دوشنبه 26 فروردين 1387

علی‌اشرف درويشيان نوشتن را از سر گرفت، جلد نوزدهم "فرهنگ افسانه‌های مردم ايران" منتشر شد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - کتاب


علی‌اشرف درويشيان که به‌تازگی نوشتن را از سر گرفته، جلد نوزدهم «فرهنگ افسانه‌های مردم ايران» را در نمايشگاه کتاب امسال ارائه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار بخش کتاب خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، درويشيان که سال گذشته تحت عمل جراحی مغز قرار گرفت، اين روزها دوباره نوشتن را از سر گرفته و به تازگی دو داستان کوتاه نوشته است.

از سوی ديگر، جلد نوزدهم «فرهنگ افسانه‌های مردم ايران» شامل ‏‏۸۵ افسانه، که عنوان افسانه‌های آن از حرف س تا ی است، اخيرا از سوی نشر کتاب و فرهنگ منتشر شده است.

درويشيان همچنين جلد بيستم اين فرهنگ را که مجلد پايانی آن است، به پايان رسانده و برای انتشار به نشر سپرده است.

اين فرهنگ، دايرة‌المعارفی الفبايی است از افسانه‌های سراسر ايران که حاصل تلاش ۲۲ساله‌ی درويشيان با همکاری رضا خندان مهابادی است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

«قصه‌ی آن‌ سال‌ها» و «افسانه‌ها و متل‌های کردی» هم از جمله آثار اين نويسنده‌ی پيشکسوت هستند که از سوی نشر چشمه به ترتيب به چاپ‌های دوم و پنجم رسيده‌اند و در نمايشگاه کتاب امسال حضور دارند.

رمان چهارجلدی «سال‌های ابری» و رمان «سلول ۱۸» و مجموعه‌های داستان «از اين ولايت»، «آبشوران»، «فصل نان»، «همراه آهنگ‌های بابام» و «درشتی»، از آثار علی‌اشرف درويشيان هستند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36515

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علی‌اشرف درويشيان نوشتن را از سر گرفت، جلد نوزدهم "فرهنگ افسانه‌های مردم ايران" منتشر شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016