Click for Amazing Phone Card








پنجشنبه 12 خرداد 1384

معاون اول دکتر معين در اجتماع مردم قزوين: ما مي آييم تا ديگر نتوانند حقوق فردي مثل ابراهيم يزدي را با نظارت استصوابي پايمال کند

دکتر محمدرضا خاتمي، معاون اول دکتر مصطفي معين، کانديداي اصلاح طلبان پيشرو عصر روز سه شنبه در جمع مردم قزوين حضور يافت و با قاطعيت اعلام کرد که در دولت آينده از نيروهاي کارآمد و فعال در چارچوب قانون اساسي که همواره مورد کينه اقتدارطلبان قرار گرفته اند استفاده مي شود.
به گزارش کميته خبر و اطلاع رساني ستاد مرکزي دکتر مصطفي معين، اين نشست مردمي که در سالن کوثر شهرستان قزوين برگزار مي شد توسط نيروهاي لباس شخصي و حاميان گروه هاي اقتدارطلب برهم زده شد.
يکي از لباس شخصي ها از دکتر خاتمي پرسيد که چگونه افرادي که با خودروهاي روز دنيا رفت و آمد مي کنند در ميان اصلاح طلبان هستند و چرا اصلاح طلبان از نظر مادي وضعيتي بهتر از جامعه ايران دارند.
دبيرکل جبهه مشارکت در پاسخ به اين پرسش گفت: «طي سال هاي گذشته تمام مردم ايران به خوبي مي دانند که چه کساني زندگي متفاوت با مردم دارند و حالا ديگر آوازه صاحبان رانت با شفافيت کامل در تمام ايران پيچيده است».
خاتمي افزود: «اصلاح طلبان مورد حمايت ما، کساني چون حجاريان هستند که دچار گلوله کينه شده اند. ما از کساني مثل عليرضا رجايي حمايت مي کنيم که اقتدارطلبان با تزوير از ورود به حق او به مجلس ششم جلوگيري کردند و شخصي به جاي او راهي مجلس شد که سهم چشمگيري از صندوق هاي راي نداشت. هاشم آقاجري انديشمندي که طرفداران استبداد براي او چوبه دار فراهم کردند همان اصلاح طلباني است که شديداً مورد حمايت دولت آينده اصلاح طلبان هستند. اصلاح طلبان موردنظر ما کساني هستند که طي 8 سال گذشته هزينه هاي زيادي را در مقابل اقتدارطلبي متحمل شده اند.
وي در ادامه گفت: «ما مي آييم تا ديگر نتوانند حقوق فردي چون ابراهيم يزدي را با نظارت استصوابي پايمال کنند. ملي مذهبي ها نزديک دو سال است که به ما مي گويند هيچ چشمداشتي به صندلي هاي اجرايي دولت و قدرت حاکميت ندارند. آنها با بزرگ منشي فقط مي خواهند حقوقشان به عنوان شهروندان سياسي و فعالان در چارچوب قانون اساسي به رسميت شناخته شود. ما هم با قاطعيت اعلام مي کنيم در صورت پيروزي از حق آنها دفاع خواهيم کرد.
وي همچنين در پاسخ به اين پرسش که از ديدگاه اصلاح طلبان چه کساني اقتدارطلب محسوب مي شوند خاطرنشان ساخت منظور از اقتدارطلبان کساني هستند که بدون پشتوانه مردمي و اعتقاد به پاسخگويي از همه امکانات حکومت براي پيشبرد اهداف خود و نهادينه کردن اقتدارگرايي استفاده مي کنند. اين گونه افراد را مي توان در بخش هايي از صداوسيما، شوراي نگهبان و همچنين بخش هايي از نيروهاي مسلح به وضوح ديد.
وي يادآور شد که اصلي ترين برنامه دولت دکتر معين تلاش در مسيري است که ديگر در انتهاي آن نشاني از قدرت هاي غيرپاسخگو وجود نداشته باشد. بخش هاي مختلف حکومت بايد متناسب با قدرت و حوزه اختيارات خود در مقابل مردم پاسخگو باشند. اصلاح طلبان در گام دوم اصلاحات، پاسخگويي اهالي قدرت را نهادينه خواهند کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در پايان اين مراسم لباس شخصي ها با يورش به تريبون قصد ضرب و شتم دکتر محمدرضا خاتمي را داشتند که با اعتراض و مقابله شديد مردم روبه رو شدند. در اين ميان برخي از همراهان معاون اول دکتر معين توسط لباس شخصي مورد ضرب و شتم قرارگرفتند.

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005