يكشنبه 7 خرداد 1385

پس از گذشت بيش از دو سال، كاست "كليدر" محمود دولت‌آبادي همچنان بلاتكليف است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - ادبيات

كاست «كليدر» محمود دولت‌آبادي پس از گذشت بيش از دو سال، هنوز مجوز نشر نگرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين كاست، بازخواني بخش‌هايي از رمان «كليدر» با صداي اين نويسنده‌ي پيشكسوت و نواي تار محمدرضا لطفي است كه از اوايل سال 83 براي كسب مجوز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي رفته و با انجام دوبار اصلاحات، هنوز مجوز نگرفته است.

دولت‌آبادي با اشاره به انجام اصلاحات و حذف بخش‌هايي از كاست گفت، ظاهرا مي‌خواهند قسمتي به‌طور كلي نباشد كه در آن صورت، شير بي يال و دم و اشكم خواهد شد.

او با بيان اين‌كه يك نويسنده‌ي حرفه‌يي است و معمولا همه‌ي نويسندگان حرفه‌يي دنيا و حتا كشور خودمان، صوت‌شان هم با بخشي از آثارشان ارايه مي‌شود، متذكر شد كه انتشار اين كار برايش اهميت دارد و پي‌گير آن بوده است.

او همچنين يادآور شد، به نظرش مي‌رسد آن‌چه را كه با معيارها مطابقت مي‌كند و معقول است، در اصلاحات رعايت و حذف كرده است.

دولت‌آبادي با اشاره به اين‌كه جلو زندگي حرفه‌يي او گرفته شده است، گفت: در همه‌ي خيابان‌هاي تهران نوارهايي به فروش مي‌رسند كه مخالف اين هستم كه به خانه‌هاي مردم وارد شوند و با انتشارشان هم موافق نيستم؛ به‌هرحال تصوير زندگي يك آدم چيزي را خراب نمي‌كند و بايد به مسائل ديگري توجه شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مدير نشر ثالث نيز كه اواخر سال گذشته از مجوز گرفتن كاست «كليدر» و انتشار آن در آينده‌اي نزديك خبر داده بود، در اين‌باره گفت: گفته بودند مجوز مي‌دهند، من هم اعلام كردم؛ ولي ندادند.

او همچنين با يادآوري انجام دوبار اصلاحات، گفت: حدود يك ماه پيش گفته شد كه كار مجوز نگرفته است.

اما يكي از مسؤولان دفتر امور موسيقي معاونت هنري وزارت ارشاد درباره‌ي اين كار گفت، اطلاعات آلبوم‌ها محرمانه است و اجازه ندارند درباره‌ي آن‌ها صحبت كنند، مگر با رضايت كتبي خود ناشر.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30162

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پس از گذشت بيش از دو سال، كاست "كليدر" محمود دولت‌آبادي همچنان بلاتكليف است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016