دوشنبه 6 تیر 1384

توصيه‌ي دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي به دولت‌مردان جديد: فضاي باز و مناسب براي فعاليت‌هاي سياسي و اجتماعي به وجود آوريد، ايسنا

دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي معتقد است: اين دوره از انتخابات رياست جمهوري دور بودن برخي احزاب از مطالبات واقعي مردم را نمايان و در عين حال تاكيد كرد كه خلا به وجود آمده از ضعف سازماندهي احزاب باعث مي‌شود كه سازمان‌دهي‌هاي بي‌نام بتوانند از موقعيت سوءاستفاده كنند.


محمد سلامتي در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، درباره‌ي آموزه‌هاي اين انتخابات افزود: وقتي شرايط رقابت‌آميز باشد مردم با احساس مسووليت و حضور گسترده در عرصه‌ي انتخابات حاضر مي‌شوند، دوم اين كه اين انتخابات نشان داد كه مردم علاقه‌مند به نظام هستند و مي‌خواهند در چارچوب نظام حضور فعال داشته باشند و در عرصه‌ي انتخابات رياست جمهوري، مجلس و شوراها، به هر حال نظر و راي خود را به صندوق‌ها بريزند.


وي تصريح كرد: اين انتخابات نشان داد كه بعضي گروه‌ها با خواست‌هاي واقعي مردم مانوس نيستند و عمدتا خواست‌هاي خود را به حساب مردم مي‌گذارند و به همين دليل از مردم دور شده‌اند كه اين مهم است كه برخي گروه‌هاي سياسي به آن توجه داشته‌ باشند.


اين فعال عرصه‌ي سياسي در ادامه خاطرنشان كرد: در اين انتخابات كانديداهاي مختلف حاضر بودند و اكثريت اقشارنماينده‌ي فكري خود را در جامعه داشتند؛ مشخص شد كه خواست‌هاي واقعي مردم و خواست‌هاي گروه‌ها چيست. لذا اين درسي به گروه‌ها و احزاب سياسي داد كه وقتي در عرصه‌ي سياسي و اجتماعي حاضر مي‌شوند ارتباط مرتب و مستقيم با توده‌ي مردم و بدنه‌ي اجتماع داشته باشند تا بتوانند نماينده‌ي فكري قشرهاي مختلف جامعه بوده و خواست‌هاي آن‌ها را به درستي منعكس و بيان كنند. اين انتخابات نشان داد كه ضعف سازماندهي سياسي و ضعف احزاب و گروه‌ها و عدم نفوذ در بين مردم توسط گروه‌هاي سياسي موجب سوءاستفاده مي‌شود و سازمان‌دهي‌هاي بي‌نام مي‌تواند از اين خلاء سوءاستفاده كند و كار را در جهت ديگري سوق دهد.


وي افزود: چنين انتخاباتي نشان مي‌دهد كه ضعف و قوت يك جامعه‌ي رو به تحول و يك جامعه‌ي مدني چيست، در اين انتخابات ضعف‌ها و نقاط قوت خود را نشان داد.


سلامتي در پيش‌بيني از فضاي آينده خاطرنشان كرد: اميدوارم كه فضاي سياسي آينده به سمت بسته شدن ميل پيدا نكند، چون معمولا حاكميت يك دست اقتضا مي‌كند كه فضاي سياسي بسته شود و حالت انحصاري پيدا كند كه در نهايت به رخوت و ركود در جامعه منجر خواهد شد و بسياري از افراد، گروه‌ها و شخصيت‌ها و احزاب به انفعال افتاده و در نهايت جامعه به اين شكل از درون تهي مي‌شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي به دولت‌مردان جديد توصيه كرد كه تمام تلاش خود را بكنند تا فضاي باز و مناسب براي فعاليت‌هاي سياسي و اجتماعي به وجود آيد و گفت: اين دو نتيجه دارد؛ اول، اين كه وجهه و حيثيت بخش اعظم از نظام كه يكپارچه شده بالا مي‌رود و از سوي ديگر، استعدادهاي بخش‌هاي ديگر كه كنار رفته‌اند، رشد مي‌كنند و در نهايت شادابي فعاليت‌ها مي‌تواند براي جامعه موثرتر و موفق‌تر ظاهر شود.

Copyright: gooya.com 2016