يكشنبه 23 دي 1386

احمد عاشورپور درگذشت، پيکر عاشورپور فردا در تهران تشييع و در خاک زادگاهش آرام می‌گيرد، ايسنا

احمد عاشورپوراحمد عاشورپور - پيشکسوت موسيقی فولکلوريک - پس از دو ماه بستری بودن در بيمارستان جم تهران، امروز درگذشت.

به گزارش خبرنگار بخش موسيقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اين هنرمند به‌دليل عوارض ناشی از کهولت سن و عفونت ريه در بخش عمومی بيمارستان بستری شده بود که امروز در اين بيمارستان درگذشت.

عاشورپور متولد بهمن‌ماه ۱۲۹۶ در غازيان بندر انزلی بود.

اين خواننده، آهنگساز و ترانه‌سرای گيلانی، تحصيلات دانشگاهی خود را در رشته‌ی مهندسی کشاورزی به اتمام رساند. سال ۱۳۲۲ در راديو به ابوالحسن صبا معرفی شده و بعد از آن شروع به خواندن کرده، که اين همکاری تا اواسط سال۱۳۲۵ ادامه پيدا کرد. ارکستر وی متشکل از نوازندگانی چون مرتضی محجوبی و حسين تهرانی بود. بعد از آن، با تأسيس انجمن ملی موسيقی به‌دعوت روح‌الله خالقی، همکاری‌اش را با اين انجمن ادامه داد.

***

پيکر عاشورپور فردا در تهران تشييع و در خاک زادگاهش آرام می‌گيرد

پيکر احمد عاشورپور - پيشکسوت موسيقی فولکلوريک - روز دوشنبه ساعت ۱۰، از مقابل تالار وحدت در تهران، تشييع و برای خاکسپاری به زادگاهش منتقل می‌شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار بخش موسيقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اين هنرمند به‌دليل عوارض ناشی از کهولت سن و عفونت ريه در بخش عمومی بيمارستان بستری شده بود که روز گذشته در اين بيمارستان درگذشت.

قراراست بر اساس وصيت عاشورپور، پيکرش پس از تشييع در تهران برای خاکسپاری به بندر انزلی منتقل شود.

عاشورپور متولد بهمن‌ماه ۱۲۹۶ در غازيان بندر انزلی بود.

اين خواننده، آهنگ‌ساز و ترانه‌سرای گيلانی، تحصيلات دانشگاهی خود را در رشته‌ی مهندسی کشاورزی به اتمام رساند. سال ۱۳۲۲ در راديو به ابوالحسن صبا معرفی شده و بعد از آن شروع به خواندن کرده، که اين همکاری تا اواسط سال۱۳۲۵ ادامه پيدا کرد. ارکستر وی متشکل از نوازندگانی چون مرتضی محجوبی و حسين تهرانی بود. بعد از آن، با تأسيس انجمن ملی موسيقی به‌دعوت روح‌الله خالقی، همکاری‌اش را با اين انجمن ادامه داد.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35604

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمد عاشورپور درگذشت، پيکر عاشورپور فردا در تهران تشييع و در خاک زادگاهش آرام می‌گيرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016