جمعه 13 آبان 1384

ايالات متحده خواهان آزادی اکبر گنجی شد، سايت وزارت امور خارجه آمريکا

طبق گزارشات سلامتی اکبر گنجی "در خطر جدی" است

ايالات متحده خواهان آزادی فوری و بدون قيد وشرط فعال دموکراسی خواه ايرانی، اکبر گنجی، که بيش از پنج سال است در زندان بسر می برد و طبق گزارشات پس از يک اعتصاب غذا و آزار جسمی بدست مقامات ايرانی در وضع سلامتی وخيمی بسر می برد، شده است.

سخنگوی وزارت خارجه ايالات متحده، شان مک کورمک، در يک بيانيه رسمی در روز 3 نوامبر 2005 گنجی را با دگرانديشان ديگر ايرانی که "به دليل تلاش جهت پيشبرد آمال دموکراتيک مردم ايران سياست های سرکوبگرانه رژيم ملاها را به چالش خوانده واز عواقب وخيم آن رنج برده اند" مقايسه کرد.

مک کورمک در اين بيانيه جامعه بين المللی را تشويق کرد برای آزادی تمام زندانيان سياسی به ايران فشار اورد.

آنچه در زير می آيد متن بيانيه صادر شده به مطبوعات است:

وزارت خارجه ايالات متحده
دفتر سخنگو
3 نوامبر 2005

بيانيه شان مک کورمک، سخنگو

روزنامه نگار زندانی اکبر گنجی

طی هفته گذشته، ايالات متحده گزارشاتی دريافت کرده است که سلامتی فعال سياسی زندانی، اکبر گنجی، در خطر جدی است. اين مطابق با اظهارات همسر وی در اواخر اکتبر مبنی بر ادامه شرب و شتم گنجی توسط مقامات ايرانی است، و همچنين گزارشات سازمان های غيردولتی مبنی بر اينکه وی پس از اعتصاب غذای خود در ماه اوت 2005 مورد آزار قرار گرفته و حتی در بيمارستان بستری شده است.

آقای گنجی به دليل فعاليت های صلح آميز خود برای آزادی بيان و مردم سالاری به مدت پنج سال در زندان بسر برده است اسارت وی و هرگونه رفتار ضدانسانی عليه وی تخلفات شديدی از حقوق اوليه بشری است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ايالات متحده خواهان آزادی فوری و بدون قيد وشرط اکبر گنجی به علاوه دسترسی فوری وی به کمک های پزشکی و وکالت قانونی است. گنجی يکی از چندين ايرانی دلير مانند احمد باطبی، هدا صابر، تقی رحمانی، و رضا عليجانی است که سياست های سرکوب گرانه رژيم ملاها را به چالش طلبيده و از عواقب وخيم تلاش های خود جهت پيشبرد آمال دموکراتيک مردم ايران رنج برده اند. ايالات متحده از جامعه بين المللی می خواهد برای آزادی تمام زندانيان سياسی در ايران به فشار خو ادامه دهد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ايالات متحده خواهان آزادی اکبر گنجی شد، سايت وزارت امور خارجه آمريکا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016