پنجشنبه 11 فروردین 1384

ما چگونه ما شدیم؟


مردم تهران از ساعات اولیه سیزدهمین روز فروردین به سیزده بدر رفتند. بنا به گزارش پلیس راه تهران هشت درصد از مسافران نوروزی تصادف نکردند.

چهل سال بعد در همین هفته

امروز پنجشنبه 11 فروردین 1424 هجری شمسی، مطابق با 31 مارس 2045 میلادی، خبرهای این هفته را به اطلاع می رسانیم

ژاپن، امارات با شش مصدوم
در چارچوب برگزاری مسابقات مقدماتی فوتبال جام جهانی، مسابقه میان تیم ملی ژاپن و تیم ملی جمهوری امارات متحده عربی در دبی برگزار شد. در نیمه اول تیم ژاپن موفق شد با گل دقیقه هفت توسط کنجی تاناکا و گل دقیقه چهارده توسط یوشیرو اونو از تیم امارات پیش بیفتد. در نیمه دوم تیم امارات شیوه بازی ملی خود را در پیش گرفت. در دقیقه 48 حسن ابراهیم علی در یک جدال رودررو کنجی تاناکا را عصبی کرد و بازی را به درگیری کشاند و همین باعث شد که داور مسابقه تاناکا را اخراج کند.

در پی اخراج تاناکا تیم جمهوری امارات در دقیقه 53 گل اول را زد. از دقیقه 55 هجوم همه جانبه تیم امارات به ساق پای بازیکنان ژاپن آغاز شد. علی حسین در دقیقه 57 در حالی که توپ روی پای اونو بود، ساق پای سانشو ازو را هدف قرار داد و ازو به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد. علی حسین سپس بازی را با دقت بیشتری ادامه داد و ساق پای سه بازیکن دیگر ژاپن را مورد هجوم پیاپی قرار داد. در پی به هم ریختن تیم ژاپن حسن ابراهیم علی روی سانتر بازیکن شماره 7 تیم خود با دفاع ژاپن درگیر شد و گل تساوی را در دقیقه 70 وارد دروازه ژاپن کرد. تماشاگران حاضر در استادیوم با زدن طبل و تشویق تیم خواستار گل پیروزی شدند. تیم ژاپن که ده نفره بازی می کرد در دقیقه 73 به دروازه امارات حمله کرد، اما دروازه بان پس از دفع توپ غش کرد، همچنین دفاع شماره 3 امارات دچار کمردرد و بازیکن شماره دو تیم دچار زخم معده شد و بازی به مدت 13 دقیقه متوقف شد. بازی در دقیقه 86 ادامه یافت و تیم ژاپن که انسجام خود را از دست داده بود به کار دفاعی پرداخت. حسن ابراهیم علی در دقیقه 88 وارد محوطه هجده قدم ژاپن شد و همانجا غش کرد. یک دقیقه بعد امارات ضربه کرنر را روی دروازه ژاپن فرستاد و همزمان با این ضربه سه اماراتی که با دفاع ژاپن درگیر شده بودند، روی زمین افتادند و غش کردند. داور اعلام 28 دقیقه وقت اضافی کرد. سرانجام در دقیقه 102 امارات موفق شد با ضربه ای که به داور برخورد کرده و به اشتباه توسط دروازه بان ژاپن وارد دروازه خودی شده بود بازی را ببرد. مربی تیم امارات پس از پایان بازی اعلام کرد: ما از تکنیک ملی خودمان برای پیروزی استفاده کردیم.

ما چگونه ما شدیم؟
سمینار فرهنگی بررسی علل عقب ماندگی ایران در دانشگاه تهران برگزار شد. در این سمینار سخنرانان مختلف به سخنرانی پرداختند. موضوعات سخنرانی به این شرح بود:
حنیف مزروعی دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران با موضوع: ببینیم چی شد که اینجوری شد؟
پرفسور محمد قوچانی با موضوع: بازگشت به تمدن کهن 2800 ساله
انصافعلی هدایت با موضوع: بازگشت به تمدن آذری راه نجات ایرانیان و تهرانیان
دکتر آرش سیگارچی با موضوع: گیلان، مرکز اولین چالش فرهنگ یونان و قسطنطنیه
دکتر فرشته قاضی با موضوع: گردآفرید، اولین فمینیستی که راز تمدن جهان در دست او بود
دکتر نیما راشدان با موضوع: نقش سپاه منطقه ده در توقف تمدن ایرانی
حسین درخشان با موضوع: سنگ نوشته های دوره اشکانی اولین وبلاگ های ایرانی
این سمینار در پایان با صدور اطلاعیه ای از وجود مسائلی مانند ازدواج همجنسگرایان، گسترش فرهنگ اروپایی و آمریکایی، بی توجهی به خانواده و سنت های ایرانی ابراز نگرانی کرد و خواستار بازگشت جامعه به ایران باستان و توجه عمیق به نظرات جلال آل احمد شد.

سیزده بدر برگزار شد
مردم تهران از ساعات اولیه سیزدهمین روز فروردین به سیزده بدر رفتند. بنا به گزارش پلیس راه تهران هشت درصد از مسافران نوروزی تصادف نکردند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19987

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ما چگونه ما شدیم؟' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2008