شنبه 22 بهمن 1384

شجريان در نيويورك، ناظري در سن فرانسيسكو، پورناظري در پاريس و...، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - موسيقي


در روزهاي پاياني سال 84 ،هنرمندان موسيقي ايراني،برنامه هاي گسترده اي براي اجراي كنسرت در اروپا و آمريكا دارند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ، اسفند و فروردين ماه جاري بود كه محمدرضا شجريان، همايون شجريان، حسين عليزاده و كيهان كلهر به اجراى برنامه هاي مختلفي در آمريكا وكانادا پرداختند. دو تور قبلي آنها نيز در آمريكا در سالهاي ‌2001 و ‌2002 به شدت با تحسين منتقدان و مخاطبان آمريکايي مواجه شده بود.

ابتداي سال جاري بود كه نشريه ي سان فرانسيسكو كرونيكل"با اشاره به استقبال گسترده آمريكايي ها از كنسرت شجريان خبرداده بود كه تور بعدي آنهابراي امسال برنامه ريزي شده تر است و شهرهاي بيشتري در امريكا ميزبان آنها خواهد بود.

برهمين اساس قرار است گروه موسيقي محمدرضا شجريان، نيمه اسفندماه اسفند در نيويورك به اجراي كنسرت مي پردازند.

گروه موسيقي "شمس"نيز قرار است به سرپرستي "کيخسرو پورناظري " و همراهي حميد رضا نوربخش چهارم و پنجم اسفند ماه درسالني در " پاريس به اجراي برنامه بپردازد. گويا قرار است اين گروه همين برنامه را در بهار آينده در تهران اجرا كند.

شهرام ناظرى خواننده مطرح موسيقى ايران نيز در جديدترين برنامه خود در آمريكا به اجراى برنامه مى پردازد. كنسرت هاى ناظرى در اوائل اسفندماه برگزار مي شود . شهرام ناظرى را در اين كنسرت، گروه موسيقى او و پسرش حافظ ناظرى همراهى مى كند. به گزارش ايسنا گروه موسيقى شهرام ناظرى به عنوان اولين گروه موسيقى سنتى ايران، چندى قبل در سالن چهار هزار نفره كداك تئاتر شهر لس آنجلس كه سالن اهداى جوايز اسكار است به اجرا پرداخت و اجراى اين گروه موسيقى ايرانى با استقبال مخاطبان مواجه شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گروه دستان نيز خود را آماده مي كند در سال نو كارهاي تازه تري در اروپا ارائه دهد.

گروه موسيقي سنتي دستان، آبان ماه به دعوت مرکز فيلارمونيک شهر کلن آلمان قطعاتي از موسيقي ايراني را اجرا کرده بود . در آن زمان كنسرت گروه دستان در بريتانيا نيز به دليل پاره از مشكلات به روزهاي ديگري موكول شده بود .

اين گروه قرار بود در ما ه اكتبر اجرايي را در كشور انگلستان داشته باشند كه اين اجرا به دلايل مشكلاتي به سال جديد ميلادي موكول شد.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28777

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شجريان در نيويورك، ناظري در سن فرانسيسكو، پورناظري در پاريس و...، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016