دوشنبه 20 تير 1384

داستان های هوشنگ گلشیری به سوئد می رود، مهر

خبرگزاری مهر - گروه فرهنگ و ادب : کتاب " دست تاریک ، دست روشن " شامل بیست داستان از هوشنگ گلشیری - نویسنده ایرانی است که به زودی توسط انتشارات " یونیور بوکس " منتشر می شود .
به گزارش خبرنگار کتاب مهر ، بهنام فرهادی ، دانشجوی ایرانی مقیم کانادا به تازگی ترجمه ای از داستان های کوتاه ایرانی را شامل دو مجموعه داستان از هوشنگ گلشیری و احمد محمود را به زبان سوئدی تحویل ناشر سوئدی داده است و انتشارات بین المللی " یونیور بوکس " قرار است اولین مجموعه ازداستان های فارسی را که به هوشنگ گلشیری اختصاص دارد تا پایان سال جاری میلادی منتشر کند .

فرهادی با اعلام این مطلب به خبرنگار مهر افزود : ناشر سوئدی طی توافق نامه ای که امضا کرده است قرار است تا پایان ماه نوامبر این مجموعه داستان را که بالغ بر سیصد صفحه است ، منتشر کند .

وی درباره داستان های انتخابی در این مجموعه گفت : در این کتاب که عنوان یکی از داستان های این مجموعه را دارد شامل نوزده داستان کوتاه از این نویسنده است که به همراه خلاصه ای از داستان بلند " شازده احتجاب " در این مجموعه منتشر شده است . داستانهای کوتاه : دست تاریک درست روشن ، معصوم اول ، معصوم دوم ، معصوم سوم ، بره گمشده راعی و برخی از دیگر داستانهای این نویسنده در این مجموعه منتشر شده است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی درباره مشکلات ترجمه آثارگلشیری به زبانهای دیگر گفت : در ترجمه این اثرمشکلاتی وجود داشت که برخی از این مشکلات به زبان ودستور زبان فارسی برمی گردد و برخی دیگر از این مشکلات به زبان گلشیری مربوط به زبان خاص هوشنگ گلشیری است که در هنگام ترجمه برخی از داستان ها مشکلاتی داشتم که با تلاش بسیار رفع شد .

فرهادی درباره سابقه فعالیت های خود درعرصه ترجمه گفت : ترجمه این کتاب اولین کتابی است که من منتشر می کنم ولی در برخی از مطبوعات سوئد اقدام به ترجمه داستان های کوتاه فارسی از نویسندگان معاصر کرده ام .

وی درباره انتشار داستان های دیگر نویسنده ایرانی افزود : داستانهای احمود محمود در دست ویرایش است و قرار است بعد از بررسی نهایی ناشر وبازخوانی مجددی که انجام می دهم ، این کتاب را هم منتشر کنم .

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25652

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'داستان های هوشنگ گلشیری به سوئد می رود، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016