سه شنبه 16 مرداد 1386

جعفر والی در واکنش به سرقت ميراث ملی: آنقدر تاسف خورده‌ايم که دلمان داغ بسته است، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - تئاتر


"متاسفانه ما عادت به نگهداری تاريخ و هويت خود نداريم و به‌همين دليل به‌راحتی شاهد خراب شدن تالاری چون "تئاتر نصر" هستيم."

اينها گفته‌های جعفر والی، بازيگر پيشکسوت تئاتر است که در واکنش به سرقت اخير مجموعه تئاتر نصر به خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، عنوان کرد.

او گفت، در سال‌های ۱۳۲۰ که تئاتر نصر با نام "تئاتر تهران" فعاليت می‌کرد، يکی از پايگاه‌های اصلی تئاتر در لاله‌زار محسوب می‌شد و رقابت شديدی هم با تئاتر فردوسی داشت. اما بعد از ترور احمد دهقان و تغيير مديريت اين مجموعه کم‌کم تئاتر لاله‌زار نزول پيدا کرد. بعد از انقلاب اسلامی ما بارديگر تصميم به بازسازی اين مجموعه‌های فرهنگی - هنری گرفتيم.

وی افزود: در آن سال‌ها هنرمندان بسياری چون هادی اسلامی در اين مجموعه‌ها نمايش اجرا کردند، ولی نهايتا هم راه به جايی نبردند و با تجاری شدن منطقه لاله‌زار، اين تئاترها نيز يکی يکی تبديل به انبارهای اين بازار الکتريسيته شدند.

والی که سابقه اجرای دو نمايش را در مجموعه تئاتر نصر، دارد عنوان کرد: مدت‌هاست که تمام کسبه منطقه لاله‌زار چشم به اين تالار دوخته‌اند و دوست دارند تا اين مجموعه زودتر خراب شود و آن را هم تبديل به يک انباری کنند و در اين ميان مسوولان و هنرمندان هم، کاری انجام نمی‌دهند، زيرا که ما عادت به نگهداری هيچ چيزی نداريم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

والی در پايان ‌گفت: اين ويرانی‌ها واقعا جای تاسف دارد؛ اما در اين سال‌ها آنقدر تاسف خورده‌ايم که دلمان داغ بسته است.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33994

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جعفر والی در واکنش به سرقت ميراث ملی: آنقدر تاسف خورده‌ايم که دلمان داغ بسته است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016