پنجشنبه 25 فروردین 1384

خاتمی با موشه کاتساو دست داد


وقتی خاتمی من را دید، گفت: سلام آقا! شما ایرانی هستید؟ من گفتم: بله، من شما را می شناسم. خاتمی گفت: شما لهجه یزدی دارید؟ من گفتم: بله، من یزدی هستم. خاتمی گفت: چه جالب! خوشحالم که با یک هموطن ایرانی در ایتالیا آشنا می شوم، آن هم در این مکان مقدس.

چهل سال بعد در همین هفته
امروز پنجشنبه 25 فروردین 1423 هجری شمسی مطابق با چهاردهم آوریل 2045 میلادی است، خبرهای این هفته را به اطلاع می رسانیم.

خاتمی با موشه کاتساو دست داد
با انتشار کتاب خاطرات موشه قصاب پرده از یک راز بزرگ قدیمی برداشته شد. موشه قصاب رئیس جمهور اسبق اسرائیل که در حال حاضر فروشگاه سمساری بزرگ موشه و برادران را در شهر یزد اداره می کند و مالک زنجیره فروشگاههای سمساری موشه اند برادرز در سراسر جهان است، در خاطرات خود به ماجرای ملاقات رازآلودش با خاتمی در مراسم تشییع جنازه پاپ ژان پل دوم اشاره کرد. موشه قصاب در بخشی از خاطراتش نوشته است: وقتی خاتمی من را دید، گفت: سلام آقا! شما ایرانی هستید؟ من گفتم: بله، من شما را می شناسم. خاتمی گفت: شما لهجه یزدی دارید؟ من گفتم: بله، من یزدی هستم. خاتمی گفت: چه جالب! خوشحالم که با یک هموطن ایرانی در ایتالیا آشنا می شوم، آن هم در این مکان مقدس. من گفتم: من هم همینطور. بعد خاتمی گفت: ایران وطن شماست، به ایران برگردید، آغوش ایران برای شما باز است. من گفتم: خیلی ممنون. بعد خاتمی پرسید: شغل شما چیست؟ گفتم: من رئیس جمهور هستم. خاتمی با تعجب گفت: ولی رئیس جمهور من هستم. من گفتم: من رئیس جمهور اسرائیل هستم. بعد خاتمی گفت: اسرائیل؟ گفتم: بله. گفت: اسرائیل راستکی؟ گفتم: بله. گفت: جان مادرت راست می گی؟ گفتم: بله. گفت: ولی ما که با شما دشمن هستیم؟ من گفتم: بله. بعد گفت: پس چرا با هم دست دادیم؟ بعد رفت.

خلیل مک عبدالله به پارلمان انگلیس رفت
انتخابات پارلمانی در انگلیس برگزار شد. در این انتخابات چهار نفر انگلیسی تبار موفق شدند بعد از سالها به پارلمان راه پیدا کنند. در طی دوازده سال گذشته این اولین باری است که انگلیسی تبارها موفق می شوند به پارلمان 754 نفری کشورشان راه پیدا کنند. اکثریت هندی تبارهای پارلمان انگلیس این رویداد را به ملت انگلیس تبریک گفتند. این چهار نفر عبدالحامد پاتر، خلیل مک عبدالله، فواد اسلام و دیوید جاناتان مسلم هستند که هرچهار نفر از سوی انجمن شیعیان لندن برای پارلمان کاندیدا شده اند.

پرونده زهرا کاظمی
سعید مرتضوی قاضی سابق دادگاههای ایران که در محل نامعلومی بسر می برد، دیروز طی نامه ای سرگشاده اعلام کرد که بازجویان زیردست من باعث قتل زهرا کاظمی شدند. وی در این نامه اعتراف کرد که بازجویانش زهرا کاظمی را آنقدر کتک زدند تا وی به قتل رسید. در پی این موضوع آصفی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه ایران که شش ماه است در حال کما بسر می برد به هوش آمد و اظهارات مرتضوی را تکذیب کرد و آنرا یک عوامفریبی برای دخالت در مسائل ایران دانست و دوباره به حال کما فرو رفت.

نامه های سرگشاده مزروعی منتشر شد
مجموعه نامه های سرگشاده رجبعلی مزروعی منتشر شد. این کتاب صد و بیست جلدی گزیده ای از نامه هایی است که رجبعلی مزروعی نماینده سابق مجلس ایران برای اعتراض به قوه قضائیه سابق ایران منتشر کرده است. سانی اسدی یکی از کتاب شناسان بزرگ ایرانی گفت: در این کتاب همه وقایع شصت ساله گذشته را می توانید پیدا کنید. حنیف مزروعی نماینده مجلس و رئیس سندیکای خبرنگاران ایرانی درباره این کتاب پدرش گفت: پدرم از سن سی و سه سالگی نامه نوشتن را شروع کرد و روزانه نه ساعت نامه می نوشت. یک بار سه روز پشت سرهم نامه نوشت و به همین خاطر بود که وقت نمی کرد موهایش را شانه بزند.

ای قشنگ تر از پریا...
کنسرت بزرگ خوانندگان ایرانی به مناسبت سی امین سالروز تولد چهل سالگی مهستی خواننده سرشناس ایرانی در جمع ایرانیان سن خوزه برگزار شد. در این کنسرت لیلا فروهر ترانه دختر همسایه را اجرا کرد، این ترانه قبلا توسط منصور و قبل از آن توسط کورس و قبل از آن توسط ناصر و قبل از آن توسط حضرت آدم اجرا شده بود. همچنین در این کنسرت شهرام شب پره کار جدید خود را به نام ای قشنگ تر از پریا اجرا کرد، وی گفت: این کار را من شصت سال است که دارم اجرا می کنم، اما هنوز تازگی دارد. داریوش نیز که در سن نود سالگی است،در این کنسرت به اجرای ترانه زندونی پرداخت. وی گفت: من برای نسل جوان می خوانم. کانون سالمندان ایرانی برگزار کننده این کنسرت بود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21039

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خاتمی با موشه کاتساو دست داد' لينک داده اند.

خاتمی با موشه کاتساو دست داد
خاتمی با موشه کاتساو دست داد
Lenium
April 26, 2005 07:51 AM

Copyright: gooya.com 2008