پنجشنبه 8 دی 1384

هولوكاست افسانه نيست، اما...، بازتاب

در روز اول نوامبر سال 2005، نمايندگان 191 كشور دنيا، بدون رأي‌گيري و با اجماع، روز 27 ژانويه را به عنوان بزرگداشت قربانيان «هولوكاست» در سراسر دنيا نامگذاري كردند. در جريان اين رأي‌گيري، نه تنها ايران، بلكه هيچ كشور ديگري، خواستار رأي‌گيري و عدم تصويب آن با اجماع نشد.
--------------------------

به رغم گذشت حدود دو ماه از نخستين اظهارنظر محمود احمدي‌نژاد درباره موضوع «هولوكاست»، هنوز حجم زيادي از تحليل‌ها و موضعگيري‌ها در ايران و جهان به اين موضوع اختصاص يافته است.

با اين حال، هم‌زمان با اين موضعگيري‌ها، سازمان ملل متحد با اجماع اعضا و بدون رأي‌گيري، روز 27 ژانويه را به عنوان روز جهاني بزرگداشت قربانيان «هولوكاست» تعيين كرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل «بازتاب» به نقل از سايت وزارت خارجه رژيم اسرائيل، در روز اول نوامبر سال 2005، نمايندگان 191 كشور دنيا، بدون رأي‌گيري و با اجماع، روز 27 ژانويه را به عنوان بزرگداشت قربانيان «هولوكاست» در سراسر دنيا نامگذاري كردند.

در جريان اين رأي‌گيري، نه تنها ايران، بلكه هيچ كشور ديگري، خواستار رأي‌گيري و عدم تصويب آن با اجماع نشد.
اين قطعنامه، نخستين قطعنامه پيشنهادي اسرائيل در سازمان ملل بوده كه از سوي 104 كشور عضو، حمايت شده است. اين در حالي است كه بزرگنمايي حادثه «هولوكاست» در بيشتر كشورهاي جهان، مورد اعتراض قرار گرفته است. بنا بر گزارش‌ها، 250 موزه «هولوكاست» در سراسر دنيا وجود دارد كه اغلب آنها در اروپا و آمريكا هستند و بزرگ‌ترين آنها موزه يادبود هولوكاست آمريكاست كه در واشنگتن‌.دي.سي، سالانه، حدود دو ميليون بازديدكننده دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پروفسور «هيمن»، استاد تاريخ جديد اسرائيل در دانشگاه «yale» اين‌گونه شرح مي‌دهد: با در نظر گرفتن اسرائيل، ممكن است هولوكاست براي مقابله با بحران‌هاي سياسي مورد استفاده قرار گيرد و اين احساس يهوديان را تقويت مي‌كند كه آنان از ازل، جزو نژادهاي مظلوم و تحت ستم و حمله بوده‌اند و اوضاع كنوني آنان براي دفاع از خود است.

اين در حالي است كه تبليغات درباره لطمات نازي‌ها به يهوديان، اغلب وضعيت نژادي به خود مي‌گيرد و شرايطي را ايجاد مي‌كند كه موجوديت رژيم كنوني اسرائيل را توجيه كند.

پروفسور «نورمن فينكل اشتاين»، يهودي سكولار و استاد دانشگاه «دپال» شيكاگو، در پرفروش‌ترين كتاب خود؛ يعني «صنايع هالوكاست» مي‌گويد: پناه بردن به هالوكاست، محملي براي رهايي از بحران‌ها در برابر اسرائيل است و با توجه به سرزنش‌ هالوكاست از سوي يهوديان، اين واقعه، اسرائيل و آمريكا را از سرزنش بيشتر در امان نگه مي‌دارد.
در چندين كشور دنيا شامل اسرائيل، آلمان، فرانسه و اسپانيا اين، جرم عمومي به شمار مي‌رود كه با داستان ‌رسمي هالوكاست كه شش ميليون يهودي در اين واقعه كشته شدند، كمي مخالفت داشته باشد. اشخاص بسياري به خاطر ادعاهايشان در اين زمينه به زندان افتاده يا تبعيد شده‌اند. بايد گفت، در هيچ كجاي تاريخ، نيامده كه اگر كسي با آن اختلافي داشته باشد، سر و كارش به دادگستري و محاكمه كشيده مي‌شود.

هيچ‌كدام از قربانيان نسل‌كشي، مخالفت و قربانيان جنگ، به اندازه قربانيان يهودي هالوكاست در دنيا تبليغ نكرده‌اند. هيچ موزه يا مراسم يادبود خاصي در اين زمينه وجود ندارد. تعداد قربانيان روسيه و همچنين چين كمونيست، مانند قربانيان زمان ديكتاتوري استالين و قربانيان يهودي زمان هيتلر قابل مقايسه نيست.

مقامات رسمي اعلام كرده‌اند آمار كساني كه به خاطر مسائل فاميلي و سركوب و نيروهاي كارگري در رژيم مائو كشته شده‌اند، بين سي تا شصت ميليون نفر است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هولوكاست افسانه نيست، اما...، بازتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016