخواست ما را حتی بدون توجه به دادرسی ما رد کرد. این رای دگرجنسگرایانه باعث شد تا رای کامرون، چین، کوبا، ایران، پاکستان، روسیه، سنگال، سودان، زیمبابوه و امریکا درخواست ما را وتو کند بدون اینکه حتی لازم بداند توضیح دهند که چرا افراد همجنسگرا، دوجنسگرا و دوجنسگونه لایق این نیستند که شنیده شوند.
دکتر رایس حال می خواهیم برای ثبت این مطلب از شما چند پرسش داشته باشیم.
اول، چرا دولت شما از اینکه با کشورهایی که چنین سابقه مخوفی در مسائل حقوق بشر دارند در محدود کردن حقوق اقلیتی بزرگ همکاری کرده و از آن خرسند است؟
در این میان سه کشور ایران، پاکستان و سودان برای همجنسگرایان مجازات اعدام قائل می شوند. دولت شما از 4 کشور کوبا، ایران، سودان و زیمبابوه تقریبا در هر زمینه سیاسی دیگری دوری می کند. هیچ یک از اینها از طرف دولت شما به عنوان کشوری دموکراتیک شناخته نمی شود.
دوم، منظور جناب آقای بوش از اینکه در نطق خود در گزارش سالیانه به کنگره گفت: "برقراری دموکراسی نیازمند قانونمندی و محافظت از اقلیت هاست و ..." چیست؟ محافظت پیشنهادی او برای صدها هزار فرد LGBT (Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender) که در خاور میانه و تحت ظلم کشورهای سرکوبگر دیگر زنگی می کنند چیست؟ آیا او خوشحال است که صدای آنان در سازمان ملل ساکت شد؟
سوم، دولت شما چه امتیازی از دام چنین رژیم های بد و ناچیز می خواست که از حمایت NGO های مدافع حقوق بشر دست بردارد تا اینکه صدایی در سازمان ملل نداشته باشند؟
همانگونه که مستحضر هستید ایالات متحده نظر خود را در سال 2002 که به حمایت از درخواست بازبینی وضعیت سازمان های بین المللی همجنسگرایان رای مثبت داده بود را تغییر داده است؟ آیا روابط شما با کشورهای یاد شده آنقدر گرم است که ساکت کردن گفتگو های LGBT ها در عوض هر آنچه از آنان می خواهید شما را خوشحال می کند؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

چهارم، آیا نمی دانید که وقتی یک قدرت جهانی مانند ایالت متحده امریکا به مقابله با اقلیت ها برمی خیزد، آنچنان که دولت شما با رای مخالف به ایلگا در سازمان ملل کرد عواقب دور دست دیگری خواهد داشت که از سیاسی کردن سازمان ملل هم فراتر خواهد رفت؟
حرکتی مانند این به دنیا این علامت را می دهد که سرکوب کردن این اقلیت از نظر شما خوب است. ترس من از این است که این تعدی به دلیل آن باشد که حتی کشور خود من ترکیه در رای گیری رای ممتنع داد. سردرگمی بین میل اروپایی حمایت از حقوق بشر و در مقابل آن حمایت امریکا در جهت خطی که در واقع از واتیکان، ملاهای بنیادگرا و دیکتاتورهای کوچک دیگر می آید، حداقل مقاومت و اجتناب از مسئله را پیشه کرد.
ایلگا به ماموریت خود تا محو هوموفوبیا ادامه خواهد داد. متاسفیم که در جنگ خود متحد قدرتمندی را از دست دادیم. از شما می خواهم روشن کنید که چرا دولت شما تصمیم گرفت که شانه به شانه کشورهایی چون ایران و زیمبابوه ما را سرکوب کند. آیا این شروع محور شیطانی دیگری است؟
کورشاد کهرمانعلو
دبیر کل ایلگا
استانبول – ترکیه
اول فوریه 2006

رونوشت: نشریه همجنسگرایان ایرانی - چراغ

Copyright: gooya.com 2016