چهارشنبه 31 فروردین 1384

كريمي‌راد: منع تعقيب وبلاگ نويسان، به جز 4 نفر، ايسنا

آخرين جلسه از هيات تعيين شده براي بررسي صحت ادعاهاي متهمان سايت‌هاي اينترنتي و وبلاگ‌نويسان درحضور رئيس قوه قضائيه تشكيل شد.

جمال كريمي‌راد در گفت و گو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران با بيان اين خبر گفت: با توجه به دستور رئيس قوه قضائيه، هياتي براي پيگيري ادعاهاي اين افراد تشكيل شد كه با تشكيل جلسات متعدد و بررسي پرونده اين افراد توسط قاضي حقوق شهروندي دادسراي انتظامي قضات و داديار اين دادسرا، گزارش كاملي از روند رسيدگي به اتهامات و ادعاهاي اين افراد تهيه شد.

وي با بيان اينكه هيات تعيين شده نظر خود را به رئيس قوه قضائيه ارائه كرده است، خاطر نشان كرد: هيات به اين نتيجه رسيد كه در مجموع غير از 4 نفر از متهمان پرونده، ساير افرادي كه تحت پيگرد قرار گرفتند نقش فعال و آگاهانه‌اي در مسايلي كه به آنها تفهيم شده نداشته و در اقدامات آنها سوء نيتي نبوده است. البته اين گزارش به دادسرا ارائه شد و دادسرا نيز آنرا پذيرفت.

وي تاكيد كرد: غيراز 4 نفر از متهمان پرونده ساير افراد به علت احراز عدم سوء نيت با قرار لازم مختومه شد و 4 نفر باقيمانده با توجه به بررسي‌هاي انجام شده در دادگاه حاضر خواهند شد كه ان‌شاءالله در دادگاه مورد رافت اسلامي قرار گيرند.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا صحت ادعاي اين افراد ثابت شده است يا خير؟ تصريح كرد: در مجموع يكسري عدم رعايت قوانين و مقررات و تخلف وجود داشته كه برخورد مي‌كنيم و مورد پيگيري قرار خواهد گرفت.

سخنگوي قوه قضائيه درپاسخ به سوال ايسنا مبني بر اينكه آيا تخلف احتمالي برخي ضابطان قضايي در اين پرونده محرز شد؟ اظهار داشت: بطور كلي درباره‌ي چه ضابط و چه مقام قضايي، به اين نتيجه رسيديم كه درمواردي رعايت قوانين نشده بود و تصميمات لازم اتخاذ خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در خصوص زمان برگزاري دادگاه اين 4 متهم باقيمانده در اين پرونده گفت: پس از صدور كيفرخواست، به پرونده آنها رسيدگي مي‌شود و البته براساس همين كيفرخواست مشخص خواهد شد كه چه دادگاهي صلاحيت رسيدگي به اتهامات اين افراد را دارد.

وي در پايان گفت: براي تمام خانمهاي متهم در اين پرونده قرار منع پيگرد صادر شده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21315

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كريمي‌راد: منع تعقيب وبلاگ نويسان، به جز 4 نفر، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016