پنجشنبه 10 آذر 1384

احمد شیرزاد نقل قول انتسابی "بازتاب" به وی را تکذیب کرد، امروز

امروز:احمد شیرزاد خبر سایت بازتاب مبنی بر آمادگی ایران برای تولید بمب هسته ای را تکذیب کرد .
احمد شیرزاد عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ضمن تکذیب خبر "عضو اتمی مشارکت انگلیسی تر از انگلیسی ها "به خبرنگار سایت امروز گفت :انتساب این خبر به بنده کذب محض است زیرا در سخنان من در دانشگاه تهران به هیچ عنوان چنین جمله ای وجود ندارد و با توجه به مواضع قبلی من می توان به راحتی دریافت که بنده معتقدم که ایران با توجه به سطح فناوری هسته ای کنونی خود با تولید سلاح هسته ای فاصله زیادی دارد و به صراحت اعلام نموده ام که ایران در حال حاضر آمادگی چنین کاری را ندارد.
وی در ادامه افزود :من به لحاظ ابراز تردید نسبت به توانائیهای ادعائی آقایان بارها مورد واکنش های خشن آنهاقرار گرفته ام و بیان این سخنان علاوه بر اینکه با منافع ملی ما در تضاد است با پیشیینه سخنان من نیز سازگاری ندارد.
عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت با انتقاد از لحن توهین آمیز وبه دور از شان حرفه ای بازتاب قضاوت درباره نوع ادبیات خبر درج شده را به عهده مخاطبان گذاشت.
نماینده مردم اصفهان درمجلس ششم در ادامه با اشاره به خبر سایت بازتاب مبنی بر "سوختی که از نیروگاه ها بیرون می آید ماده ای بسیار حساس است که می تواند مصارف نظامی متعدد داشته باشد"گفت :شاید این موارد را شاهدی بر مواضع انگلیسی بنده به حساب آورده اند اما هیچ کس نمی تواند منکر واقعیت های علمی شود زیرا تردیدی نیست که سوخت مصرف شده نیرو گاه های هسته ای شامل مقادیر عظیم عنصر فعال پلوتونیوم می باشد که علاوه بر مصارف خطرناک نظامی به لحاظ زیست محیطی نیز از حساسیت بالائی برخوردار می باشد.
شیرزاد تاکید کرد :این مسائل نیازمند تشریح و توضیح بی طرفانه و علمی در سطح افکار عمومی است و لازم است که مردم ایران دلایل حساسیت افکار عمومی جهان را دریابند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پایان افزود : ما به لحاظ حرفه خود همواره واقعیت های علمی را از دانشمندان انگلیسی و آمریکائی و آلمانی نقل قول می کنیم امید است که نقل این واقعیت های علمی معیاری برای انتساب بنده به کشورهای بیگانه از سوی گردانندگان سایت بازتاب قلمداد نشود.
این استاد فیزیک اتمی دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد:ایران هیچ گاه(نه در این دوران و نه در زمان رژیم سابق) برنامه تامین سوخت هسته ای مصرفی خود را نداشته است وصرفا از سال 2003 که طرح گسترده غنی سازی نطنز افشا شد،ایران رسما اعلام کرد که خواهان ایجاد چرخه سوخت هسته ای است.

در اين زمينه:
[حمله شديد "بازتاب" به احمد شیرزاد به خاطر اظهاراتش درباره مسائل هسته ای ايران]

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمد شیرزاد نقل قول انتسابی "بازتاب" به وی را تکذیب کرد، امروز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016