دوشنبه 3 بهمن 1384

معصومه شفيعی: حقوق بشر و اسلاميت پيشکششان، حداقل حقوق انسانی یک انسان را رعایت کنند! راديو فردا

- اکبر گنجی در محدودیت شدید غذایی، دارویی و پزشکی، و در سرمای زیر صفر بسر می برد


خانم معصومه شفیعی همسر اکبر گنجی که پنجشنبه پیش توانست با وی در زندان اوین ملاقات کند، در مصاحبه با رادیو فردا می گوید: وضع جسمی آقای گنجی مثل سابق است و در محدودیت شدید غذایی و دارویی است. با اینکه پزشک متخصص زندان برایش MIR کمر و اعصاب تجویز کرده، اقدامی در این مورد انجام نشده است. وی می افزاید: بخش فوق امنیتی 2 الف زندان اوین متعلق به حفاظت-اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، که گنجی در آن نگهداری می شود بسیار سرد است. از ساعت 8 شب لوله ها یخ می زنند و تا روز بعد 11 صبح که یخ این لوله ها باز می شود، هیچ آبی برای وضو و طهارت وجود ندارد. خانم شفیعی می گوید دوماه دیگر از دوران محکومیت گنجی باقی مانده است و امیدوار است این دوران باقی مانده شرایط به گونه ای باشد که گنجی در زندان بیش از این زجر نکشد.
حميد فاطمي


خانم معصومه شفیعی همسر اکبر گنجی روزنامه نگار زندانی، پنجشنبه پیش توانست با آقای گنجی در زندان ملاقات کند. وی وضعیت سلامت گنجی را بسیار شکننده توصیف می کند و می گوید آقای گنجی در یک زندان فوق امنیتی سپاه پاسداران محبوس است. خانم شفیعی در مصاحبه با رادیو فردا می گوید:
معصومه شفیعی: آخرین ملاقات ما روز پنجشنبه 29 ماه بود که به ما اطلاع دادند که برویم به ملاقات او. وضع جسمی آقای گنجی مثل سابق است: همان وزن 50 کیلوگرم، فشارخون بسیار پائین و در محدودیت شدیدغذایی و دارویی هستند. حتی همان جیره غذایی دولتی را هم به او نمی دهند. از درد کمر و زانو بشدت رنج می برند و آنقدر ناراحت بودند که اینها مجبور شدند متخصص زندان را بردند و آقای گنجی را معاینه کرد. برایشان ام آر آی کمر تجویز کرده و ام آر آی کل اعصاب را. متاسفانه هیچ اقدامی در این مورد انجام نشده. وضعیت نگهداری ایشان بگونه ای است که سرویس های بهداشتی آن قسمت در داخل حیاط است. محوطه اوین هم بسیار سرد است در این زمستان. لوله ها روکار هستند و از ساعت 8 شب لوله ها یخ می زنند و تا حدود فردا 11 صبح که این لوله ها یخش باز می شود، هیچ آبی برای وضو و طهارت و اینها ندارند آقای گنجی. یعنی از همه جهت تحت فشار هستند. از کمترین امکانات یک انسان هم محروم اند. من نمی دانم آقایان که اینهمه دم از حقوق بشر و مردمسالاری و حقوق انسانها می زنند... تمام اینها پیش کششان، اسلامیت و اینها همه پیش کش، بهرحال حداقل حقوق انسانی یک انسان را باید رعایت کنند. متاسفانه اینجور نیست و ما بشدت نگران وضع آقای گنجی هستیم. در 150 روز گذشته فقط سه بار با فرزندانش ملاقات داشته و این نیاز روحی فرزندان و خانواده است که با ایشان دیدار داشته باشد. متاسفانه حقوق خانواده را هم رعایت نمی کنند. دوماه مانده به پایان محکومیت ایشان. امروز 2 هزار و صدو یکمین روز حبس ایشان است و من امیدوارم در کمتر از دوماه باقی مانده شرایط به گونه ای باشد که ایشان در زندان بیش از این زجر نکشد.

حمید فاطمی (رادیو فردا): خانم شفیعی آقای گنجی الان در کدام زندان نگاهداری می شوند؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معصومه شفیعی: در زندان فوق امنیتی 2 الف که در محوطه زندان اوین مستقر است و این زندان متعلق به حفاظت-اطلاعات سپاه پاسداران است و نگهداری ایشان در آن قسمت کاملا غیرقانونی است. زیر نظر از سازمان زندانها نیستند. آقایان مرتب اطلاعیه می دهند که زیر نظر سازمان زندانهاست ولی اینجور نیست. زیرنظر حفاظت-اطلاعات سپاه است. این زندان بگونه ای است که اصلا ملاقات ممنوع است. همان قسمتی است که آقای عبدی و اقایان ملی مذهبی ها نگهداری می شدند. آقای قاضیان و اینها. و هدفشان هم اینست که زندانی را کاملا ایزوله کنند از محیط بیرون بی خبر باشد و خبری هم از داخل آن قسمت به بیرون نرود. پرسنل آن قسمت پرسنل ویژه ای هستند که از پرسنل اصلی زندان اوین مجزا هستند.

ح.ف: خانم شفیعی آقای گنجی الان پرونده دیگری هم دارند که بعد از آزاد شدن از زندان دوباره مطرح بشود.

معصومه شفیعی: نه. پرونده ای ندارند و خود آقای مرتضوی هم اعلام کرده که پرونده ای ندارند.

Copyright: gooya.com 2016