سه شنبه 24 آذر 1383

سخنان تازه حسن عباسی در قم: مفاهیمی چون سکولاریسم، اومانیسم به معنای کنار رفتن اسلام است، مهر


فضای امروز کشور، فضای انفعالی غرب ستایانه است / فرهنگ آمریکایی با کالای ژاپنی به ما تزریق می شود و باز هم از "ژاپن اسلامی " سخن می گوییم
عباسی طی سخنانی در قم، فضای امروز کشور را فضایی انفعالی و غرب ستایانه خواند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر در قم، حسن عباسی، رییس مرکز پلمپ شده دکتر ینال امنیت بدون مرز که در مدرسه اجتهادیه محسنیه قم سخن می‌گفت، ضمن بیان مطلب فوق افزود: پس از دوم خرداد سال 76 تاکنون ما ستاینده غرب شده‌ایم، درحالی ‌که قبل از آن ما در برهه‌ای از زمان غرب گریز و در برهه‌ای نیز غرب ستیز بوده‌ایم. وی با اشاره به‌این‌که واژه‌هایی چون حقوق بشر، جامعه مدنی و… از غرب وارد کشور شده است، گفت: امام راحل با انقلاب اسلامی کلیدواژه‌هایی انحصاری چون جهاد، شهادت، بسیج، دفاع و مضامینی چون حق و باطل را مطرح ساخت که امروزه متأسفانه توسط عده ای این‌ مفاهیم در کشور استحاله شده است و شأن ومقام امام، تنها در حد یک لیدر یا رهبر پایین آورده شد و جای واژگانی چون برادر و خواهر را واژه شهروند گرفت.

وی همچنین اظهار داشت: ما چه غرب را خوب ستائیده باشیم و یا غرب ستیز، باید ابتدا غرب را خوب بشناسیم تا بتوانیم با آن برخورد کنیم ولی متأسفانه طی سالیان اخیر ما صدمات زیادی از بحث غرب شناسی خورده‌ایم. عباسی با بیان این‌که عمده دشمنان داخلی ما از غرب سرچشمه فکری می‌گیرند،‌ افزود: لیبرالیسمی که در کشور تبلیغ آن می‌شود یعنی اباحه‌گری و این‌که امر به معروف و نهی از منکر در کشور از بین برود، مفاهیمی چون سکولاریسم، اومانیسم به معنای کنار رفتن اسلام است.

وی گفت: غرب امروزه با اسطوره‌‌سازی فوتبالیست‌ها، هنرمندان و خواننده‌ها برای جوانان دست به برده‌داری نوین می‌زند. عباسی با تأکید بر این‌که حقیقتی باید بر این اسطوره‌های ساختگی مهربطلان بزند، ابراز داشت: حقیقت ناب، بطن قرآن و فرهنگ اصیل اسلام، باید احیا شود تا خرافه‌ها را بزداید. وی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تأکید بر اهمیت مسأله غرب شناسی گفت: مطالعات غرب شناسی ما در کشور بسیار ضعیف است، در حالی‌که ما باید غرب‌شناسی و شرق شناسی استراتژیک داشته باشیم.

وی همچنین خواستار شناسایی دشمنان غربی به ویژه اتحادیه اروپا، آمریکا و اسراییل شد و گفت: جهان غرب، سر دشمنی با اسلام دارد و می خواهد فرهنگ اسلامی را از میان بردارد.حسن عباسی همچنین ضمن انتقاد از فیلم پر خرج «دوئل» که در آن جبهه و جنگ به گونه‌ای دیگر به تصویر در آمده است، تصریح کرد: در این فیلم که 5/1 میلیارد تومان خرج ساخت آن می‌شود، حتی یک پلان از نمازخواندن یک رزمنده وجود ندارد و روح دینی بر رفتار رزمنده‌ها وجود ندارد و تنها می خواهند بگوید که جنگ به خاطر دین نبوده و فقط برای کسب ثروت بوده است.

وی همچنین ضمن انتقاد شدید از ساخت فیلم «جایی دیگر» ابراز عقیده کرد: در فیلم «جایی دیگر» که به نظر می رسد آمریکایی‌ها برای آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند و متأسفانه در وزات ارشاد، اجازه اکران به آن داده شد، جهاد و شهادت نفی می‌شود و بی‌غیرتی و بی عفتی در آن تبلیغ می‌شود. وی در ادامه بیان داشت: متأسفانه امروز، فرهنگ بی‌غیرتی و بی‌عفتی در برخی رسانه‌های کشور نشر داده می‌شود.


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عباسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که ما در 50 سال گذشته تأثیر زیادی از تکنولوژی کپی شده ژاپن و کشورهای شرق آسیا داشته‌ایم، گفت: این‌که امروز بحث از ژاپن اسلامی می‌شود به دلیل این است که ما همواره محصولات اقتصادی ژاپن را بهترین می‌دانیم. وی با اشاره به این‌که آمریکا با تکنولوژی ژاپن و سخت افزار صوتی و تصویری این کشور، فرهنگ خود را در جهان ترویج می‌دهد، گفت:‌ ما عموماً توجه نمی‌کنیم که هرچه ژاپن رشد اقتصادی ،آن هم در نوع پفکی داشته باشد، آمریکا فرهنگ غربی خود را در جهان گسترده‌تر می‌کند و ما باز هم از ژاپن اسلامی سخن می‌گوییم.

وی همچنین ابراز داشت: طی 50 سال اخیر عمده مراودات ما با هندی‌ها در زمینه سینمای بالیوود بوده است و سینمای ایران تا قبل از انقلاب، به شدت از سینمای هند متأثر بوده و لذا فیلم‌ فارسی های ما پر از رقص و ترانه بود. رییس مرکز پلمپ شده دکترینال امنیت بدون مرز همچنین گفت: حرکت وحیانی و الهی بر خلاف تمدن‌های شرقی و غربی، پس از ختم انبیاء روبه شکوفایی گذاشته است که ان‌شاء‌ا… به تمدن مطلق عصر امام زمان (عج) می‌رسد. وی ادامه داد: امروز تمدن غرب، سیل مهاجران از تمام جهان را که به امید زندگی بهتر به سمت غرب روانه هستند، مایه نابودی تمدن خود می‌داند و غربی‌ها مهاجران را بربر می‌دانند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15529

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سخنان تازه حسن عباسی در قم: مفاهیمی چون سکولاریسم، اومانیسم به معنای کنار رفتن اسلام است، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016