دوشنبه 24 دي 1386

مراسم تشييع پيکر احمد عاشورپور در تالار وحدت برگزار شد، حسين عليزاده: امروز ما با بخشی از عشق و تاريخ‌مان بدرود می‌گوييم، ايسنا



خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - موسيقی

مراسم تشييع "احمد عاشورپور" صبح امروز در تالار وحدت - تهران - برگزار و پيکر خواننده‌ی گيلانی به‌سمت غازيان منتقل شد تا در خاک زادگاهش آرام گيرد.

به گزارش خبرنگار بخش موسيقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، صبح سرد امروز دوشنبه، بيشتر از آنکه اهالی موسيقی و آواز ايران در مراسم تشييع پيکر خواننده و ترانه‌سرای گيلانی در سالن و محوطه‌ی تالار وحدت حاضر باشند، اهالی نشر، ادبيات و شعر فارسی گرد پيکر "احمد عاشورپور" در محوطه‌ی داخلی اين تالار و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمع شدند.

حسين عليزاده - آهنگ‌ساز و نوازنده‌ی تار و سه‌تار - درحالی که تاکيد می‌کرد، برايش غيرقابل تصور بوده است که روزی در اين شرايط بخواهد درباره‌ی عاشورپور سخن بگويد، ابراز کرد: همه از نبودن عاشورپور متاثرند؛ همه‌ی ما از اين دنيا رخت خواهيم بست؛ امروز ما با بخشی از عشق و تاريخ‌مان بدرود می‌گوييم.

عليزاده، عاشورپور را سمبل تمام خوشی‌ها و ناکامی‌های انسان دانست و افزود: آنچه که من از او ياد گرفتم هميشه اميد بود، اگر تمام عمر او را بررسی کنيم، می‌بينيم که هميشه شعرهای اميدوارانه می‌گفت و می‌خواند؛ هيچ وقت نديدم که غمی را بروز دهد.

وی افزود:‌ درست است که از نبودش متاثريم، اما نبايد اميد را از ياد ببريم، زيرا که سمبل اميد هميشه باقی است؛ او تمام چيزهايی را که می‌خواست در دل ما کاشته و اگر روزی نااميد بوديد، کافيست شعر "اميد" او را گوش کنيد.

عليزاده متذکر شد: عاشورپور سخت می‌کوشيد و نااميد هم نمی‌شد. در زندگی خصوصی نيز به‌رغم آنکه هميشه با دشواری‌هايی مواجه بود، اما اميدواری را از دست نمی‌داد. آنچه او در دل ما کاشت، جاودانه، همچون خودش خواهد ماند.

در ادامه‌ی اين مراسم، ناصر مسعودی، خواننده و موسيقی‌دان گيلانی - با حزن يکی از آوازهای معروف عاشورپور را خواند و جمعيت با او هم‌نوا شدند.

حاضران سپس پيکر عاشورپور را تشييع کردند، تا فردا به‌خاک برف گرفته‌ی غازيان در بندر انزلی سپرده شود.

بنا بر اعلام، مراسم يادبود اين هنرمند بيست‌وهفتم دی‌ماه در بندر انزلی، از ساعت ۱۴ در مسجد بی‌بی حوريه برگزار خواهد شد و مراسم روز هفتم نيز سی‌ام دی‌ماه، از ساعت ۱۸ در همان محل برگزار می‌شود.

مراسم يادبود عاشورپور در تهران نيز روز دوم بهمن ماه سال جاری از ساعت ۱۵ در مسجد الغدير تدارک ديده شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين هنرمند از چندی پيش، به‌دليل عوارض ناشی از کهولت سن و عفونت ريه در بخش عمومی بيمارستان بستری شده بود که روز شنبه در تهران درگذشت.

اين خواننده، آهنگ‌ساز و ترانه‌سرای گيلانی، متولد بهمن‌ماه ۱۲۹۶، تحصيلات دانشگاهی خود را در رشته‌ی مهندسی کشاورزی به اتمام رساند. سال ۱۳۲۲ در راديو به ابوالحسن صبا معرفی شده و بعد از آن شروع به خواندن کرده، که اين همکاری تا اواسط سال۱۳۲۵ ادامه پيدا کرد. ارکستر وی متشکل از نوازندگانی چون مرتضی محجوبی و حسين تهرانی بود. بعد از آن، با تأسيس انجمن ملی موسيقی به‌دعوت روح‌الله خالقی، همکاری‌اش را با اين انجمن ادامه داد.

Copyright: gooya.com 2016