جمعه 20 آبان 1384

معصومه دهقان همسرعبدالفتاح سلطاني: تاکنون به وکلای مدافع همسرم اجازه ملاقات داده نشده و دلایلی برای اتهام ها در پرونده نیست، راديو فردا

شماری از فعالان حقوق بشر و فعالان سياسي در خانه عبدالفتاح سلطاني گردآمدند و با خانواده وی ابراز همدردي كردند. معصومه دهقان همسر وكيل زنداني در مصاحبه با راديو فردا مي گويد: تازه يادشان افتاده بايد براي آقاي سلطاني پرونده اي بسازند. خانم دهقان می گوید چهار بار با همسرش ملاقات حضوري داشت و روحيه اش خوب است اما بلاتكليفي همه را آزار مي دهد. تا کنون هيچ كدام از وكلا نتوانسته اند با او ملاقات کنند. خانم دهقان می گوید اتهام های همسرش توهين به دادستان، تبليغ عليه نظام و نسخه برداري از پرونده متهمان جاسوسي است درحالیکه براي هيچ يك از اين اتهامات دليلي در پرونده وجود ندارد.
نازي عظيما
---------------------------------

روز جمعه عده اي از فعالان حقوق بشر، وكيلان دادگستري، دانشجويان و فعالان سياسي در خانه عبدالفتاح سلطاني گردآمدند و با خانواده اين وكيل دادگستري و عضو زنداني كانون وكلا و مدافع حقوق بشر ابراز همدردي كردند. شيرين عبادي، فريده غيرت، نرگس محمدي، ابراهيم يزدي، تقي رحماني، حسن يوسفي اشكوري، عمادالدين باقي و جمعي ديگر از جمله كساني بودند كه به نوشته خبرگزاري هاي داخلي ايران در اين ديدار سخناني گفتند. معصومه دهقان همسر وكيل زنداني در مصاحبه با نازي عظيما از راديو فردا مي گويد: اطلاعاتي درباره پرونده همسرش را در اختيار حاضران گذاشته است.
معصومه دهقان: روند كلي از پرونده آقاي سلطاني را برايشان توضيح دادم و وكلا آنچه كه مي دانستند فرمودند. روي هم رفته هم خواسته من همان حرف هاي پيشين كه مي خواهيم دادرسي آقاي سلطاني زودتر انجام شود، وثيقه اي كه نپذيرفتند، حتما در اين مورد تجديدنظر شود كه از روز سوم قرار بوده فك قرار شود، اما هنوز نشود. من يكي احساس مي كنم كه تازه يادشان افتاده بايد براي آقاي سلطاني پرونده اي بسازند، چون تاكنون كه خبري نبوده. 105 روز است كه ايشان در بازداشت موقت به سر مي برند. اگر تحقيقاتي صورت گرفته بود و ايشان بر اثر آن تحقيقات بازداشت شده بودند، الان ديگر بايد بازرسي شروع مي شد. تازه هفته پيش اينها منشي دفتر را احضار مي كنند و تحقيق مي كنند. بعد از اين همه مدت تازه يادشان افتاده كه بايد تحقيق كنند. كجا ديديد براي همچين پرونده هايي بعد از اين كه بازداشت مي شود بروند تحقيق كنند. اگر هم تحقيق كردند بايد تا الان تمام مي شده.

نازي عظيما (راديو فردا): شما هيچ ملاقاتي با ايشان داشتيد؟

معصومه دهقان: بله با آقاي سلطاني من چهار بار ملاقات حضوري داشتم. حالشان خوب است، روحيه شان هم خوب است. ولي خب مي دانيد كه بلاتكليفي همه را آزار مي دهد. اين هم يكي ديگر از آن مسائل آزار دهنده است كه هم براي خانواده اش معضل ايجاد كرده، هم براي خودشان و نمي دانيم چه خواهد شد و اصلا روند پرونده را اطلاع نداريم، آينده اين قضيه به كجا خواهد رسيد.

ن . ع: ايشان با وكلايشان هم ملاقاتي داشتند؟

معصومه دهقان: هرگز، هرگز، نخير اصلا با هيچ كدام از وكلا ملاقات نداشتند، پرونده ايشان را نخوانده اند. در حال تلاش هستند همه وكلا كه يك ملاقاتي با ايشان داشته باشند، اما موفق نشدند. هر هفته موكول مي كنند به هفته بعد.

ن . ع: اصولا اتهامات ايشان چيست؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معصومه دهقان: اولين اتهام ايشان توهين به دادستان است كه هيچ دليلي در پرونده موجود نيست. دومين اتهام تبليغ عليه نظام است، باز هم همچنين. سوم هم نسخه برداري از پرونده متهمان جاسوسي است كه آن هم از روز هفتم بازپرس اتهام جاسوسي و اين برنامه را اصلا منتفي مي دانند. براي هيچ يك از اين اتهاماتي كه آوردند دليلي در پرونده وجود نداشته. آنهايي كه گفتند ايشان جاسوس است و مي گويند كه شاكيش وزارت اطلاعات است، آقاي سلطاني با مطالعه پرونده و گزارش اطلاعات اظهار داشتند و هنوز هم اظهار دارند كه در گزارش وزارت اطلاعات هم حتي يك بار هم كلمه جاسوسي به كار نرفته. اين اطلاعات تا هفته گذشته است كه من آقاي سلطاني را ملاقات كردم، ولي بعد از آن چه اضافه كنند و بسازند خدا مي داند.

Copyright: gooya.com 2016