پنجشنبه 12 آبان 1384

حوادث تئاتر شهر جايي بايد متوقف شود، فرزانه ابراهيم‌زاده، ميراث خبر

متولي فني رسيدگي به وضعيت تئاتر شهر اداره كنندگان آن نيستند

تهران _ ميراث خبر:
گروه هنر، فرزانه ابراهيم‌زاده : فروريختن بخشي از ديوار تالار قشقايي و تئاتر شهر به واسطه عمليات ساختماني كه جنب ساختمان تئاتر شهر در جريان است رخ داد.
در پي ريختن بخشي از ديوار تئاتر شهر «شهريار رشيد علي‌پور» كه روز گذشته از سوي حسين پارسايي رئيس اداره‌كل هنرهاي نمايشي به رياست تئاتر شهر منصوب شده است در نخستين روز كاري خود با ابراز تاسف از اين حادثه به ميراث خبر گفت:« در حال حاضر بخشي از قسمت جنوبي ساختمان در محل ورودي تالار قشقايي فروريخته و برخي از قسمت‌ها ترك خورده است. تلفن و گاز تئاتر شهرنيز قطع شده است .»
رشيد علي‌پور درباره علت اين حادثه توضيح داد:« گود برداري ساختماني كه در جوار تئاتر شهر در حال ساخت است هم به پي ساختمان آسيب زده و هم باعث تركيدن لوله گاز شده است.»
طي يكسال گذشته اين دومين حادثه‌اي است كه براي اين بخش از تئاتر شهر رخ داده است. آتش سوزي خرداد سال د گذشته در تالار قشقايي به دليل مسدود بودن خيابان همجوار تئاتر شهر براي ساخت اين مجتمع فرهنگي مذهبي نزديك بود تا تمام مهمترين بناي تئاتري كشور را از بين ببرد. مدير تئاتر شهر با اشاره به اين كه حوادث بايد جايي متوقف شود:« ما قطعا پي‌گيري مي‌كنيم و با توجه به اين كه تئاتر شهر در فهرست آثار ملي ثبت شده است از سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري هم در اين راه ياري مي‌گيريم .»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي گفت:«مسئولان پيشين تئاتر شهر پي‌گيري ‌هايي با شهرداري تهران كرده‌اند. اما متولي رسيدگي فني به اين مسئله ما نيستيم و اين در دست حوزه‌هاي ديگري است، آن چه كه ما از دستمان بر مي‌آيد نامه نگاري و اظهار نگراني است.»
رشيد علي پور درباره وضعيت اجراهاي تالارهاي قشقايي و خورشيد گفت:«فعلا تا روشن‌تر شدن وضعيت رفت و آمدها را به اين بخش از تالار محدود است. منتظريم تا آخر وقت امروز اين مشخص مي‌شود. ما نمي‌توانيم جان مردم را به خطر بياندازيم و قرار است كارشناسان شهرداري بيايند و ما هم پيگيري مي‌كنيم ببينم مي‌توانيم چه كاري مي‌توانيم بكنيم. چون در حال حاضر ورودي تالار قشقايي و تالار خورشيد و كارگاه دكور مشكل دارد.»

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27071

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حوادث تئاتر شهر جايي بايد متوقف شود، فرزانه ابراهيم‌زاده، ميراث خبر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016