Click for Amazing Phone Card








شنبه 14 خرداد 1384

مصطفي معين: اصلاحات آغازشده از سال 76 را جدي بگيريم ، ايسنا

* در دهه‌ي سوم انقلاب اسلامي، نيازمند تغيير ساختار فكري خود هستيم

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


«اصلاحات آغازشده از سال 76 را جدي بگيريم تا شاهد تعامل حكومت با نخبگان و شهروندان باشيم.»


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر مصطفي معين با تأكيد بر اين مطلب، اظهار داشت: نبود نظام دموكراتيك در يك كشور مهم‌ترين عامل ايجاد فقر و تبعيض است و حكومت‌هاي دموكراتيك 33 برابر كمتر از جوامع غيردموكراتيك دچار فقر و تبعيض مي‌شوند و طبيعتا در پي آن فساد نيز به كمترين حد خود مي‌رسد.


اين نامزد انتخابات رياست جمهوري كه در برنامه‌ي انتخاباتي شبكه‌ي سوم سيما سخن مي‌گفت، تأكيد كرد: نبايد نظام اطلاع‌رساني را در رفع تبعيض و فساد ناديده گرفت علاوه بر آنكه مطبوعات، رسانه‌ها و دولت هم براي كشف فسادهاي اجتماعي و اقتصادي ياري رسان خواهند بود.


وي، راهكارهاي رفع تبعيض و به وجود آمدن نظارت عمومي را اصلاحات ساختاري قوه‌ي مجريه و قوه‌ي قضاييه، واگذاري مسؤوليت‌ها به بخش خصوصي، تقويت جريان آزاد اطلاع‌رساني و شفاف‌سازي در سطح عموم مردم دانست.


معين خاطرنشان كرد: يكي از مهمترين دلايل تشكيل جمهوري اسلامي اقامه‌ي عدالت و رفع تبعيض‌هاست ولي در حال حاضر شاهد دو قطبي شدن جامعه هستيم يعني به آرمان‌هاي اصلي نظام نرسيده‌ايم.


وي توضيح داد: براي از بين بردن فاصله‌ي طبقاتي در جامعه بايد اصل را بر صيانت از انسان‌ها قرار دهيم و بر جنبه‌هاي انساني تأكيد داشته داشته و بعد نظام تأمين اجتماعي را گسترش داده و يارانه‌ها را به سوي اقشار آسيب‌ديده سوق دهيم.


معين با اشاره به جمعيت جوان كشور راه‌هاي حل معضلات مسكن و اشتغال جوانان را بر شمرد و گفت: نخستين راه، كنترل ميزان جمعيت كشور است كه به خوبي انجام گرفته، دومين راه جايگاه با ارزش كار و تلاش در فرهنگ جامعه است كه نياز به تقويت دارد، همچنين گسترش آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي، افزايش سطح سرمايه‌گذاري بخش خصوصي، ايجاد امنيت براي سرمايه‌گذاري خارجي و كاهش ديوان‌سالاري نيز از ديگر برنامه‌هاست.


وي در زمينه‌ي مشكلات ورود به آموزش عالي گفت: در عصر انحصار علمي، بايد به آموزش عالي عموميت دهيم، اين جزء حقوق شهروندان است و سعي ما بر اين است كه ميزان آموزش‌هاي كاربردي را از 30 به 50 درصد برسانيم، كم‌سوادي افراد شاغل سطح بهره‌وري را پايين مي‌آورد و محصولاتي را در پي خواهد داشت كه در بازارهاي جهاني قابل رقابت نيست.


معين با بيان اينكه در دهه‌ي سوم انقلاب اسلامي، نيازمند تغيير ساختار فكري خود هستيم گفت: انسان بايد در نظام اسلامي از كرامت برخوردار باشد، من دولتي را تشكيل مي‌دهم كه محور توسعه‌ي آن، انسان خواهد بود.


وي ادامه داد: اصلي‌ترين منابع ما، منابع انساني است كه مورد غفلت واقع شده و فرار مغزها حاصل اين غفلت است، در ايران 34 درصد منابع ملي، انسان است كه با 64 درصد در جهان فاصله‌ي زيادي داريم.


***نشست جمعي از هنرمندان و فرهنگيان خوزستان با مسؤولان ستاد انتخاباتي دكتر معين دراين استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه خوزستان - مسؤول ستاد انتخاباتي معين در خوزستان، اظهار داشت: هنر مي‌تواند نوعي فيلتر براي صاف كردن فعاليت‌هاي سياسي سياستمداران باشد، اينكه آقاي خاتمي مي گويد قصد من فرهنگي كردن سياست است به اين معناست كه اگر كساني بخواهند فرهنگ را سياسي كنند در حقيقت فرهنگ را فدا كرده‌اند اما اگر سياست را بتوان فرهنگي كرد به هدف اصلي و متعالي سياست دست يافته اند.


محمد كيانوش راد تصريح كرد: سياست مي‌تواند شريف‌ترين و يا كثيف‌ترين شغل‌ها باشد، شريف‌ترين شغل به اين دليل كه اگر بر مبناي آرمان‌هاي انساني بنا شده و هدفش تعالي انسان‌ها باشد و كثيف ترين شغل اگر صرفا به منظور دست‌يابي به قدرت باشد.


مسؤل ستاد انتخاباتي دكتر معين در ادامه خاطرنشان كرد: هنر به دليل اين‌كه به دنبال آن است كه زمين را آسماني كند برعكس سياست، مي‌تواند نوعي مهار براي سياستمداران باشد، هنرمندان به دنبال آرمان‌ها و ايده‌هايي هستند و سعي مي‌كنند آن آرمان‌ها را در روي زمين توسعه دهند و به ديگران هم بياموزند.


وي با بيان اين‌كه وجود هنرمندان قوي در يك جامعه نشانه وجود مفاهيم انساني بيشتر در آن جامعه است، تاكيد كرد: جامعه‌اي كه هنرمندان بزرگي دارد قاعدتا ماندگارتر خواهد شد واصولا حكومتي كه به هنرمندانش نزديك‌تر است گوياي انساني بودن چهره آن حكومت است.


وي عنوان كرد: اگر بتوانيم در كشورمان دولتي را بر سر كار بياوريم كه بر اساس آراء مردمي باشد، هنر دوران شكوفايي خود را طي خواهد كرد چرا كه هنر در آزادي شكوفا مي‌شود و هنرمندان نقش سياسي بازي نمي‌كنند اما آنان مي‌توانند در خلق فضاي تنفسي بهتر براي جامعه‌ خود موثر باشند.


*** جمعي از فرهنگيان اهواز شب گذشته با مسؤولان ستاد انتخاباتي دكتر معين ديدار وگفت‌وگو كردند.


مسؤول ستاد انتخابات معين در اين ديدار اظهار داشت: تا فضايي در جامعه ايجاد نشود كه نخبگان به اين باور برسند كه جامعه متعلق به آنهاست ،قادر به اداره كشور نخواهيم بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

محمد كيانوش‌راد تصريح كرد: زماني كه خاتمي دولت را تحويل گرفت تورم 25 درصد بود اما حالا كه او دولت را تحويل مي دهد تورم حدود 15 درصد است و اين يعني تورم كنترل شده و كاهش پيدا كرده است.


وي با بيان اين‌كه امروزه ثابت شده جامعه‌اي به لحاظ رشد جلو مي‌افتد كه به لحاظ سازگارهاي سياسي پيش رفته باشد يادآور شد: اگر قرار است فقر و فساد در كشور برداشته شود جز در جامعه دموكراتيك امكان‌پذير نيست و كساني كه تا ديروز از اصلاحات ايراد مي‌گرفتند امروز سعي دارند خود را اصلاح‌طلب بنامند و يا از واژه‌هاي اصلا‌ح‌طلبان استفاده كنند.


كيانوش‌راد گفت: معين از درون جامعه فرهنگي بيرون آمده و بيش از ديگران درد مردم را درك مي‌كند، وي به دليل تيم خوبي كه او را همراهي مي‌كند و توانمندي‌هايي كه دارد مي‌تواند براي جامعه ايران مفيد باشد و ما شاهد هستيم كه آرام آرام محافظ‌ه‌كاران از وجود معين دست‌پاچه شده‌اند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23764

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مصطفي معين: اصلاحات آغازشده از سال 76 را جدي بگيريم ، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005