پنجشنبه 27 اسفند 1383

اوی بچه خزی! گوتوهل


نوروزتان مبارک، فرارسیدن سال نو را به همه مردم ایران، حتی قاضی مرتضوی تبریک می گویم.

امروز پنجشنبه 27 اسفندماه 1423 هجری شمسی، مطابق با 17 مارس 2045 میلادی، خبرهای آخرین هفته سال را به اطلاع می رسانیم.


چهارشنبه سوری برگزار شد
مراسم چهارشنبه سوری امسال در سراسر تهران و شهرهای بزرگ و کوچک کشور جشن گرفته شد. محله گیشا و شهرک اکباتان و شهرک غرب به عنوان سه منطقه سنتی تهران قدیم مرکز برگزاری این جشن ها بود. کلوپ جوانان ونزدی بند که هرسال جشن چهارشنبه سوری را برگزار می کند، امسال هفت موشک شهاب سه را در گیشا به آسمان فرستاد و در منطقه قدیمی ایران زمین در شهرک غرب بچه های این محله تمام منطقه را مین گذاری کردند و با عبور دادن تعدادی ماشین شیک از روی مین ها آنها را منفجر کردند. در سایر مناطق تهران نیز مردم آتش بازی کردند و در جریان آتش بازی امسال تهران جز دویست هزار نفری که در اثر ماندن در خانه سالم مانده بودند بقیه مجروح شدند. آرمین میهمانچی که در اثر انفجار دست راستش زخمی شده بود، گفت: خیلی حال می ده. در ساعات پایانی شب چهارشنبه سوری سفارت مغولستان طی بیانیه شدیداللحنی اعلام کرد که موشک های شهاب سه که در گیشا به آسمان فرستاده شده است در صحرای مغولستان باعث انفجار شده و چند نفر زخمی شدند. سخنگوی دولت ایران اعلام کرد: از سال آینده مردم حق ندارند بمب اتمی، بمب خوشه ای و موشک شهاب سه در چهارشنبه سوری منفجر کنند، اما ساینا مرکوری راد نماینده مجلس اعلام کرد: انفجار در چهارشنبه سوری جزو سنت های ایران باستان بوده است و ما تا ایران وجود دارد منفجر می کنیم.


حاج ویلیام عسگراولادی
قیمت نفت و طلا در بازار های جهان افزایش یافت، همچنین بنا به اعلام سازمان تجارت جهانی بازار بورس لندن و دبی و نیویورک با تغییر اساسی قیمت سهام مواجه شد. حاج ویلیام عسگراولادی رئیس بازار بورس نیویورک اعلام کرد: علت تغییرات قیمت این است که ایرانیان سراسر جهان تمام خرید های سال خود را در روزهای نوروز انجام می دهند. وی از دولت ایران خواست که لااقل خرید کالاهایی مانند لوازم خانگی و کود شیمیایی و قطعات یدکی هواپیما را در طول سال انجام دهد.

اوی بچه خزی! گوتوهل
کنسرت بزرگ نوروز در استادیوم صدهزار نفری آریامهر( آزادی سابق) برگزار شد. در این کنسرت دی جی شوشو موسیقی رپ آبادانی را اجرا کرد. گروههای جردن استریت بویز، نه مینم، چت چت چت و چند گروه دیگر به مدت هشت ساعت در این کنسرت بزرگ برنامه اجرا کردند. همچنین گروه قدیمی موسیقی آریان و گروه شادمهر به عنوان پیشروان موسیقی نوین ایران چند برنامه اجرا کردند که مورد توجه پیرمردهای حاضر در کنسرت قرار گرفت. جالب ترین برنامه این کنسرت اجرای سه ترانه جدید از نه مینم(NEMENEM)خواننده ملایری تگزاسی بود که با استقبال مردم روبرو شد، ترانه های« اوی بچه خزی گو تو هل» و ترانه «تو گل سرخ منی نمی یلم بچولسی» و ترانه« هشتی مان میان درانه در» با استقبال حاضرین مواجه شد. در این برنامه شهرام شب پره خواننده نودساله به عنوان قدیمی ترین خواننده پاپ ایرانی ترانه قدیمی چیلی پوم را اجرا کرد، اما در وسط اجرا به دلیل تکان های شدید دچار ناراحتی شد و به بیمارستان رفت. در این برنامه هفت گروه از آمریکا و اروپا نیز شرکت داشتند.

کوندالیزا خرازی سمنو پخت
مراسم نوروز در سراسر جهان توسط ایرانیان جشن گرفته شد. کوندالیزا خرازی سخنگوی انجمن ایرانیان آمریکایی اعلام کرد: ما ایرانی آمریکایی ها این مراسم را حفظ می کنیم. اما کمال خرازی همسر کوندالیزا در مورد این موضوع نظری نداد و فقط اخم کرد. کوندالیزا گفت: من امسال سبزه گندم و عدس گذاشتم و تخم مرغ رنگ کردم و با کریستین سمنو پختیم. بنا به گزارش خبرنگار ما از اروپا ایرانیان در پاریس، کلن، لندن و استکهلم مراسم نوروز را جشن می گیرند.

شلوار سه کاندیدا آتش گرفت
کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ایران که این روزها درگیر تبلیغات انتخاباتی هستند در مراسم چهارشنبه سوری از روی آتش پریدند. گزارش ها حاکی از آنست که شلوار سه نفر از آنان در این واقعه سوخته است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19464

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اوی بچه خزی! گوتوهل' لينک داده اند.

نظرسنجی انتخابات رياست جمهوری

يادداشت‌های پراکنده رک‌گو
March 22, 2005 10:38 PM

Copyright: gooya.com 2008