شنبه 18 تير 1384

کریم امامی مترجم مطرح ادبی درگذشت! مهر و ايسنا

خبرگزاری مهر - گروه فرهنگ و ادب : کریم امامی - نویسنده و مترجم مطرح ادبی ، صبح امروز در سن 74 سالگی در منزل شخصی خود در تهران ، جان به جان آفرین تسلیم کرد .

گلی امامی - همسر این نویسنده و مترجم فقید درگفت و گو با خبرنگار فرهنگ و ادب مهر ، با بیان این مطلب افزود : کریم امامی در پی یک عارضه جسمی ، سرانجام بیماری را تاب نیاورد و از بین ما رفت .

به گفته گلی امامی ، آخرین کار ترجمه ای همسرش ، کتاب " تا شقایق هست " ترجمه از فارسی به انگلیسی شعرهای مرحوم سهراب سپهری بوده است که با عکس های ریکاردوزیپولی توام شده است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش مهر ، مراسم تشییع این نویسنده و مترجم ، فردا - یکشنبه نوزدهم تیرماه - ساعت 8 صبح از مقابل منزل شخصی آن مرحوم برگزار خواهد شد . نشانی منزل وی به قرار زیر است : خیابان ولی عصر ، خیابان فرشته ، خیابان آقا بزرگی ، بن بست کامران غربی ، مجتمع فرشتگان .
---------------------------
ايسنا:
به‌بهانه‌ي درگذشت «كريم امامي»

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - ادبيات


مترجم و ويراستار برجسته، كريم امامي، دار فاني را وداع گفت.

امامي سال‌ها از بيماري سرطان رنج مي‌برد و درنهايت، امروز در تهران درگذشت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، احمد مسجدجامعي ـ وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ـ در پيام تسليتي خطاب به خانواده‌ي امامي گفته است: درگذشت اين نويسنده گرانمايه را به جامعه فرهنگ كشور، به‌خصوص نويسندگان، مترجمان و ويراستاران و بستگان آن مرحوم تسليت مي‌گويم و براي آن فقيد سعيد، غفران و رحمت الهي و براي بازماندگان، صبر آرزومندم.


كريم امامي يكي از پيشاهنگان ترجمه‌ي شعر فارسي به انگليسي بود كه او را از مقابله‌گران بزرگ با تسلط توامان به زبان‌هاي فارسي و انگليسي مي‌دانستند. از امامي علاوه بر ترجمه‌ي شعرهايي از انگليسي به فارسي و برعكس، فرهنگ تك‌جلدي فارسي - انگليسي برجاي مانده است كه توسط انتشارات فرهنگ معاصر عرضه خواهد شد.

او علاوه بر داوري كتاب سال جمهوري اسلامي كه بعدها از آن كناره گرفت، عضويت در هيات داوران جايزه‌هايي ديگر ازجمله مهرگان ادب را هم در كارنامه دارد كه البته از هيات داوري اين جايزه هم كمي بعدتر كناره گرفت.

كريم امامي همچنين با تاسيس نشر سروش، سال‌ها به نشر كتاب‌هاي مختلف پرداخت.

”عاشق هميشه تنهاست” گزيده‌ي شعرهاي سهراب سپهري به زبان انگليسي، با ترجمه‌ي كريم امامي، نزد اصحاب فن، از شانيت بالايي برخوردار است.

پيكر اين مترجم برجسته، فردا يكشنبه ساعت 8 از مقابل منزلش واقع در خيابان فرشته (تهران) تشييع و در قطعه‌ي هنرمندان بهشت زهراي تهران به خاك سپرده مي‌شود.

همچنين مجلس ختمي براي او، روز سه‌شنبه 21 تيرماه جاري از ساعت 18 تا 20 در مجتمع سامان‌ونك برگزار خواهد شد.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25629

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کریم امامی مترجم مطرح ادبی درگذشت! مهر و ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016