یکشنبه 8 خرداد 1384

راه حل برای ازاد ساختن اکبرگنجی، حسين خداداد

پشت هر رئیس جمهوری یک قدرت سیاسی وجود دارد و پشت معین رضا خاتمی قرار دارد، یعنی قدرت جبهه مشارکت. اگر معین انتخاب بشود یعنی جبهه مشارکت بار دیگر وارد قدرت می شود. از مجلس ششم که جبهه مشارکت وارد قدرت شد، جزضعف و چانه زنی بیهوده چیزی ندیدیم. یعنی سعید حجاریان که ایت الله مشارکت و خط مشارکت بحساب می اید همیشه فتواهایی داده است که خارج از دیدگاه اصلی مردم بود و مخالفت ایشان با رفراندوم فراموش نشدنی است. بجاییکه اعتراف کنند نتوانسته اند از بالا چانه زنی کنند، اشتباه را در ملت تفسیر می کنند و می گوید ما از بالا خوب عمل کردیم ولی مردم به حکومت فشار وارد نیاوردند!
حقیقتش فشار از پایین را می توان تفاسیر زیادی کرد. البته نه تفسیری که اقای سید ابراهیم نبوی می کند. حداقل برنامه را تغییر بدهند و << چانه زنی از پایین و فشار از بالا>> را شعار خود قرار بدهند. فشار از پایین همیشه مورد سرکوبی همین نخبگان جبهه اصلاحات و حتی دولت اصلاحات شد و چرا باید اینچنین به مردم توهین کنند و خود عالیجنابان مردم را ارازل و اوباش بخوانند؟ در کدام حرکت مردمی که در این هشت سال بوجود آمد، سران اصلاحات جلوی آنرا نگرفتند؟ شخصا هم اقای محمدرضا خاتمی و هم اقای سعید حجاریان را بهتر از دیگران قبول دارم و یاد گرفتم به حداقل ها راضی باشم ولی باید حداقلی هم وجود داشته باشد. ایا برنامه جدیدی برای این دوران دارند، یا همان روش قبلی <<فشار از پایین چانی زنی از بالا>>؟
دوران مجلس ششم نشان داد که با حضرات چگونه می شود چانه زد، یعنی با این نمایندگان خدا بر روی زمین نمی شود چانه زد. سیاست فقط این بود که با اجازه ( حضرات) بزرگترها حرکت کنیم. امروز دکتر معین می داند که با بزرگترها نمی شود چانه زد و بزرگترها نشان دادن حتی ورود وی با اجازه اینان صورت می گیرد. باز ایشان به بیت رهبری نرفتند و اجازه نگرفتند ( کاری که خاتمی کرد).
حضرات ایران همیشه از ابزار دشمن تراشی استفاده می کردند ولی با پذیرفتن ایران برای عضویت در سازمان تجارت جهانی ثابت شد که آمریکا نیز به سیاست ایران پی برده است. پذیرش ایران در عضویت سازمان تجارت یک پیام برای مردم ایران استکه اگر دولت ایران دموکراسی و قوانین حقوق بشررا به رسمیت بشناسد، دیگر با ایران دشمنی ندارند و این شعار دشمن تراشی محکوم به نابودی می شود. در حالیکه قدرت و فریب مردم همیشه بر دو اصل و دو شعار بوده است... مرگ بر آمریکا ... مرگ بر بی حجاب. یعنی با شعار مرگ این قدرت استبداد تنفس می کند. اگر سیاستمداران برای نیروگاه اتمی پافشاری نکنند یعنی شعارهای مرگ باید فراموش شود!

امروز همه ایرانیان در فکر تحریم انتخابات هستند. شخصا باید بین تحریم و رای دادن به مشارکت تصمیم می گرفتم. اگر فرض کنیم به گفته اقای اکبر گنجی که 30 درصد همیشه شرکت خواهند کرد و طرفداران محافظه کاران 100 درصد در انتخابات شرکت می کنند باز همان مجلس هفتم تکرار می شود و قوه مجریه نیز بدست محافظه کاران قرار می گیرد. قدرت سرکوبی و زندان کردن حکومت افزایش پیدا می کند.
حداقل بر این باور هستم که اقای معین بهتر از هفت نفر دیگر است زیرا این هفت نفر نماینده مستقیم اقای خامنه ای هستند ( حالا یا مستقیم یا غیر مستقم) و می دانم اقای معین باید 3 سال با همین مجلس هفتم چانه بزند و بازی جالبی خواهد بود. در حالیکه دکتر معین با سر تعظیم به قانون اساسی وارد انتخابات می شود و می خواهد زندانیان را ازاد کند و به دیگر اندیشان مقام حکومتی بدهد. انتظار داریم که برای ازادی اقای اکبر گنجی از همین حالا اقدام کند.

باز برای خود و رد صلاحیت خود بیانیه را سیاه می کنند ولی برای زندانی شدن غیر قانونی فقط یک اشاره می کنند. کاش بجای دعوا با شواری نگهبان برای رد صلاحیت خود ( همان روش همیشگی مشارکت) با قوه قضاییه دعوا می کردند و بیانیه خود را با نام اقای اکبر گنجی زیبا می ساختند. کاش در چند روز اینده شرط ورود به انتخابات را ازادی اقای اکبر گنجی قرار می داد.

اگر اعتقاد دارد که چانی زنی کافی است و باید از بالا فشار وارد شود، خواهش می کنم به نام صدها وبلاگ نویس و افرادی که برای ازادی اکبر گنجی روزانه تلاش می کنند، آقای مصطفی معین این فرصت و فشار جهانی برای ازادی اقای اکبر گنجی را محترم بشمارد و وارد میدان بشود. شاید فردا که رئیس جمهور شد همین بیانیه دیروز خود را بکلی فراموش کند!
اقای اکبر گنجی در حال اعتصاب غذا است و اقای معین فرصتی پیدا کرده است که آقای خامنه ای ایشان را تایید صلاحیت کرده است. همین ابزار کافی است برای نجات اقای گنجی. حتی اگر رئیس جمهور نشود ولی موفق بشود اقای اکبر گنجی را ازاد بکند، برای ایران و ایرانیان همیشه محترم و جاودانی می ماند. برای اقای خامنه ای و تایید ولی فقیه مطلق مهمترین چیز امروز انتخابات است که حتی دستور تجدید نظر می دهد و بعد از انتخابات دیگر ابزاری در دست نیست. تصمیم اسانی نیست ولی اگراقای معین به دیدن آقای گنجی در زندان برود، فکر می کنم تصمیم گرفتن خیلی اسان باشد. اندام فردی که بیشتر از 5 سال بی گناه زیر شدیدترین فشارهای قدرت استقامت می کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

امروز سلامت و زندگی اقای اکبرگنجی بدست اقای معین است


از افرادی که دنبال ازاد ساختن اقای اکبر گنجی هستند تقاضا دارم این جمله را در کامنت سایت اقای معین قرار بدهند.

امروز سلامت و زندگی اقای اکبرگنجی بدست اقای معین است.

drmoeen.ir

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23431

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'راه حل برای ازاد ساختن اکبرگنجی، حسين خداداد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016