شنبه 5 دی 1383

سخنان حسن عباسی در قم، مهر

- در طرح خاورمیانه بزرگ، اسراییل نقش گالیور را بازی می‌کند

- معنای لیبرالیسم اصالت اباحه گری است

حسن عباسی در قم گفت : در طرح خاورمیانه بزرگ، اسراییل همچون گالیور بر کشورهای کوتوله منطقه حاکم خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر در قم، رییس مرکز پلمپ شده دکترینال امنیت بدون مرزطی سخنانی در مدرسه اجتهادیه محسنیه قم و طی کلاس‌های غرب شناسی خود، با بیان این‌که در طرح خاورمیانه بزرگ که از سوی آ‌مریکا مطرح شده، طرح نیل تا فرات اسراییل نیز نقش اساسی خواهد داشت، اظهار داشت: اسراییل در این طرح همچون یک گالیور بزرگ در میان کوتوله‌های منطقه خاورمیانه وجود خواهد داشت و اسراییل کشور بزرگی می‌شود که از نیل تا فرات بزرگی آن است.

وی همچنین با بیان این‌که مقدمات ایجاد یک اسراییل بزرگ از نیل تا فرات فراهم شده است، افزود: اسراییل به طور غیر مستقیم بیشترین سود را در مسأله عراق می‌برد و متأسفانه با بی‌عرضگی مسؤولان کشورهای اسلامی، این بلا در حال انجام است. وی با اشاره به این‌که حکومت دست نشانده آمریکا در عراق و افغانستان بدتر از حکومت صدام و طالبان می‌باشند، گفت: ما باید با جرأت و خودباوری، در مسایل کشورهای اسلامی دخالت می‌کردیم و حکومت‌های فاسد صدام و طالبان را در عراق و افغانستان کنار می‌زدیم.

به گزارش مهر ، عباسی در ادامه با بیان این‌که در اومانیسم غربی، وحی و شریعت کنار گذاشته می‌شود، گفت: پست مدرنیست‌های غربی می‌کوشند تا اعضای جامعه به سمت تفرد گرایش پیدا کنند و می‌گویند نباید جلوی اصالت لذت انسان‌ها گرفته شود. وی اضافه کرد: این‌که می‌بینید در اروپا نمی‌گذارند بر سر دختران مسلمان روسری باشد، به علت آن است که می‌گویند: از زیبایی‌های یک زن یا دختر باید همه مردم جامعه بهره‌مند شوند و این یک مالکیت عمومی است، لذا نباید اخلاق خاصی وجود داشته باشد و آن خانم متعلق به خودش نیست و باید از زیبایی او همه بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به این‌که لیبرالیسم، ناسیونالیسم و گلوبالیسم در بخش ایدئولوژی راست اومانیست‌ها قرار دارد، ابراز داشت: لیبرالیسم به معنای اصالت اباحه و اباحه‌گری است که متأسفانه در جامعه ما به غلط به نام آزادی ترجمه شده است. رییس مرکز پلمپ شده دکترینال امنیت بدون مرز، همچنین خاطر نشان کرد: ملی گرایی (ناسیونالیسم) مثلاً‌ در ایران می‌گوید اقوام ایرانی همه ارزش‌های خود و حتی مذهب خود را فدای ملیت‌شان کنند و گلوبالیسم یا همان جهان گرایی اعلام می‌کند ملیت باید فدای جهانی سازی شوند.

وی با اشاره به این‌که ایدئولوژی میانه در اومانیسم و مکتب انسان شناسی طبیعی، یهودگرایی و صهیونیسم است، اظهار داشت: در طرح‌ها و سیاست‌های این چپ گرایان و یا راست گرایان محال است دین حفظ شود، چرا که اومانیسم زیربنای آن‌ها است. عباسی با بیان این‌که پس از پست مدرنیسم، غربی‌ها و فلاسفه آن‌ها به مرحله ترانس مدرنیسم یا شیطان پرستی رسیده‌اند، افزود: واگن آخر قطار اومانیسم، شیطان پرستی است که چند سالی است در غرب این مسأله شکل گرفته و حتی متأسفانه باید گفت در قم نیز بر در و دیوار شهر، برخی از آرم‌های شیطان پرستان هست.

به گزارش مهر عباسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ روشنفکران غربی، در ماهیت انقلاب اسلامی ایران و در تبیین جامعه ایران ناتوان مانده‌اند. وی افزود: مبنای تصمیم سازی ما این است که در همه برنامه‌ها و طرح‌ها خدا محور هستیم. عباسی همچنین بیان داشت: کسانی که فکر می‌کنند با دانشگاه زیاد درست کردن، جنبش تولید علم و جنبش نرم افزاری محقق می‌شود باید بدانند مادامی که نظام علمی ما سکولاری و ترجمه‌ای است، این مسأله تحقق نمی‌یابد.


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی با اشاره به این‌که ما باید در علوم دانشگاهی طرحی نو در افکنیم، تصریح کرد:‌ جوانان و دانشگاهیان ما نباید در فرهنگ و اندیشه غربی استحاله شوند، زیرا باید پذیرفت که بدون شریعت نمی‌توان به حقیقت دست یافت. وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تحول در حوزه‌های علمیه شد و گفت: ما باید اندیشیدن را در حوزه و دانشگاه رواج دهیم نه این‌که فقط اندیشه‌ها را آموزش دهیم، همان‌طور که امروز در دانشگاه‌ها این مسأله وجود دارد. وی با بیان این‌که دروس دانشگاهی باید دارای روح دینی باشد، افزود: حوزویان و دانشگاهیان ما باید جرأت عبور از نظریات فلاسفه غربی را داشته باشند و سعی کنند اندیشیدن را یاد بگیرند.

عباسی همچنین بیان داشت: من بین حوزه و دانشگاه وحدت نمی‌بینم، چون که در دانشگاه علوم غیر شرعی و سکولاری وجود دارد. این استاد دانشگاه با اشاره به این‌که نظام ایران، نظام کارآمدی است، اذعان داشت:‌ نظام به دلیل آن‌که نقدپذیر است و قادر به اصلاح اشکالات خود است، نظام کارآمدی می‌باشد. وی جنبش نرم افزاری را پشت پا زدن به آنارشیسم علمی و علم ترجمه‌ای در دانشگاه‌ها دانست و گفت:‌ آمار و ارقام دادن در این‌که مثلاً‌ فلان دانشگاه چه تعداد مقاله را به مجلات معتبر خارجی داده، به معنای جنبش نرم افزاری نیست.

عباسی با تأکید بر این‌که نظام تصمیم سازی در مدیریت کشور ناکارآمد است، اضافه کرد:‌ برخی مسؤولان در کشور می‌کوشند مفاهیمی چون اومانیسم و لیبرالیسم را با حکومت اسلامی تلفیق کنند که این ممکن نیست و یک التقاط است. وی شیعه‌گری را با مدرنیته قابل جمع ندانست و تصریح کرد: کسانی که در مدرنیته حرکت می‌کنند نهایتاً‌ به شیطان پرستی می‌رسند. اگر دل عده‌ای برای شیعه می‌سوزد باید از دروازه تزکیه بگذرند و ولایت پذیر باشند وگرنه بنابر گفته امام، افکار التقاطی خیانت بزرگی به اسلام است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16005

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سخنان حسن عباسی در قم، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016