شنبه 10 اردیبهشت 1384

نامه به کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل در باره بازداشت های اخیر در خوزستان و دستگیری یوسف عزیزی بنی طرف

رونوشت به : انجمن قلم - کانادا
عفو بین الملل – کانادا

خانم لویس آربور ، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد

در روزهای اخیر استان خوزستان بویژه شهر اهواز شاهد اعتراضات مردم عرب زبان این منطقه از ایران بوده است. مردم این منطقه که نامه ای منتصب به معاون سابق رییس جمهور ایران را بهانه اعتراض به وضعیت رقت بار خود قرار داده بودند به خشن ترین شیوه مورد سرکوب واقع شدند. جمهوری اسلامی ایران که در طی حیات خود از سرکوب هیچ اعتراض مستقل مردمی خودداری نکرده است در خوزستان با شدت تمام به سرکوب یکی از محرومترین بخشهای جامعه ایران، که اتفاقا ساکن یکی از ثروتمند ترین بخشهای کشور هستند دست یازیده است.

طبق اخبار مختلف تا کنون ده ها نفر توسط ماموران حکومتی کشته صدها تن مجروح و بیش از 1200 نفر بازداشت شده اند و تعداد بازداشت شدگان همچنان رو به افزایش است.

در همین رابطه یوسف عزیزی بنی طرف نویسنده و فعال عرب زبان ایرانی، عضو کانون نویسندگان ایران که در تهران زندگی میکند و در طول درگیریها در خوزستان نبوده است نیز درروز دوشنبه 25 آوریل برابر با 5 اردیبهشت توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی دستگیر شده است.

ما از شما میخواهیم تا به اشکال مقتضی به شیوه های خشونت بار جمهوری اسلامی ایران در برخورد با حرکتهای مردمی اعتراض کنید. در این راستا ما خواستار

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

1- آزادی تمام دستگیر شدگان اعتراضات اخیر خوزستان از جمله یوسف عزیزی بنی طرف؛
2- محاکمه علنی عاملان و آمران قتلهای صورت گرفته در این ماجرا و
3- رسیدگی به خواسته های اقلیت عرب زبان این استان هستیم

کانون گفتگو و حقوق بشر ایران – تورنتو
28 اوریل 2005 برابر با 8 اردی بهشت 1384

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21812

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه به کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل در باره بازداشت های اخیر در خوزستان و دستگیری یوسف عزیزی بنی طرف' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016