يكشنبه 14 اسفند 1384

محمدرضا شجريان و گروهش، همچنان خبرساز در ايران، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - موسيقي


محمدرضا شجريان كه به همراه گروهش امشب در تالار آليس تولي در « لينكن سنتر» نيويورك و در آستانه سال جديد به اجراي برنامه مي پردازند، همچنان او واعضاي گروهش خبرسازترين هنرمندان موسيقي ايران را تشكيل مي دهند.

/محمد رضا شجريان: از افتخاري تاجام جهاني/

چندروز پيش بود كه مسئول فرهنگي فدراسيون فوتبال عنوان كرد كه :شجريان انتخاب و اولويت اول ما براي سرود جام جهاني فوتبال است.

پيش از اين از دوهنرمند مطرح موسيقي پاپ براي سرود تيم ملي ايران در جام جهاني فوتبال نام برده شده بود وقبل از آن نيز انتشار اخباري مبني برحضور دوخواننده لس آنجلسي واكنش هايي شديدي را در داخل به وجودآورده بود.

از سويي ديگرمدير برنامه گروه موسيقي عصار اعلام كرده كه بعد از رايزني هاي فدراسيون فوتبال در مورد تعيين نوع موسيقي و خواننده سرود ايران (ويژه جام جهاني فوتبال) "عليرضا عصار" به عنوان خواننده اين اثر تعيين شده است.

هفته گذشته نيز عليرضاافتخاري اعلام كرد:كه در كاست جديدش براي شجريان مي‌خواند.

او اظهار داشته بود: «شجريان» از نظر شخصيتي و هنري انسان بزرگي است و او به خاطر ارادتي كه به ايشان داشته آلبوم«عشق استاد» را به ياد ايشان كاركرده است .

فرهنگ شريف نيز به تازگي گفته است كه منتظر بازگشت محمدرضا شجريان از خارج از كشور است تا اين دودر قالب يك آلبوم موسيقي با هم همكاري كنند.

شريف از سال‌ها قبل، در راديو با محمد رضا شجريان همكاري داشته و به همين خاطر در حال حاضر نيز مايل است اين همكاري ادامه داشته باشد.


/كيهان كلهر:ازجاده ابريشم تا سوئد وشجاعت حسين خان /

كيهان كلهرنيز در نيمه دوم فروردين ماه به سوئد مي رود تا چندين كنسرت تكنوازي و بداهه نوازي و چندين كارگاه موسيقي ايراني در دانشگاه هاي اين كشور برگزار كند . كلهر از ششم اسفند ماه، در دانشگاه هاي شيكاگو، ويرجينيا و چند مركز دانشگاهي ديگر،‌اثر تازه خود «شهر خاموش» را در قالب كنسرت هاي پژوهشي اجرا كرد.

اين قطعه در قالب پروژه راه ابريشم به سرپرستي يويوما اجرا مي شود. سال گذشته كلهر «شب هاي فيروزه اي نيشابور» را در اين پروژه روي صحنه اجرا كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

كيهان كلهر و شجاعت حسين‌خان، از اساتيد موسيقي سنتي ايران و هند،در نيويورك به بداهه‌نوازي مي‌پردازند

شجاعت حسين خان نيز نوازنده سيتار يا عود هندي نيز فرزند استاد ولايت خان نيز يكي از هنرمند برجسته درميان نسل جوان نوازندگان شمال هند به شمارمي رود.

كنسرت كلهر و شجاعت حسين خان، ‌٥ ارديبهشت ‌١٣٨٥ در تالار جاز واقع در لينكن سنتر نيويورك ، برگزارمي شود.

/حسين عليزاده وموسيقي فيلم /

حسين عليزاده، قصد دارد براى جديدترين فيلم بهمن قبادى موسيقى متن بسازد.

عليزاده براى فيلم قبلى اين فيلمساز كه «لاك پشت ها هم پرواز مى كنند» نام داشت موسيقى نوشته بود.

به تازگي نيز قطعه‌اي از آثار حسين عليزاده با گردآورى مينا افتاده در قالب كتاب براى علاقمندان به موسيقى منتشر شده است.

/همايون شجريان از سريال تا كنسرت با درويشي/

« محمدرضا درويشي» به زودي با گروه عبدالقادر مراغه‌اي به خوانندگي «همايون شجريان» كنسرت مي‌دهد. همايوني كه پيش ازاين درويشي درباره اوگفته بود، پس از پدرش شاخص ترين خواننده موسيقي ايراني است.

گزارش از خبرنگار ايسنا: محمدتاجيك

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/29193

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمدرضا شجريان و گروهش، همچنان خبرساز در ايران، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016