چهارشنبه 2 آذر 1384

به دليل ادامه‌ عمليات گودبرداري ديوار ورودي تالار قشقايي (تئاتر شهر) مجددا فروريخت، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - تئاتر

بخش ديگري از ديوار ورودي تالار قشقايي فرو ريخت.

طي تماس تلفني يكي از همسايگان تئاتر شهر با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) و مشاهده‌ي عيني خبرنگار به دليل ادامه‌ي گودبرداري ساختمان كنار تئاتر شهر، بخش ديگري از ديوار تالار قشقايي كه مربوط به ورودي تماشاگران اين تالار است فرو ريخته است و ورودي اين تالار مجددا مسدود شده است.

سه هفته پيش به دليل حفاري‌هايي در ساختمان كنار تئاتر شهر، ديوار ورودي تماشاگران تالار قشقايي فرو ريخته بود و پس از آن مقرر شد عمليات حفاري متوقف شود و به منظور جلوگيري از آسيب‌ديدگي بيشتر، بتون‌ريزي انجام شد اما علي‌رغم دستور توقف گودبرداري، بنا به ادعاي همسايگان اين عمليات دوباره تكرار شد و به گفته‌ي همسايگان تئاتر شهر حدود دو ساعت پيش بخش ديگري از ديوار تالار قشقايي با صداي مهيبي فرو ريخت.

يكي از همسايگان تئاتر شهر به ايسنا گفت: ما مشرف به ساختمان هستيم و مشاهده كرده‌ايم كه كارگرها در ساختمان كناري فعاليت مي‌كنند و عمليات گودبرداري متوقف نشده است.
-----------------

مدير عالم شركت توسعه فضا‌هاي فرهنگي – هنري شهرداري:
خطري تئاتر شهر را تهديد نمي‌كند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - تئاتر

ريزش جديد تئاتر شهر از سمت خيابان است، ‌٢ تا ‌٣ متر با ساختمان اين مجموعه فاصله دارد و از اين بابت خطري تئاتر شهر را تهديد نمي‌كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

علي اكبر تشكري نيا، مدير عالم شركت توسعه فضا‌هاي فرهنگي – هنري شهرداري و جانشين كارفرماي پروژه مجتمع فرهنگي – هنري وليعصر با بيان اين مطلب به خبرنگار هنري ايسنا گفت: از روزي كه ديوار تالار قشقايي و ضلع شرقي مجموعه تئاتر شهر آسيب ديده است، دستور توقف هرگونه خاك برداري و گودبرداري شده است و در حال حاضر ما تنها در حال تثبيت خاك و اطراف آن به لحاظ معماري و بتون ريزي هستيم تا اين اطمينان حاصل شود كه پروژه و ساخت و ساز‌هاي آن به تئاتر هر آسيب نمي‌رساند.

وي ادامه داد: استاندارد بين‌المللي خاك برداري براري ساختمان‌هايي كه به ثبت ميراث فرهنگي رسيده‌اند تا ‌٥ / ‌٧ الي ‌٨ متر است كه به گفته كارشناسان و نظاران پروژه اين ميزان و استاندارد خاك برداري پروژه رعايت شده است و حتي بيشتر از اين مقدار هم بوده است.

تشكري نيا ادامه داد سازه تئاتر شهر يك سازه ايستا است و اين ريزش خاك فرسوده كه از سمت خيابان است هيچ آسيبي به ساختمان آن نمي‌رساند و تهديدي متوجه آن نمي‌شود و اين اطمينان از سوي دكتر احمدي به عنوان مدير پروژه كه از سمت دانشگاه علم و صنعت مسول اين كار هستند به ما داده شده است.

وي در پايان گفت: اگر خطري از جانب اين پروژه مجموعه ي تئاتر شهر را تهديد كند، متوجه ما به عنوان كارفرما نيست بلكه مسئوليت آن با دفتر نظارت است.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27538

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'به دليل ادامه‌ عمليات گودبرداري ديوار ورودي تالار قشقايي (تئاتر شهر) مجددا فروريخت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016