جمعه 23 اردیبهشت 1384

اميني زاده: سیاست های کلان نظام، روابط خارجی، نیروهای نظامی وانتظامی و صداوسیما همه در اختیار رأس بالای هرم حکومت است، دي تي نيوز

خبرنگار دي تي نيور:

مهدی امینی زاده دبیر سیاسی شورای مرکزی دفتر تحکیم یکی یکی دیگر از شرکت کنندگان در تحصن شورای مرکزی دفتر تحکیم بود. وی دلیل این تحصن را اینگونه بیان کرد: تحصن در اعترض به سرکوب گسترده فعالان سیاسی و دانشجویی برگزار شد. در سالهای اخیر بسیاری از فعالان سیاسی و دانشجویی دستگیرشده اند و ما امروز در حمایت از انان به تحصن نشسته ایم. زندانیانی مانند رضا علیجانی، هدی صابر، تقی رحمانی، اکبر گنجی، عباس عبدی ، عباس امیر انتظام، اقای بنی طرق و دانشجویان زندانی کوی دانشگاه و... . ما به تداوم بازداشت این روشنفکران اعتراض داریم.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در جامعه ایرانی گذار از نظام سنتی و استبدادی به سمت نظام دمکراتیک و مدرن انجام شده است اینگونه پاسخ داد :در ایران تفکیک قوا صورت نگرفته است، یک مرکز اصلی و رأس قدرت که در نهاد رهبری و ولایت فقیه متجلی شده وجود دارد و پایین تر از ان یک نوع تفکیک وظایف بین نهادهای قضایی اجرایی و قانونگذار صورت گرفته است. اما هر سه این نهادها تحت نظارت و کنترل رأس بالاتر قرار دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سیاست های کلان نظام، روابط خارجی، نیروهای نظامی وانتظامی و صداوسیما همه در اختیار رأس بالای هرم حکومت است. تجربه 8 سال گذشته اصلاحات هم نشان داد هر وقت مجلس و دولت خواست اندکی بر خلاف نظرات رهبری حرکت کند با ابزار های مختلف کنترل شد.

Copyright: gooya.com 2016