چهارشنبه 23 آذر 1384

استقبال از كنسرت شهرام ناظري در سالن اسكار، ايسنا

- كنسرت هاي ناظري در شهرهاي ديگر آمريكا ادامه مي يابد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - موسيقي


گروه موسيقي شهرام ناظري به عنوان اولين گروه موسيقي سنتي ايران ، درسالن چهارهزار نفره كداك تئاتر شهر لس آنجلس كه سالن اهدا جوايز اسكار است به اجراي پرداخت واجراي اين گروه موسيقي ايراني با استقبال مخاطبان مواجه شد .

به گزارش خبرنگار هنري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ، در اين برنامه علاوه براجراي ناظري، حافظ و سياوش ناظري با سه تار و دف به اجراي برنامه مي پردازند يك نوازنده از آمريكا، يك نوازنده خانم ويولا از تايوان و يك نوازنده از هندوستان حضور داشتند.

شهرام ناظري همچنين خبر داد :اجراي گروه موسيقي او در شهرهاي ديگر آمريكا ادامه پيدا مي كند

تمامي بليط هاي برنامه ناظري با قيمتهاي هشتادو صددلاري از مدتي قبل به فروش رفته است.

اين براي اولين باربود كه هنرمندان موسيقي از چهار كشور ايران تايوان آمريكا و هندوستان در يك گروه شش نفره در سالن اسكار به اجراي برنامه مي پردازند.

گروه ديگري كه پس از آنها در سالن اسكار به اجراي برنامه مي پردازد يكي از پنج غول موسيقي آمريكا ودنياست كه بيش از ‌15 جايزه گرمي گرفته است. به گزارش ايسنا شهرام ناظري پيش از اين در بيستم نوامبر در نيويورك به مناسبت بزرگداشت مولوي به اجراي برنامه پرداخته بود.

شهرام ناظري" در آخرين برنامه خوددرايران مردادماه به همراه گروهش، با حضور در ارگ قديم بم، و تير ماه به همراه گروه مولوي در رشت به اجراي برنامه پرداخته بود .

شهرام ناظري سال گذشته نيز به همراه گروه عارف به سرپرستي پرويز مشكاتيان در سالن چهارهزار نفره‌ي وزارت كشور به اجراي برنامه پرداخت .

آلبوم موسيقي " لوليان" آخرين اثر شهرام ناظري با همكاري " گرده دستان" نيز منتشر شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شهرام ناظري در مقدمه اي كوتاه كه در جلد نوار آورده نوشته است: از سال ها پيش يكي از دغدغه هايم در آواز به ريتم در آوردن تحريرها و استفاده از اصوات و آواهاي بي كلام بوده است.

اصولا فكر ميكردم كه خواننده آواز بايد به اين درجه از درك موسيقي رسيده باشد كه بتواند بدون كمك گرفتن از كلام و شعر و با اجراي آواها و اصوات موسيقايي احساسات و پيام خود را ابراز نمايد

ناظري در مورد لوليان نوشته است ساختار آهنگ لوليان با تركيبي از تحريرهاي رتيمك ، كلام مولانا و نغمه دشتي به وجود آمده است از سال 1989 در كنسرت هاي خارج از كشور تحريرهاي ريتمك را مطرح و در كارهايم استفاده نمودم اين روش مورد توجه خوانندگان آن سوي مرز قرار گرفت و نمونه هاي فراواني از اين دست انتشار يافت كه البته به دليل تسلط نداشتن به موسيقي ايراني به خصوص رديف و نداشتن اطلاعات كافي از فلسفه تحرير و ساختمان تشكيل دهند آن كه شامل ادوات تحرير، درون مايه رياضي و شكل هندسي آن مي باشد در جمع اثر ماندگاري به وجود نيامد.

لازم به ذكر است،" شهرام ناظري" را در اين آلبوم" سعيد فرج پوري"(كمانچه) ، "‌‏حسن بهروزي نيا( بربت) "،‌‏ پژمان حدادي( تنبك ) ، بهنام ساماني( دف و دايره) و حميد متبسم( سه تار) همراهي كرده اند.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27936

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'استقبال از كنسرت شهرام ناظري در سالن اسكار، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016