شنبه 12 مرداد 1387

پيکر نامی پتگر، هنرمند نقاش تا آرامگاهش تشييع ‌شد، ايسنا

* بزرگداشت نامی پتگر در موزه‌ی هنرهای معاصر برگزار می‌شود

پيکر نامی پتگر، هنرمند نقاش ايرانی از خانه‌ی هنرمندان ايران تشييع و در خاک آرام ‌گرفت.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، پيکر اين هنرمند عرصه هنرهای تجسمی کشور صبح امروز شنبه ۱۲ مردادماه با حضور برخی از مسؤولان فرهنگی، جمعی از اهالی هنر،‌ سينما و... از مقابل خانه‌ی هنرمندان تشييع و برای خاک‌سپاری در بهشت سکينه (س) به آرامگاه خانوادگی‌شان منتقل شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مراسم با سخنرانی آيدين آغداشلو، بهنام کامرانی و شاگردان اين هنرمند همراه بود. سپس پيام محمود شالويی - مديرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی -خوانده و اعلام شد قرار است بزرگداشت نامی پتگر در موزه‌ی هنرهای معاصر تهران برگزار شود.

غروب سه‌شنبه - هشتم مرداد، نامی پتگر - هنرمند نقاش و مدرس تاريخ هنر - در سن ۶۳ سالگی از دنيا رفت.

او که فرزند بزرگ استاد علی‌اصغر پتگر - نقاش پيش‌کسوت - ايران به‌شمار می‌رفت، از سال‌ها پيش به شمال کشور رفته بود و در آنجا علاوه بر ادامه فعاليت خلاقه‌اش، به تربيت شاگردان می‌پرداخت و سرانجام در همان‌جا - نوشهر - به‌دليل عوارض ناشی از آنفارکتوس و حمله‌ی قلبی درگذشت.

اين هنرمند نقاش از طبيعت‌گرايی تعزلی به‌سوی گرايش به تجرد رفته بود، فيگورهايش به‌نوعی بيان تمثيلی با حال و هوايی تعزلی و شرقی داشتند. همين ويژگی‌ها، آثار رنگ و روغنی او را از آثار فيگوراتی و غربی متمايز می‌کرد.

نامی پتگر سفرهايی هم به غرب داشت، اما به اعتقاد منتقدان هرگز شيوه‌ی حسی و ادراک شهودی ايرانی خويش را از دست نداد.

مراسم بزرگداشت وی با حضور بستگان و دوستان او و هنرمندان کشور روز دوشنبه ۱۴ مرداد ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ در مسجد الرضا (ع) واقع در خيابان خرمشهر، خيابان عشقيار، ميدان نيلوفر برگزار خواهد شد.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37853

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پيکر نامی پتگر، هنرمند نقاش تا آرامگاهش تشييع ‌شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016