دوشنبه 2 خرداد 1384

معصومه شفيعي، همسر اكبر گنجي: اعتصاب غذاي گنجي تا رسيدن به خواسته‌هاي مشروع و قانوني وي ادامه دارد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

معصومه شفيعي، همسر اكبر گنجي با بيان شرح حالي از وضعيت فعلي همسرش، از مسوولان قضايي خواسته است كه اجازه دهند خبرنگاران روزنامه‌ها در زندان به ملاقات گنجي بروند و تصاوير فعلي وي را منتشر كنند تا مشخص شود او در چه حالي است.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران، همسر اكبر گنجي كه امروز با همسرش ملاقات داشته، با ارسال نمابري به ايسنا، آورده است كه اكبر گنجي در اعتراض به برخورد ناعادلانه و غير قانوني با وي و عدم برخورداري از مرخصي استعلاجي از ساعت ‌١٩ پنجشنبه ‌٢٩ ارديبهشت ‌٨٤ اعتصاب غذاي نامحدود نموده است. حكم وي ‌٦ سال است كه ‌٤ سال آن براي در اختيار داشتن فتوكپي روزنامه‌ها، ‌١٨ ماه براي اهانت و ‌٦ ماه براي تبليغ عليه نظام و اكنون ‌٦١ ماه از دورن حبس وي مي‌گذرد و در اين مدت كمتر از ‌٧٠ روز مرخصي داشته است.

در اين نامه با بيان اين كه تلفن گنجي از روز ‌٣٠/٦/٧٩ تا به امروز قطع است، يعني دقيقا ‌٥٦ ماه است كه ممنوع التلفن است، عنوان شده كه به طور مكتوب به زندان دستور داده شده كه گنجي را جهت درمان به بيمارستان ببرند ولي پس از آن به طور شفاهي گفته‌اند از بردن وي به بيمارستان خودداري كنيد يعني مي‌خواهند اگر حادثه‌اي پيش آمد بگويند ما به زندان دستور مكتوب داده بوديم، سند آن هم وجود دارد ولي زندان خودداري كرد.

همسر اكبر گنجي در اين نمابر عنوان كرده است كه مسوولان زندان تاكنون چندين بار كتبا خواسته‌اند تا گنجي را جهت روشن شدن وضعيت بيماري‌اش به پزشكي قانوني اعزام كنند ولي به اين درخواست پاسخي داده نشده است. در عوض روز شنبه ‌٣١ ارديبهشت‌ماه ساعت ‌٥ بعدازظهر دو نفر را به زندان مي‌فرستند تا گنجي را ببينند و گفتند كه از طرف پزشكي قانوني آمده‌ايم. گنجي در پاسخ گفته كه «پزشكي قانوني جا و مكان خاصي دارد.

هر زمان و هر ساعتي اراده كنيد من حاضرم تحت الحفظ به پزشكي قانوني اعزام شوم اما زندان پزشكي قانوني نيست.”

در اين نمابر همچنين عنوان شده است كه در تاريخ ‌٧ / ‌٨/ ‌٨٣ يكي از متخصصان زندان به طور مكتوب اعزام وي به بيمارستان توانبخشي را خواستار شده است؛ پس از او يكي ديگر از متخصصان زندان خواهان اعزام وي به مركز آلرژي شده است كه در هر دو مورد دادستاني موافقت نكرده است.

همسر گنجي در ادامه‌ي نمابر خود با اشاره به اين كه معاون دادستاني اخبار مربوطه به اعتصاب غذاي گنجي را «ضد و نقيض» خوانده است، آورده است: در پاسخ به اين گفته دو عكس از گنجي ارسال مي‌كنم كه هر در نوروز جاري گرفته شده است (تاريخ دو عكس به فاصله ‌٤ روز و روي عكس‌ها ثبت است يكي متعلق به ‌٢٤ / ‌٣ / ‌٢٠٠٥ و ديگري متعلق به ‌٢٨ / ‌٣/ ‌٢٠٠٥) وقتي آقاي گنجي در ‌١٥ فروردين به زندان بازگشت ‌٧٧ كيلوگرم وزن داشت اينك از آغاز اعتصاب روزانه يك كيلوگرم وزن كم كرده است و امروز، دوشنبه ‌٢ خرداد به ‌٦٩ كيلوگرم كاهش يافته است. در طي مدت اعتصاب روزانه فقط ‌٨ تا ‌١٠ ليوان آب و چاي به اضافه چند حبه قند مصرف مي‌كند. فشار خون و وزن وي هرروز صبح و عصر در بهداري آموزشگاه و نيز بهداري زندان اندازه‌گيري شده و توسط پزشكان در دفاتر بهداري ثبت مي‌شود. ثبت دفاتر نشان مي‌دهد كه وي از آغاز اعتصاب غذا روزي يك كيلوگرم وزن كم كرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي يادآور شده است كه اگر اين را هم قبول ندارند خوب است اجازه دهند خبرنگاران روزنامه‌ها در زندان به ديدار او بروند و تصاوير فعلي وي را منتشر كنند تا مشخص شود او در چه حالي است. صدا و سيما هم مي‌تواند از او فيلم تهيه كرده و نمايش دهد.

همسر گنجي در پايان يادآور شده است كه اعتصاب غذاي گنجي نامحدود است و تا رسيدن به خواسته‌هاي مشروع و قانوني وي ادامه دارد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23065

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معصومه شفيعي، همسر اكبر گنجي: اعتصاب غذاي گنجي تا رسيدن به خواسته‌هاي مشروع و قانوني وي ادامه دارد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016