Click for Amazing Phone Card








شنبه 14 خرداد 1384

رضا خاتمي: اقتدارگرايان به جايي کشانده شده اند که براي پيروزي در انتخابات با اصلاحات عكس يادگاري مي‌گيرند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


محمرضا خاتمي خاطرنشان كرد: هشت سال پيش اقتدارگرايان فقط از معيشت سخن مي‌گفتند و براي نان شعار سر مي‌دادند اما اصلاحات آنها را به جايي كشانده كه براي پيروزي در انتخابات با اصلاحات عكس يادگاري مي‌گيرند.


به گزارش خبر گزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، معاون اول دولت احتمالي اصلاح طلبان پيشرو، در ادامه سفرهاي خود به شهرهاي استان همدان كه با حضور عده‌اي كه قصد بر هم زدن جلسات سخنراني را داشتند، همراه بود، گفت: از 8 سال پيش اقتدارگرايان در پشت پرده‌هاي شفافيت، بر اين گمان بوده‌اند كه بازي را در ميدان سياست ايراني به نفع خود تمام كرده‌اند، سياه‌بازي و سياه‌نمايي‌هاي آنان نيز هميشه بر حول اين باور شكل گرفته است. امروز انتخابات رقابتي ايران اين فرصت را ايجاد كرده است كه به آنها ثابت كنيم، اقتدارگرايي هرگز در ايران نهادينه نمي‌شود.

خاتمي با بيان اين كه ديالوگ اقتدارگرايان به كلي از روي كلام اصلاح‌طلبان كپي شده است اما بايد اين را بدانند كه نمي‌توانند با شعور مردم بازي كنند و چنين شيوه‌اي هيچ نتيجه‌اي جز باخت براي آنان نخواهد داشت، اضافه كرد: اين طنز بزرگ تاريخ است كه عاملان تخريب هويت ملي و راويان مقابله با انديشه‌هاي جوان به ظاهر در صف اول نوگرايي مي‌ايستند، البته ما بسيار خوشحاليم كه در سايه اصلاحات شعارها اين گونه تغيير كرده است.


وي گفت: «به جرأت اعلام مي‌كنيم كه مي‌آييم تا اصلاحات و آزادي را نهادينه كنيم و اقتدارگرايان بدانند كه در اين راه با تمام توان مي‌ايستيم.»


خاتمي و همراهانش جلسه را با دخالت نيروهاي مردمي و امنيتي ترك كردند.


**** محمدرضا خاتمي در جمع مردم نهاوند حضور يافت و به سوالات آنان پاسخ گفت.


به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خاتمي از ايجاد ارتش حرفه‌يي، بهينه‌سازي رفتار آموزش عالي، نحوه ورود به دانشگاه، تقويت نظام تأمين اجتماعي و گسترش ديپلماسي اقتصادي به عنوان اصلي‌ترين برنامه‌هاي دولت احتمالي دكتر معين نام برد و خاطر نشان كرد: يارانه‌ها از عوامل مخرب جامعه‌اند اما نمي‌توان به صورت ضربتي يارانه‌ها را متوقف كرد چون بخش‌هاي پايين دست جامعه دچار فقر و آسيب مي‌شوند، در مجلس ششم با هماهنگي دولت طرحي علمي براي هدفمند كردن يارانه‌ها وجود داشت اين الگو در مجلس هفتم، با طرح‌هاي دستوري اقتصادي نظير تثبيت قيمت‌ها مواجه و متوقف شد.


خاتمي تصريح كرد: كاهش تورم، يك پديده اجتماعي، اقتصادي است كه به امنيت و سرمايه‌هاي خارجي نياز دارد، اگر براي دنيا خط و نشان بكشيم و با همه جنگ داشته باشيم به طور حتم نمي‌توانيم تورم را كاهش دهيم، اصلاح‌طلبان هم در هشت سال گذشته با همين رويكرد توانستند تورم را بيش از 15 درصد كاهش دهند.


وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اين كه بيش از 75 درصد جمعيت ايران كمتر از 30 سال سن دارند، تصريح كرد: بخش بزرگي از برنامه‌هاي دكتر معين، معطوف به جوانان است به گونه‌اي كه تضمين كننده شكوفايي استعداد آنان باشد، در حال حاضر خدمت سربازي دو سال از عمر جوانان را تلف مي‌كند و ما براي اينكه اين دوران درحد آموزش‌هاي مورد نياز مقدماتي باشد، با طراحي برنامه‌هايي در جهت حرفه‌اي كردن ارتش در مسير ساماندهي خدمت سربازي جوانان حركت خواهيم كرد.


خاتمي همچنين هموار كردن راه ورود بخش خصوصي به آموزش عالي را از ديگر اقدامات دولت احتمالي معين دانست.


وي ادامه داد: اين شكل كنكور كه مي‌خواهد طي دو ساعت كيفيت سواد علمي جوانان را مورد ارزيابي قرار دهد، عادلانه نيست، به همين دليل يكي ديگر از برنامه‌هاي دولت احتمالي دكتر معين بهينه‌سازي اين فرايند در نظام آموزش عالي است.


دبير كل جبهه مشاركت با اشاره به وضعيت نامناسب اقتصاد آموزش و پرورش تأكيد كرد: دولت دكتر معين به طور حتم تعريف جديدي از نظام آموزش و پرورش ارائه خواهد داد، به گونه‌اي كه اين امر به صورت مدير محور، دانش‌آموز محور و اوليا محور اداره نشود.


وي ادامه داد: ما قصد داريم آموزش و پرورش را به منظومه‌اي از مدرسه، معلم، دانش آموز و اوليا تبديل كنيم كه از اين طريق خلاقيت‌ها شكوفا ‌شود.


بنا به گزارش كميته خبري اطلاع‌رساني ستاد مركزي دكتر مصطفي معين، در خلال سخنان خاتمي، فردي كه با فرياد، قصد بي‌نظمي در اين نشست را داشت از سوي خاتمي به پشت تريبون دعوت شد تا نظزاتش را بگويد كه او مجلس ششم و نمايندگان آن را مورد ناسزاگويي قرار داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خاتمي در پاسخ به او با دفاع از كاركرد مجلس ششم، به عنوان تنها مجلسي كه بيشترين فعاليت‌هاي اصلاح‌طلبانه را در زمينه سياست، اجتماع، فرهنگ و اقتصاد انجام داده است، گفت: اميدوارم همان طور كه در جلسات اصلاح‌طلبان نيروهاي وابسته به محافظه‌كاران مي‌توانند به راحتي حضور يابند و در پشت تريبون بايستند، در جلسات خود نيز از ورود اصلاح‌طلبان منتقد جلوگيري نكنند.


پس از اين اظهارات خاتمي بود كه عده‌اي به سوي تريبون هجوم آوردند كه خاتمي خطاب به حضار گفت: به گروه‌هاي فشار و رفتار آنان نگاه كنيد، اين بهترين تصوير براي انتخاب كانديداي اصلح است.

بنا به اين گزارش، نشست نهاوند با حضور برخي نيروهاي خودسر به ناآرامي كشيده شد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23763

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رضا خاتمي: اقتدارگرايان به جايي کشانده شده اند که براي پيروزي در انتخابات با اصلاحات عكس يادگاري مي‌گيرند، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005