دوشنبه 30 آذر 1383

کاندیداتوری حسن روحانی قطعی شد؛ تاخیر به دلیل ترجیح وی به حضور هاشمی بوده است، مهر


اخبار و گزارش های رسیده حکایت از آن دارد که دکتر حسن روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در حال آماده سازی خود برای اعلام کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری است.
به گزارش خبرنگار سیاسی "مهر" ، حضور وی در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قطعی شده و این موضوع بزودی علنی خواهد شد.

با توجه به عضویت حسن روحانی در جامعه روحانیت مبارز ، پیش بینی می شود که اعلام کاندیداتوری وی ، تغییرات جدی و مهمی در آرایش سیاسی کاندیداهای طیف اصولگرا و حتی جناح مقابل آن داشته باشد.

گزارش خبرنگار "مهر" می افزاید ، دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکنون در جلسات و گفتگوهای غیر رسمی بارها بر اصلح بودن هاشمی رفسنجانی تاکید داشته و به نظر می رسد علت تاخیر وی در ورود به صحنه انتخابات نیز اعتقاد و ترجیح وی برای نامزدی هاشمی رفسنجانی بوده است.

"حسن فریدون روحانی" متولد 1327 سمنان است . وی در دوره های اول و دوم مجلس از حوزه انتخابیه سمنان و نیز در دوره های 3 ، 4 و پنجم نماینده مردم تهران بوده است.روحانی در دوره چهارم و پنجم نایب رئیس اول مجلس و نیز در دوره پنجم رئیس کمیسیون سیاست خارجی بوده است.

وی که دارای تحصیلات حوزوی در سطح خارج فقه و اصول و نیز دکترای حقوق از انگلستان است عناوینی چون " فرماندهی پدافند هوایی کشور " ، " معاون فرماندهی جنگ " ، " نماینده مجلس در شورای سرپرستی صداوسیما" ، " نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی " و " عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام " را در سوابق خود دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دکتر روحانی علاوه بر اینکه سالهاست به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی فعالیت داشته ، از حدود 2 سال پیش مسوول پرونده هسته ای ایران بوده است.

وی همچنین قائم مقام مرکز تحقیقات استراتژیک است که ریاست آن بر عهده آیت الله هاشمی رفسنجانی است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15732

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کاندیداتوری حسن روحانی قطعی شد؛ تاخیر به دلیل ترجیح وی به حضور هاشمی بوده است، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016