پنجشنبه 20 مرداد 1384

گفتگوی علی کشتگر با رادیو بین المللی فرانسه درباره بیانیه انصار حزب الله

رحمت قاسم بیگلو: حزب الله ایران پس از سالها سکوت و انفعال با صدور اعلامیه ای در تهران حضور دوباره خود را تحت عنوان مسئولیتهای تازه حزب الله در حکومت جدید اعلام داشت، علی کشتگر فعال سیاسی در پاریس این اعلامیه را خوانده است از وی در آغاز پرسیدم آیا همان گونه که حزب الله اشاره می کند دوران تازه ای در حال فرا رسیدن است؟

علی کشتگر: ببینید الان کسانی مثل مصباح یزدی یعنی تئوریسین ترور و آدمکشی و حکومت گرانی که درهمه سالهای گذشته این تئوری ها را پیش برده اند از آقای خامنه ای و جنتی گرفته تا نظامیان و نیروهای امنیتی همدست اینها، همه قدرت را در دست خود قبضه کرده اند. این جریان نظامی اسلامیستی که همه نهادهای انتخابی و انتصابی را الان در اختیار دارد مجهز به تئوری بنیادگرائی است به این مفهوم که بنایش بر دشمنی با مبانی و مظاهر دموکراسی و حقوق بشر است و اسلامی کردن شوون جامعه از راه زور و سرکوب. خوب باید این پیام را الان به مردم جهان رساند که در ایران الان کسانی حکومت می کنند که مسئوولیت مستقیم آدمکشی ها و ترورها و سرکوب های رسمی و غیررسمی تمامی 26 سال گذشته را بر دوش دارند. ولی من فکر می کنم که بدون اینکه بخواهم شعاری بدهم اینها از گورستان تاریخ بیرون آمدگانی هستند که نه در عرصه ملی پذیرفته می شوند و نه در عرصه جهانی دیگر تحمل می شوند به این اعتبار من فکر می کنم مثل تکه برفی هستند زیر تابش مستقیم و گرم خورشید و از بین رفتنی.
رحمت قاسم بیگلو: آقای کشتگر وقتی به همین اعلامیه نگاه می کنید از هواداران حزب الله درایران خواسته شده که به قلع و قمع آنچه که نفاق افکنان خوانده شده بپردازند روی سخن با کدام گروهها و قشرهای جامعه است؟
علی کشتگر: همان جور که اشاره فرمودید اینها می گویند که هم بایستی کفار بی نشان و هم منافقان با نشان را از میان برداشت، خوب در این 26 سال گذشته چه کسانی بدست این افراد ترور و یا اعدام شده اند از نواندیشان مذهبی مثل دکتر سامی گرفته تا نویسندگان فرهیخته ای مثل مختاری و پوینده یا میهن پرستانی مثل داریوش فروهر و پروانه اسکندری، روزنامه نگارانی مثل زهرا کاظمی، کردهای ایران- مخالفان مختلف استبداد- اقلیت های دینی- پس همه کسانی که مخالف فاشیسم دینی حاکم شده بر ایران هستند چه در داخل و چه در خارج از ایران الان هدف بالقوه نظامیان اسلام گرا و همین اعلامیه انصار حزب الله قرار دارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رحمت قاسم بیگلو: آقای کشتگر همان طور که در بخش اول سخنانتان اشاره کردید الان یک طیف سیاسی نیرومند از سپاهی و حزب الله تحصیل کرده بر ایران حکومت می کنند، آیا این طبقه حکومت گر ممکن است برای خود رهبر هم در آینده مشکل آفرین باشد.

علی کشتگر: من فکر می کنم اگر سالها پیش این پاسداران و بسیجیان بودند که برای بالا رفتن از پله های قدرت محتاج کمک آخوندهای حاکم بوند حالا از این به بعد خود آخوندها هستند که باید برای ماندن در قدرت به تائید نظامیان برسند و کم کم خود اینها دارند به زائده نظامیان تبدیل می شوند. حتی خود آقای خامنه ای که اینها را برکشید و بخاطر رقابتی که با سایر روحانیون داشت به این نظامیان میدان داد مطمئن باشید که خودش هم به یک مهره درجه دو در حکومت نظامیان اسلام گرا تبدیل می شود. و بعید است از این پس بتواند به غیر از آنچه میل آنان است عمل کند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گفتگوی علی کشتگر با رادیو بین المللی فرانسه درباره بیانیه انصار حزب الله' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016