پنجشنبه 14 مهر 1384

اریوان از زندان آزاد و دستور پرداخت دیه جهت آزادی مریم عابدی صادر شد، زنان ايران

نمی خواهم خبر را به شکل معمول "خبری" تنظیم کنم. نمی خواهم ارزش خبری را به نام یک انسان بدهم . یا با واژه اعدام خبرم راشروع کنم. دوست تر دارم اینگونه با شما حرف بزنم. : « اریوان آزاد شد ومریم نیز از اعدام رهید.»
شما او را می شناسید. مریم عابدی را می گویم.شما او را می شناسید؛ این را نامه های شما ، تلفنهای شما، پیغامهایتان و این را فهرست بلند نامهایی که به شماره حساب اعلام شده جهت کمک به یک زن اعدامی پول ریخته اند، نشان می دهد.
یک هفته است که خبر را از دادگستری تاکستان پی می گیرم.
ما – من ودوستانم در سایت زنان ایران و موسسه راهی- کمکهای مالی شما را به حساب دادگستری تاکستان واریز کردیم. فیش پرداختی در همین صفحه قابل دیدن است.
مبلغ واریز شده ای که یاری دهندگان به مریم پرداخت کردند مبلغ هفت میلیون تومان بود که با پانزده میلیونی که از پیش جمع آوری شده بود(در تاکستان) جمعا دیه مقتول برای خانم مریم عابدی پرداخت می شد.که به زودی این پول به خانواده مقتول تحویل داده خواهد شد.
دادگستری تاکستان پس از دریافت مبلغ 220 میلیون ریال بابت دیه االف.ی. اخطاریه ای را برای خانواده مقتول بابت تحویل گرفتن دیه صادر کرده تا با پرداخت این دیه حکم نقض اعدام خانم مریم عابدی رسما صادر شود.
اسداله طاهرخانی عضو شورای حل اختلاف تاکستان ضمن بیان این خبر مژده آزاد شدن اریوان را نیز به خوانندگان سایت زنان ایران داد.
وی گفت: اریوان مجرم رده دوم این پرونده که به جرم معاونت در قتل مدت سه سال و نیم (از سن 16 سالگی) در زندان به سر برد و سهم دیه او هشت میلیون تومان بود که به خاطر عدم توان مالی در پرداخت دیه، شش ماه بیش از حد مقرر در زندان به سر برده که اینک با پرداخت یک چک سه میلیون تومانی قاضی پرونده با آزادی مشروط او موافقت کرده و شرط آزادی کامل این دختر عراقی الاصل پرداخت باقی مانده این پول است که پس از آزادی وی که اینک میسر شده، آن نیز جمع آوری و پرداخت می شود.
اریوان که پس از آزادی در منزل مریم عابدی به سر می برد، در یک گفت و گوی تلفنی کوتاه و در حالی که بین جمله هایش مکثهای طولانی داشت، به سایت زنان ایران گفت: پدرم ظرف چند روز آینده برای بردن من به سلیمانیه و نزد خانواده ام به ایران می آید.من از همه کسانی که باعث نجات من ومریم شدند ممنونم.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

متن اخطاریه ای که از سوی دادگستری تاکستان برای اولیاء دم فرستاده شده چنین است: « اولیائ دم آقای "الف.ی." (ح.ی)، بدینوسیله از جنابعالی و سایر وراث آقای الف.ی. دعوت می شود حد اکثر بعد از سه روز از روئیت این اخطار در دفتر اجرای احکام کیفری دادگستری تاکستان جهت اخذ سهم الدیه خود حضور بهم رسانید.
دفتر اجرای احکام کیفری دادگستری تاکستان

تاریخ نگارش این نامه 10/7/84 است . که اولیائ دم پس از دریافت این اخطار سه روز فرصت دارند تا رضایت کتبی خود را جهت آزادی مریم عابدی به دادگستری تاکستان تحویل دهند.
یکی از اعضای شورای حل اختلاف تاکستان درباره احتمال نیامدن یا تاخیر اولیاء دم برای دریافت دیه به خبرنگار زنان ایران گفت: « در این صورت که البته احتمال آن خیلی بعید است، اخطار دوم برای لولیاء دم فرستاده خواهد شد و درصورت تاخیر دوم دادگستری دراین باره راسا اقدام می کند.
وی در توضیح نکته گفت: سهم الدیه اولیاء دم در این مورد مشخص است که دادگاه آن را به ایشان پرداخت خواهد کرد.
وی همچنین صدور حکم آزادی مریم را قطعی و قریب الوقوع دانست.
گفتنی است مریم عابدی برای دفاع از حیثیت و ناموس خود دستش را به خون مردی آلود که در دادگاه دلایل کافی برای اثبات بی گناهیش احراز نشد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اریوان از زندان آزاد و دستور پرداخت دیه جهت آزادی مریم عابدی صادر شد، زنان ايران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016