پنجشنبه 26 آذر 1383

نامه مزروعي به ضرغامي درباره انتشار اعترافات از تلويزيون: به من و فرزندم هم وقت دهيد در تلويزيون صحبت كنيم، رويداد

علي مزروعي عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت روز چهارشنبه 25 آذرماه در نامه‌اي به عزت‌الله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما نسبت به پخش يكطرفه اظهارات چند تن از بازداشت شدگان اخير در واكنش به نامه خود به رئيس جمهوري انتقاد كرد. متن كامل نامه مزروعي بدين شرح است:
---------------------------------------------------
جناب آقاي ضرغامي رئيس محترم سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران
با سلام،
اصل 157 قانون اساسي جمهوري اسلامي صراحت و تأكيد دارد: «در صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، آزادي بيان و نشر افكار با رعايت موازين اسلامي و مصالح كشور بايد تأمين گردد.» اگر پخش مصاحبه خبري چهار تن از بازداشت شدگان مرتبط با سايت‌هاي اينترنتي در رابطه با نامه اينجانب به رياست محترم جمهوري با «رعايت موازين اسلامي و مصالح كشور» و در جهت تأمين «آزادي بيان و نشر» توسط سيما ( برنامه «آنسوي خبر» روز سه‌شنبه 24/9/83 شبكه اول) صورت گرفته است، اينجانب نيز درخواست دارم به همين ميزان وقت در اختيار بنده و فرزندم گذاشته شود تا مطالبي را در اين باره بيان داريم. فكر نمي‌كنم در حالي كه بينندگان سيما اطلاعي از نامه بنده و محتواي آن ندارند بشود به صورت كاملاً يكطرفه و جانبدارانه به عكس العمل در مورد آن پرداخت و نمي‌دانم دست‌اندركاران پروژه برخورد با سايت‌هاي اينترنتي تا كجا مي‌خواهند با اينگونه واكنش‌ها اعمال خلاف قانون و اخلاق و انسانيت خود را توجيه و بر آنها سرپوش گذارند. آيا يكطرفه مسائل را مطرح كردن منطبق با «رعايت موازين اسلامي و مصالح كشور» و در جهت تأمين «آزادي بيان و نشر» در صدا و سيماست؟
آموزه‌هاي ديني، اصول متعدد قانون اساسي حق آزادي بيان و نشر و عدل وانصاف حكم مي‌كند كه صدا وسيماي ج.ا.ا حقوق همه شهرندان را پاس دارد و به گونه‌‌اي عمل نكند كه شائبه برخوردهاي سياسي و جناحي را در ذهنمان تداعي نمايد.
رجبعلي مزروعي

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15580

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه مزروعي به ضرغامي درباره انتشار اعترافات از تلويزيون: به من و فرزندم هم وقت دهيد در تلويزيون صحبت كنيم، رويداد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016